La propunerea primilor demnitari ai Câmpinei – primarul Horia Tiseanu și viceprimarul Adrian Pițigoi, consilierii municipali au aprobat indicatorii tehnico – economici pentru realizarea obiectivului ”Amenajare podeț peste râul Doftana”. Este vorba despre proiectul unui podeț care nu sună prea isteț, mai ales că el ar fi trebuit să fie un pod în toată regula. Cum s-a ajuns aici numai ei știu. Ei, care ar fi trebuit să știe că s-ar putea ajunge aici. În primăvara anului 2014, după o serie de precipitații bogate, apele Doftanei s-au umflat și au rupt unul dintre pilonii podului secular care lega așezările câmpinenilor și băneștenilor încă de pe vremea domnitorului Unirii Principatelor.
Podul, vechi de aproximativ 160 de ani, fusese construit după rețeta acelor vremuri și chiar a rezistat foarte bine, dacă socotim la câte solicitări a fost supus din partea oamenilor și a stihiilor naturii. La finele anului 2014, se realiza o asociere în participațiune între Consiliul Local Câmpina, Consiliul Local Bănești și Consiliul Județean Prahova, cu scopul de a construi un nou pod, pe amplasamentul celui vechi, care urma să fie dărâmat complet. Investiția era una importantă, de aproape 3.000.000 de lei, dar proiectul nu a fost nici măcar început, fiind lăsat să zacă probabil în vreu sertar, acoperit de praful uitării. Probabil, s-a considerat că pentru cele câteva sute de navetiști (angajați și elevi, majoritatea din Bănești), nu se merita o asemenea osteneală. Astăzi, cele două administrații locale plus cea județeană (prin conducerile lor, aproape tot alea din 2014), s-or fi gândit că, totuși, în economia refacerii unei căi de comunicație între cele două localități stau oamenii, nu animalele fără stăpân, și că acestea din urmă nu plătesc impozite și taxe locale, pe când navetiștii amintiți mai devreme, da. Astfel, a fost nășită o nouă asociere între Consiliul Local Câmpina, Consiliul Local Bănești și Consiliul Județean Prahova, cu scopul de a construi nu un nou pod, ci un podeț pietonal, numai bun pentru navetiști, un podeț situat în aval de vechiul pod, dar nu departe de acesta. La ultima lor ședință, membrii legislativului municipal au aprobat indicatorii tehnico-economici ai investiției, din care rezultă că podețul pietonal, cu o lungime de aproximativ 250 de metri și o lățime de 1,2 metri, va avea o structură metalică și va fi prevăzut cu balustradă. Costurile construcției se vor ridica la 977.450 lei, fără TVA. Municipiul Câmpina și comuna Bănești vor contribui fiecare cu câte 5% din valoarea investiției, iar Consiliul Județean va acoperi restul cheltuielilor. Lucrările ar putea începe anul acesta. Vechiul pod nu va putea fi refăcut cu fonduri europene, cum se credea la un moment dat, fiindcă nu este încă declarat (clasificat), ca monument istoric. (A.B.)
Domnilor primari, daca va ganditi un pic mai mult pe linia asta, puteti reduce si mai mult costul si paranghelia: intindeti domnilor doua sfori una sub alta si pe una mergem si de cealalta ne tinem, ca tot ne-ati tras pe sfoara…