Știri

Proiectul „Calea Dacia”, din nou în întârziere

Proiectul de construire a pasajului peste DN1 rămâne în continuare unul extrem de controversat. Procesele dintre administraţia locală şi o parte dintre firmele care au participat la licitaţie şi schimbarea soluţiei tehnice impusă de anumite interese politico-economice, nu reprezintă decât o parte din faţa nevăzută a acestei afaceri pe bani mulţi, care a devenit o problemă pentru administraţia Tiseanu.
Iniţial prevăzut a se finaliza în patru luni (cel puţin asta a fost condiţia în urma căreia firma Cast Băneşti a câştigat licitaţia organizată de Primăria Câmpina), proiectul s-a împotmolit de nenumărate ori, rămânând şi azi, după mai bine de un an şi jumătate de la debutul său, în stadiul de promisiune. E drept că de ceva vreme au început lucrările, însă între timp a intervenit o nouă problemă. Şi anume aceea că în timpul săpăturilor au fost descoperite trei conducte care traversează terenul unde ar fi trebuit turnată fundaţia unuia dintre pilonii de susţinere. Şeful de şantier al celor de la Cast Băneşti susţine că ar fi vorba de nişte conducte de alimentare cu apă a localităţii Breaza şi că prezenţa acestora ar putea întârzia lucrările cu cel puţin o lună de zile, având în vedere încă că nu se cunoaşte exact proprietarul şi nu are cum să devieze conductele fără acordul acestuia. Tot şeful de şantier Eugen Gorcea a mai declarat că în legătură cu această nouă situaţie creată au fost sesizate autorităţile locale, însă nimeni nu a luat nicio măsură în acest sens.
Ceea ce primarul Tiseanu a declarat în mai multe rânduri că este „proiectul său de suflet” (rămâne de cercetat care este raportul dintre sentimentalismul edilitar şi interes) începe să devină o problemă pentru administraţie, în contextul în care lucrările se vor întinde până în sezonul rece, iar panglica s-ar putea să nu fie gata de tăiat înainte de alegerile locale de anul viitor.
Vă reamintim că proiectul, care presupune construirea unei bretele peste DN1, cu rol de a descongestiona intrarea şi ieşirea din Câmpina, a mai fost întârziat câteva luni bune din cauza unor neînţelegeri dintre constructor şi Ministerul Transporturilor. Lucrarea costă aproximativ 27 milioane lei, finanţarea fiind asigurată, în cea mai mare parte, din fonduri europene, dar şi din fonduri locale (împrumut bancar de 4 milioane lei făcut de administraţia locală).

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare