Știri

„Tradiţia nu trebuie uitată!”, un proiect dedicat redescoperirii valorilor tradiţionale

„Folclorul este cartea de identitate a neamului” –  a fost motto-ul acţiunii organizate săptămâna trecută de Şcoala Gimnazială Şotrile în parteneriat cu Şcoala Centrală Câmpina în cadrul proiectului „Tradiţia nu trebuie uitată!”, un proiect educaţional având ca obiective de bază redescoperirea şi promovarea valorilor tradiţionale strămoşeşti prin implicarea copiilor şi a cadrelor didactice în diverse activităţi legate de tradiţiile locale, cunoaşterea şi înţelegerea de către elevi a tradiţiilor din comuna Şotrile şi judeţul Prahova, identificarea copiilor cu calităţi pentru dans, muzică şi artă populară, cât şi dezvoltarea capacităţii copiilor de a aprecia o melodie, un dans popular, obiecte de artă populară autentică şi realizarea acestora în ateliere specifice. 
„Copiii sunt cele mai sensibile fiinţe, dornice să înveţe, să înţeleagă, să simtă. Vârsta lor fragedă nu constituie un impediment în abordarea acestei teme, ci dimpotrivă, un avantaj, căci am lucrat cu nişte minţi şi suflete «nepoluate» încă de alţi factori. Cu multă pricepere, dar mai ales pasiune, putem inocula copiilor dragostea şi respectul pentru tradiţiile, obiceiurile şi folclorul românesc. 
Prin abordarea acestui proiect nu s-a dorit o schimbare majoră a percepţiilor naţionale asupra tradiţiilor, obiceiurilor şi folclorului românesc, ci o sensibilizare a noastră, a tuturor, o abordare diferită a unei teme deloc moderne” –  a declarat prof. Maria Dobrescu.
Proiectul s-a adresat atât elevilor din învăţământul primar şi gimnazial, cât şi părinţilor acestora. Mămicile din Şotrile, iscusite în arta cusutului, i-au iniţiat pe cei din Câmpina în lucrul cu acul, învăţându-i să coasă diferite modele. În cadrul întâlnirii au fost vopsite ouă, au fost prezentate obiceiuri de Paşte şi costume populare specifice zonei, au fost interpretate cântece, iar copiii au realizat ornamente dedicate Sfintei Sărbători Pascale.
La organizarea şi buna desfăşurare a acestei acţiuni au contribuit mai multe cadre didactice. Coordonatori au fost profesorul de limba şi literatura română Maria Dobrescu, profesorul învăţător primar Carmen Machedon şi profesorul învăţător primar Laura Iordache. Colaboratori: profesorul învăţător primar Raluca Mihalache, învăţător Ana Băbescu, profesorul Amalia Marinescu şi profesorul Alexandra Grozea.
Andreea Ştefan

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare