După ce Compania de Drumuri scotea anul trecut la licitație studiul de fezabilitate și proiectarea pentru pasaje pietonale și rutiere pe DN1, la distanță de aproape un an de zile, contractele pentru realizarea acestora au fost atribuite către Metroul SA – Italrom și NV Construct.
Zonele de amplasare a celor patru pasaje subterane destinate fluidizării traficului pe Valea Prahovei și desfășurării circulației auto și pietonale în condiții de siguranță vor fi în localitățile Comarnic și Bușteni, astfel: Primăria Comarnic (intersecția DN 1 cu str. Secăriei), Piața centrală Comarnic (intersecția DN 1 cu str. Ghiosești), Poiana Țapului (intersecție DN 1 cu str. Urlătoarei, Gloriei și Nicolae Bălcescu), Bușteni (intersecție DN 1 cu str. Telecabinei.
Potrivit memoriilor de prezentare depuse la APM Prahova, cele patru pasaje vor dispune de câte două accesuri pietonale. Cele construite pe teritoriul localității Comarnic vor avea fiecare lift, scări rulante și scară fixă, iar cele din zona Poiana – Țapului – Bușteni vor fi dotate cu scări și ascensoare. Lungimea acestora variază între 18 și 30 de metri.
Perioada de implementare propusă pentru realizarea acestora este de 12 luni de la semnarea contractului de execuție în ceea ce privește pasajele din zona Comarnic și de 20 de luni în cazul celor din Bușteni.
Valoarea estimată a investiției pentru toate cele patru pasaje este de circa 20 milioane lei (fără TVA).