Lumea modei s-a îmbogăţit de când designerul câmpinean Raffaela Moraru şi-a transformat un hobby în realitate. Ambiţioasă, cu un rafinament înnăscut şi o gingăşie angelică, tânăra creatoare a devenit Zâna cea Bună a tuturor doamnelor şi domnişoarelor care vor să se simtă prinţese nu doar într-o seară. Creaţiile ei vestimentare sunt realizate cu multă pasiune, abordările stilistice aducând în prim plan eleganţa şi senzualitatea, note definitorii ale feminităţii. Cu ocazia venirii primăverii şi a celebrării femeii, am rugat-o pe Raffaela Moraru să ne răspundă la câteva întrebări, pentru a avea astfel o privire mai amplă asupra stilului ei de lucru şi a creaţiilor sale.
– Cum v-aţi descoperit pasiunea pentru modă?
– Pasiunea pentru modă a venit ca şi un hobby, în primul rând. Simţeam atracţia pentru modă de când eram mică. Aceasta a reprezentat pentru mine întotdeauna un punct sensibil. Încă din liceu, persoana care m-a influenţat foarte mult şi care mi-a transmis dorinţa de a transforma un hobby într-o pasiune a fost mama, femeia pentru care clasicul şi simplitatea sunt notele eleganţei. Pe parcursul copilăriei am cunoscut multe doamne, franţuzoaice şi belgiene, fiind atrasă foarte mult de ţinutele pe care le purtau, de senzualitatea accentelor şi croiului clasic. Acum mai bine de un an am deschis atelierul de creaţie vestimentară. Nu ştiam că îmi va influenţa viaţa într-o măsură destul de mare, într-un sens pozitiv. Nu cred că a fost pasiune de la bun început, pentru că atunci când am deschis nu cunoşteam ţesăturile, nu deosebeam tipurile de croi şi nu ştiam ce presupune a avea o afacere. Pentru că sunt o persoană perseverentă şi încăpăţânată, nu am vrut să mă consider copleşită de atâtea noutăţi în privinţa modei, ci am vrut să transform atelierul pe care îl conduc în propriul meu stil de viaţă şi să ajung să fiu mulţumită de munca mea şi a echipei mele.
– Unde vă găsiţi inspiraţia?
– Pornesc de la natură, de la tot ce mă înconjoară, de la fiecare femeie care îmi trece pragul atelierului, de la portul nostru popular până la ritmurile energice şi fine ale influenţelor pariziene. Dacă îmi place sau văd la cineva ceva deosebit, desenez şi încerc apoi să găsesc materialele care să mă ajute să transpun în realitate detaliul, forma la cote maxime.
– De ce anume sunteţi fascinată şi în ce fel vă influenţează creaţiile?
– Sunt fascinată de multe lucruri. În primul rând, sunt fascinată de soare, de natură. Aştept primăvara aceasta cu nerăbdare! Sunt fascinată de Anglia, dar în special de Franţa secolelor XVII – XVIII, de rochiile lor, de petrecerile lor somptuoase. Am căutat poze pe internet cu Madame de Pompadour, Antoinette şi încerc să împrumut anumite detalii de la ţinutele lor vestimentare, să le reinventez practic în colecţiile mele, să le reactualizez.
– Cum v-aţi descrie brandul?
– Brandul Raffaela Moraru se poate defini prin creaţii vestimentare de ocazie, dar şi ţinute casual şi office, cum ar fi deux-pièces-urile, salopetele de zi şi de seară, jachete, fuste, pantaloni. Ţinutele de seară sunt însă punctul forte al brandului.
– Spuneţi-ne câteva cuvinte despre colecţiile dumneavoastră.
– Prima colecţie – „Lovely Christmas Collection”, reprezintă colecţia mea de suflet, pentru că a însemnat debutul meu în lumea modei. Modelele rochiilor au reprezentat pentru mine fiecare faţetă a feminităţii mele. După aceea a urmat colecţia de primăvară-vară 2014, cu rochii baby-doll în culori pastel. Ultima, pe care am încadrat-o ca şi „Evening Dresses”, simbolizează faptul că mi-am descoperit calea în acest domeniu. Am folosit ţesături fine pentru această colecţie, broderii, plasă, mătase naturală, iar croiul a fost cât se poate de simplu.
– Care este culoarea care vă reprezintă?
– Negru. Este o culoare practică. La fiecare prezentare sau eveniment pe care îl organizez sau la care trebuie să particip am două, trei ore să-mi fac o rochie, iar negrul este culoarea potrivită în lupta cu timpul şi poate fi accesorizată cel mai uşor.
– Cum este femeia care îmbracă vestimentaţiile Raffaela Moraru?
– Este o femeie puternică, îndrăzneaţă, dar în acelaţi timp, misterioasă şi atractivă.
– Cărui tip de public se adresează creaţiile dumneavoastră?
– În principiu, doamnelor şi domnişoarelor care vor să poarte o ţinută unicat şi care vor să fie o apariţie remarcabilă la orice eveniment din viaţa lor.
– Ce ne puteţi spune despre tendinţele anului 2015?
– Culoarea Marsala este în top. Aceasta poate fi combinată cu nuanţe de gri, albastru mentă, dar şi tonuri de auriu, culori pastel, roz prăfuit, aquamarine, lavandă, turcoaz Scuba Blue, galben, nuanţe calde de maro. Merg pe premisa că se poartă tot ce ne place şi ce ne avantajează, însă vă pot spune că anul acesta a revenit moda anilor ’70, cu pantalonii palazzo, salopetele largi din voaluri fluide de mătase, rochiile stil sirenă, pantaloni şi fuste cu talie înaltă.
– Ce le sugeraţi doamnelor şi domnişoarelor să îmbrace de Ziua Femeii?
– În funcţie de tipul de corp, fiecare femeie trebuie să-şi aleagă ţinuta şi culoarea care să o avantajeze, ţinând cont de locul evenimentului şi de oră. Într-un cadru festiv, recomand o rochie scurtă sau midi, pe combinaţii de culori, de exemplu alb-negru, alb-negru plus altă culoare, Marsala cu tonuri de gri… Dacă este vorba de un eveniment sofisticat, aş recomanda o rochie lungă de seară din voal de mătase naturală. Dacă este vorba de o petrecere a firmei, la orele amiezii, propun un deux-pièces elegant, iar în club o ţinută glam.
– Cum aţi defini autenticitatea şi ce rol are ea?
– Pentru mine înseamnă codul, partea de sensibilitate a fiecărui om. Deşi văd două femei îmbrăcate cu aceeaşi rochie, fiecare dintre ele, pentru mine va fi unică, pentru că vorbim de atitudine. În creaţiile mele, autenticitatea se remarcă de la o rochie la alta, însă cred cu tărie că diferenţa de la o ţinută vestimentară la alta este observabilă în momentul în care persoana care o îmbracă îi dă viaţă.
– Care credeţi că este cheia succesului unui fashion designer?
– Perseverenţa, dorinţa de a se documenta şi de a fi în pas cu tendinţele, de a construi o echipă şi de a-i transmite ideile, de a fi realist şi de a fi un bun manager.
– Cu ce vă surprindeţi clientele pe viitor şi ce planuri aveţi?
– Acum pregătim noua colecţie de rochii de seară în culorile anului 2015, dar şi o mini colecţie de rochii de mireasă. Pe 6 martie vom avea o prezentare în Club Chaboo din Bucureşti. În perioada 11-13 martie participăm la Târgul Premier Vision din Istanbul. Până pe 31 martie avem şi două campanii de reduceri: 10% la orice rochie de mireasă comandată sau achiziţionată din magazin şi 15% pentru rochiile de bal sau majorat. Într-o lună şi jumătate o să deschidem un boutique la Bucureşti, unde vom avea parteneri pe încălţăminte şi accesorii.
Andreea Ştefan
Redacția Oglinda încurajează un schimb de idei liber și deschis. Cu toate acestea, vă rugăm să evitați limbajul vulgar, atacurile la persoană, amenințările sau incitările la violență. Orice mesaj care conține injurii, amenințări sau discurs de ură bazat pe rasă, etnie, religie, orientare sexuală sau alte caracteristici personale va fi șters. Mulțumim pentru înțelegere!