Joi, 23 septembrie, a fost semnat contractul de finanţare pentru asistenţa tehnică a proiectului „Sprijin la nivelul regiunii Sud Muntenia pentru pregătirea de proiecte finanțate din perioada de programare 2021-2027 pe domeniile mobilitate urbană, regenerare urbană, infrastructură și servicii publice de turism, inclusiv obiectivele de patrimoniu cu potențial turistic și infrastructură rutieră de interes județean, inclusiv variante ocolitoare și/sau drumuri de legătură – 5D2”. Banii sunt asiguraţi din Programul Operațional Asistență Tehnică (POAT) 2014-2020, Axa prioritară 1 „Întărirea capacității beneficiarilor de a pregăti și implementa proiecte finanțate din FESI și diseminarea informațiilor privind aceste fonduri”.
Potrivit declarațiilor președintelui Consiliului Județean Prahova, Iulian Dumitrescu, ”TransBaiul va fi un motor al dezvoltării economice într-o zonă cu aproximativ 35.000 de locuitori de pe raza a șapte unități administratv-teritoriale (Azuga, Bușteni, Valea Doftanei, Bertea, Aluniș, Vărbilău și Gura Vitioarei). Printre beneficiarii acestei investiții se vor afla și șoferii aflați în tranzit, care vor putea ocoli aglomerația de pe Valea Prahovei”.
Valoarea totală a contractului de finanțare este de 32.641.231,14 lei, din care 24.275.235,30 lei reprezintă valoarea eligibilă nerambursabilă din Fondul European de Dezvoltare Regională, iar 3.725.681,18 lei este valoarea eligibilă nerambursabilă din bugetul naţional.
Durata de implementare este de 27 luni (1 octombrie 2020 – 31 decembrie 2022).
Pe drumul cu o lungime de aproximativ 88,6 km vor fi necesare şi o serie de lucrări de artă de amploare (tunele, viaducte, separații de versant etc.).
Proiectul privind modernizarea, reabilitarea și extinderea șoselei TransBaiul a fost votat pe lista de investiții a Consiliului Județean Prahova în cadrul ședinței din 9 decembrie 2020. Proiectul are însă o istorie mult mai îndelungată, discuțiile privind realizarea acestuia datând din 2012.