Ediția din acest an a Târgului Mierii, desfășurată în perioada 24-26 februarie, a arătat că evenimentul care promovează cel mai bine Câmpina în țară (după Școala de Poliție „Vasile Lascăr” și cele două muzee memoriale – B.P. Hasdeu și Nicolae Grigorescu), se poate organiza și cu mai puțini bani alocați din bugetul municipiului. Totuși, Mihai Apostolescu, președintele Asociației Apicole ”Valea Prahovei”, cea care organizează acest eveniment, a ținut parcă să arate, de asemenea, că o finanțare mai redusă a Târgului îi poate știrbi acestuia din strălucire. În rest, fiindcă acest lucru mai rămânea de subliniat aici, iubitorii de produse apicole care au venit la Târgul Mierii au putut să-și aleagă mierea dorită dintre multe sortimente de miere expuse, de la cele obișnuite (salcâm, tei, polifloră), până la cele mai deosebite (mierea de păducel, de mană, de mentă, mierea din flori de mure, mierea de prun și alți pomi fructiferi, mierea din anghinare produsă în Delta Dunării).
Inaugurare cu multe oficialități
Vineri, la ora 11.00, a avut loc inaugurarea Târgului Mierii, la care au participat multe oficialități: primarul Horia Tiseanu, viceprimarul Adrian Pițigoi, administratorul public Remus Bădulescu și aproape toți consilierii municipali. Nu au lipsit nici invitați de onoare: deputatul Rodica Paraschiv (fostul prefect al județului Prahova), fosta atletă Mirela Dulgheru, multiplă campioană la săritura în lungime, precum și un grup de apicultori veniți tocmai de la Cimișlia (Republica Moldova), localitate înfrățită cu Câmpina.
După numărul de reprezentanți ai administrației publice locale, a fost inaugurarea cu cele mai multe oficialități, iar acest lucru a venit parcă în compensarea numărului de vizitatori sosiți în cele trei zile de desfășurare a Târgului Mierii. În alocuțiunea sa de deschidere, edilul orașului a ținut să mulțumească invitaților prezenți, dar și organizatorilor evenimentului. „Vreau să mulțumesc Asociației Apicole Valea Prahovei, care organizează cu succes acest Târg al Mierii de 11 ani încoace”, a declarat Horia Tiseanu, care a ținut să sublinieze vechimea apiculturii pe meleagurile câmpinene, amintind faptul că prima atestare documentară a Câmpinei în registrul de vamă al Cetății Brașovului face referire la un localnic, Mansul din Kympena, care adusese spre vânzare o cantitate însemnată de ceară de albine. „Suntem fericiți că avem din nou Târgul Mierii în Câmpina, o manifestare care promovează municipiul nostru în toată România. Ca de obicei, sunt foarte mulți producători, iar vizitatori vor veni, pentru că acum a fost doar deschiderea festivă. Sunt convins că și în acest an, ca și în anii trecuți, Târgul Mierii va fi un eveniment de succes,” a mai spus Tiseanu. Vizitatori au venit, dar mai puțini decât în alți ani. Însă acest lucru nu înseamnă că Târgul nu a reprezentat, și în această ediție, un eveniment de succes. Cine a dorit să cumpere aproape orice produs realizat din munca albinelor și a oamenilor, sau te miri ce utilaj apicol, a putut face acest lucru la Târgul Mierii 2017.
Mai săraci în gestiune, mai săraci și-n acțiune
Orice s-ar spune și din orice parte ai privi lucrurile, ediția din acest an a avut mai puțini participanți decât edițiile ultimilor ani, dar și mai puțini vizitatori (desigur, și vremea urâtă a influențat lucrurile într-un sens nedorit). De asemenea, din programul acestei manifestări, mult mai bogat altădată, au lipsit mai multe concursuri cu tematică apicolă, standurile educative ale elevilor unor școli ș.a. Mai exact, din cinci-șase concursuri câte se organizau în anii precedenți, anul acesta a mai avut loc doar unul: „Cel mai bun degustător de miere”. Nu am avut parte anul acesta nici de programe artistice, dar latura aceasta de entertainment muzical, trebuie să recunoaștem, nu a fost prezentă la fiecare din edițiile trecute. M-am oprit la standul cu produse apicole așezat cel mai strategic (primul pe dreapta, de lângă ușa de la intrare), și am întrebat de ce este oare atât de puțină lume, iar răspunsul primit a fost următorul: „Anul acesta, nu l-am mai organizat noi, cei din Asociația Apicolă «Valea Prahovei». S-a băgat Primăria și nu a fost bine, fiindcă Târgul nu a mai fost promovat cum trebuia”. Îmbiat de interlocutor, am luat un borcan de pe masă ca să-l cercetez mai bine și să aflu ce fel de soi de miere conține, și ce credeți că am citit la producător? Stupina „Mihai Apostolescu”. Așa deci, vericule, nu ți-a trecut supărarea, mi-am zis. Dacă nu o fi vreo coincidență de nume (și nu poate fi), se pare că organizatorul evenimentului, supărat că nu a mai obținut de la legislativul municipal finanțările dorite (după ce consilierii i-au demonstrat aritmetic că îi sunt suficiente încasările obținute din taxa de participare colectată de la 100 de standuri), nu s-a mai ostenit cu promovarea Târgului, lăsând pe seama celor din Primărie treaba aceasta. De unde se vede treaba că dulce e mierea, dar cam amară promovarea ei.
Scurt istoric al Târgului Mierii
Nașul Târgului Mierii, ajuns la a XII-a ediție, poate fi socotit primarul Horia Tiseanu, pentru că sub oblăduirea sa a avut loc, în 2006, prima ediție a evenimentului, denumit atunci Zilele Mierii. Începând cu 2007, perioada de desfășurare a Zilelor Mierii a fost mutată din decembrie în februarie, manifestarea începând a fi promovată sub denumirea Târgul Mierii. La a doua sa ediție, evenimentul a adunat peste 1000 de oameni. Organizatorul Târgului, Asociaţia Apicolă „Valea Prahovei” a luat fiinţă tot în anul 2006, din necesitatea apicultorilor de a avea un organism reprezentativ la nivel local și național. Avem aici de-a face cu o fericită coincidență a nașterii în același an și a Târgului, și a Asociației organizatoare, coincidență altoită pe inteligența vizionarilor lideri ai apicultorilor câmpineni, care s-au gândit rapid la o asociere cu municipalitatea condusă de Horia Tiseanu (la primul mandat), pentru organizarea în parteneriat a unui târg național al apicultorilor. În 2008, Târgul Mierii a luat amploare; s-a născut Albina Nina, mascota târgului, iar prezenţa acesteia în şcoli, dăruind miere, a adus o mare bucurie copiilor. Târgul Mierii desfăşurat în 21-22 februarie 2009 a adus la Câmpina aproximativ 4000 de persoane, iar prin mediatizarea de care s-a bucurat, a adus beneficii directe şi pe termen lung vânzărilor de miere, dar și un important capital de imagine municipiului nostru. În următoarele ediții, evenimentul a luat o și mai mare amploare. La cea de-a şasea ediţie „modernă”, Târgul Mierii din Câmpina a devenit cea mai importantă manifestare de profil din țară. În timp, au fost organizate tot mai multe concursuri („Cel mai dulce cuplu”; „Cel mai bun degustător de miere”; „Concurs de fotografii pe teme apicole”; „Concurs de prăjituri sincere cu miere”; „Cel mai bun mâncător de miere”, „Cea Mai Bună Miere”), la care numeroşii participanţii au fost răsplătiţi cu produse apicole. De asemenea, pe lângă apicultori și firme producătoare de produse apicole, după primii ani, au venit la Târg și companii producătoare de echipamente apicole, firme românești, dar și străine (din Republica Moldova, Bulgaria, Italia, Franța etc.). Tot după câteva ediții, a început să fie organizat ”Balul stuparilor”. (A.B.)