Două axiome: I. Europa nu se confundă cu Eurovisionul; II. Dacă Europa ia chipul Eurovision-ului, atunci poate să dispară fără pagubă. Și un codicil: Lumea (civilizația, cultura) este Europa. Nu se poate imagina în afara lumii clasice, greco-romane-iudeo-creștine. De aceea scandalul legat de participarea noastră la Eurovision nu are absolut nicio importanță față de problemele reale ale țării. E o falsă dezbatere. Dar este un simptom al civilizației noastre planetar-crepusculare. Nu am văzut nicio secvență, nu mă interesează nici tipul care a așa-zis cîntat, nici cum era îmbrăcat. Mă interesează doar ceea ce exprimă la nivel mondial acest fenomen. Eurovison-ul nu mai are de mult (de cînd?) nimic de-a face cu muzica sau cu arta. Este altceva. Și anume propagandă, manipulare la scară globală, inginerie socială, expresie a unei schimbări de mentalitate care trebuie indusă maselor. Este ideologie.
Presimt ricanări: ești împotriva progresului! Sînt anti-idolatru, de aceea zeul progresului mi se pare la fel de hămesit de sînge ca și toți ceilalți viței de aur la care omenirea s-a închinat de-a lungul mileniilor pînă astăzi. În ceea ce privește strict cultura română (să concedem că am avea de-a face cu un fenomen cultural, de mentalitate), isteria care se declanșează în fiecare an în legătură cu reprezentarea noastră la acest show este proba unei culturi care refuză să iasă dintr-un infantilism mimetic, minorat agresiv și răzgîiat. O cultură stăpînă pe sine nu ar acorda nicio importantă evenimentului, l-ar ignora suveran, nu și-ar căuta o validare într-o stupiditate. În realitate, este vorba de o chestie foarte simplă. De bani, foarte mulți bani. De oameni interesați, care știu să-i sifoneze sau se aleg măcar cu o plimbare bine rambursată în străinătate. Imaginea României? Ei aș! Să fim serioși, Eurovision-ul nu aduce niciun cîștig de imagine și nu spune absolut nimic despre cultura țării cîștigătoare. Dimpotrivă, o ascunde temeinic, pentru că nu este despre identitate, despre diferență, ci despre nivelare post-umană. Este una dintre numeroasele „piese” care vor să construiască noua specie non-umană. Și pentru asta cultura „clasică” (inclusiv muzica de tip ABBA), literatura, artele plastice, istoria, filosofia trebuie distruse în numele unui „progres” profund discutabil. Despre asta este vorba, iar la noi, în plus, de sindromul caprei cu coada sus. Aroganța cu ifose. O enorm de costisitoare șmecherie, fără niciun beneficiu public. Și asta de ani de zile, și în fiecare an povestea se reia de la capăt.
Ar merita ca un ziarist de investigație să caute cifrele exacte ale cheltuielilor, e vorba de bani publici și de beneficiu zero. Se fac economii absurde sub ordonanța austerității, dar se aruncă milioane pe stupizenii ca asta: „să imităm și noi capra vecinului”. Dacă aia behăie pe scenă, behăim și noi, că sîntem cetățeni europeni, ce mama mă-sii! Nu sîntem decît caraghioși la pătrat. Cu banii aruncați pe acest dezastru s-ar fi putut finanța din plin o echipă care să-l fi însoțit pe Mircea Cărtărescu (iertare că-l invoc într-un asemenea context frivol) în turneele sale triumfale din America de Sud, Mexic sau Statele Unite. Ce documentar ar fi ieșit! Ce cîștig de imagine pentru o literatură marginală… Ocazie ratată! Sau s-ar fi finanțat producții noi la TVR Cultural, care face minuni pentru noi ăștia, oamenii vechi, dar evident nu are buget suficient pentru noi proiecte. Sau s-ar fi putut finanța deplasarea echipei de robotică la faza internațională din SUA.
Radioul Național, și el parte la jaf (nu-i pot spune altfel), îl invită pe un domn psiholog (altfel harnic susținător al tuturor poncifelor actuale într-un limbaj fals degajat) să-și dea cu părerea despre chestiune și el ne cere să nu-l criticăm pe individ, că-l traumatizăm și îi distrugem cariera. Care carieră? Numai că ipochimenul respectiv nu este decît o marionetă a inginerilor omului nou, ridicol în mișcările sale teleghidate de alții. Vorbește o limbă imposibilă, struțocămilă anglo-română care, în viziunea găștii sale, e semnul „omului dăștept”. Și nu, copilul care a recitat la Pro TV nu e același lucru, e din altă poveste și încercarea de a le amesteca este ea însăși perversă. „Viitorul nostru post-uman”, cum îl numește un filosof, nu arată deloc atrăgător. Oricît l-ar îmbrăca ăștia în roz…
Prof. dr. Christian CRĂCIUN
Zoovizion.Gay,lesbiene.O vor face fățiș live sa îi vadă toți…sa fie cu iertare.Laurentiu Cazan,Paula Seling și câți mai știu a cânta.Se numește selecție naturală și îndobitocire in masă.Cand valorile tinerilor de azi sunt Dani Mocanu,Columbeaca,Becali,Victoras Micula,Lei de la Strehaia,prefera sala de mese in locul sportului,la biblioteca se asculta manele.Tineri la seratele Elstar.Cand avem primar cu liceu la bătrânețe la Meci 2,cea mai obscură școală din oraș.Noi vrem ,,pasage” 🙂
„Sau s-ar fi putut finanta deplasarea echipei de robotică la faza internatională de robotică din SUA”.Oare de ce strambă din nas majoritatea liderilor politici aflati la putere,cand aud de chestii d-astea!? Să fie doar o coincidentă,care se scurtcircuiteaza între ei,sau mai de grabă un substrat ideologic mucegait ?!Cu multi ani în urmă,Daniel Dines,parcă asa il cheamă,a batut la portile lor mult timp,pentru ca mai tarziu sa auzim ca a infiintat si dezvoltat în SUA o afacere,tot în legatură cu robotica,de zeci de miliarde de dolari.Îi strica Romaniei daca avea asa ceva,sau mai de grabă îi maturau de pe scena politică pe „baietii”astia,care se tin scai sa ne tină tot pe loc si datori vanduti?!
…”marionetă a inginerilor omului nou”….Cred ca mai multi oameni noi sunt astazi(cu mentalitate corcită,produsul unei mixturi intre apucaturile de activist de partid „încrucisate”cu cele de capitalist prosper si descurcaret),decat înainte de revolutie,cand partidul unic se caznea sa faurească omul nou.Si îi dadea mai mereu cu virgulă.
LGTBistii sint la fel de detestabili prin propaganda lor ca si misoginii. Fiecre se crede mai presus decit ceilalti. Scum!