BREAKING NEWSȘtiri

Realizabile sau fanteziste propunerile pentru crearea unui sistem de transport public eficient și inteligent la Câmpina?

Strategia de dezvoltare locală a Câmpinei pentru perioada 2021-2027, lansată de administrația locală spre dezbatere publică, conține 332 de proiecte structurate pe obiective strategice și specifice, care ar putea fi realizate în următorii șapte ani din fonduri europene, dar și din alte surse, cum ar fi bugetul local sau cel național.
Destul de stufoasă și pe alocuri chiar dificil de descifrat, Anexa 1 a documentului detaliază 332 de proiecte din cuprinsul cărora ne-am propus să publicăm în perioada următoare cele mai importante capitole, pentru o cât mai bună informare a cetățenilor dornici de a-și spune cuvântul în cadrul consultării publice propuse de Primăria și Consiliul Local Câmpina.
Începem cu propunerile cuprinse în subcapitolul “Crearea unui sistem de transport public eficient și inteligent care să deservească locuitorii municipiului Câmpina și a zonei urbane funcționale” ce conține 14 proiecte în valoare estimată de 90,5 milioane euro, după cum urmează:

  • Reducerea emisiilor de carbon în zonele urbane bazată pe planurile de mobilitate urbană durabilă – 3 milioane euro;
  • Innoirea parcului de vehicule destinat transportului public – 3 milioane euro;
  • Modernizarea sistemului de transport public: eticketing, bilet turistic, sistem informare în stații, sistem informare în autobuze, monitorizare video internă, monitorizare GPS – 3 milioane euro;
  • Modernizarea coridoarelor de mobilitate urbană și creșterea performanțelor transportului public prin investiții integrate – 4 milioane euro;
  • Modernizarea stațiilor de transport public și instalarea de echipamente interactive pentru aducerea la standardul de „Smart Bus station” – 1,5 milioane euro;
  • Realizarea unui centru intermodal de transport public al Municipiului Câmpina, integrat cu sistem park-and-ride – 4 milioane euro;
  • Resistematizarea principalelor coridoare de transport pentru îndeplinirea obiectivelor de reducerea a emisiilor GES la nivelul zonei funcționale urbane – 25 milioane euro;
  • Modernizarea coridorului de mobilitate urbană în zona Dealul Muscel din Municipiul Câmpina – 6 milioane euro;
  • Creșterea mobilității urbane nepoluante prin investiții de tip integrat în soluții inteligente aferente unui coridor de mobilitate N-S din municipiul Câmpina – 10 milioane euro;
  • Creșterea performanțelor transportului public prin investiții de tip integrat în soluții inteligente aferente unui coridor de mobilitate E-V din municipiul Câmpina – 10 milioane euro;
  • Refacerea mocănței pe traseul Câmpina-Valea Doftanei – 20 milioane euro;
  • Derularea de campanii de conștientizare a utilizării transportului public și nemotorizat – 0,5 milioane euro;
  • Derularea de campanii de educație rutieră adresate tinerilor – 0,2 milioane euro;
  • Derularea de campanii de informare/ comunicare adresate participanților la trafic (șoferi, pietoni, bicicliști etc.) – 0,3 milioane euro.

Potrivit documentului, principala sursă de finanțare a acestor proiecte este Programul Operațional Regional (POR) 2021-2027.
Cât de oportune, realizabile ori de-a dreptul fanteziste sunt aceste proiecte pentru Câmpina, rămâne să vă exprimați d-voastră, cetățenii plătitori de taxe și impozite.
Propunerile d-voastră de proiecte, sugestii, opinii cu valoare de recomandare privind proiectul de strategie supus consultării publice se pot depune până la data de 12.04.2021.

  1. prin poștă sau curier rapid la adresa: Bulevardul Culturii nr. 18, Municipiul Câmpina, Județul Prahova
  2. personal, la sediul primăriei: Bulevardul Culturii nr. 18, Municipiul Câmpina, Județul Prahova

Materialele supuse dezbaterii se găsesc publicate pe pe site-ul primăriei: http://www.primariacampina.ro

2 Comentarii  

  1. Niște habarniști cei care au scris așa ceva. Gargaragii cu diplomă.
    Erau necesare 4 cuvinte “Refacere transport public local”. Cât despre “mocăniță” aceasta nu mai exista de 50 de ani. Mai ușor să faci o telegondola până la Paltinu, sau un aeroport internațional pe Muscel, eventual un tunel sa ne conectam cu piramida Dacică din Bucegi.

    1. Nu e fantezie! Este adevarat ca s-au cam repetat obiectivele, dar proiectele se pot realiza. Campina are oameni competenti pentru crearea acestor proiecte. Trebuie sa avem incredere in oameni, nu sa le sarim imediat la gat. Ce daca mocanita nu mai circula de 50 de ani? Va circula din nou si trasul este minunat. Eu am circulat o vreme cu Mocanita.

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare