Dacă până mai ieri le ceream copiilor să stea cât mai puțin în fața diferitelor dispozitive, le dădeam soluții pentru a-și petrece timpul cât mai eficient – de la cursuri de pictură, șah, înot, etc și chiar invitam la clasă diferiți psihologi pentru a le vorbi despre efectele orelor petrecute în fața calculatorului, astăzi trebuie să acceptăm și să înțelegem cu toții că, de acum încolo, școala va îmbina învățarea clasică și cea online. Trăim într-o eră digitalizată, iar copilul de azi nu mai este cel care a fost ieri, nu mai este încântat doar de tablă, creion, caiet. El vrea să se miște și să afle noutăți, să descopere singur.
Noi, învățătorii Colegiului Național „Nicolae Grigorescu” Câmpina, ne-am adaptat repede situației și am început, încă din 12 martie, să ținem ore online cu elevii. Ne-am mobilizat pentru a reuși terminarea acestui an școlar. Părinții au fost și ei la înălțime: telefoane mobile, pe care unii nu le mai utilizau, au fost donate elevilor în dificultate, încă din primele săptămâni de la închiderea școlii. Toți elevii ciclului nostru primar au acces la internet. Am lucrat zilnic, câte două ore pe aplicația Zoom și cel puțin o oră pe Whatsapp / Classroom.
Orele online sunt mai grele, necesită mai mult timp de pregătire și soluții de rezervă, în cazul în care ceva nu merge. Informațiile nu sunt percepute în aceeași măsură de toți. După ce au loc explicațiile, intervin toate întrebările lor. Chiar dacă am stabilit niște mici reguli pentru buna funcționare a claselor online, de pildă, trebuie să apese butonul de ridicat mânuța din aplicație, să își închidă uneori microfonul, să nu vorbească toți odată, ei nu le respectă mereu. În alte situații, unii nu îndrăznesc să spună nimic, alții nu își deschid camerele sau nu se conectează la ora stabilită, fie pentru că există și această mică problemă…,,în a fi văzut” sau nu se trezesc. Am descoperit și că elevi mai timorați la clasă, care participau mai puțin la ore, sunt mult mai activi și mai motivați în mediul online.
Deși acest tip de școală, nu se ridică la nivelul școlii clasice, trebuie să recunoaștem că ea a dezvoltat foarte mult competențele digitale ale celor mici.
Personal, consider bună această metodă doar în ideea de a menține legătura cu elevii și de a încerca o consolidare a materiei, în perioada în care școala este închisă. Predarea, însă, are limitele ei. Au fost adevărate provocări lecțiile de geometrie, când a trebuit să desenăm cu toții, de la distanță, cuburi, sfere, paralelipipede.
Le mulțumim, pe această cale, tuturor părinților și bunicilor care s-au implicat zi de zi în activitatea școlară a copiilor!
Suntem nerăbdători să ne revedem elevii! Deocamdată, nu știe cum vor arăta viitoarele clase față în față, mai ales că noi avem efective numeroase, cu peste 30 de elevi. Psihologic vorbind, limitarea interacțiunii cu copiii va fi cel mai crunt aspect, mai ales pentru cei mici. Nu ne rămâne decât să speram că „TOTUL VA FI BINE!”
Mihaela DUŞA,
profesor învățământ primar CNNG
Redacția Oglinda încurajează un schimb de idei liber și deschis. Cu toate acestea, vă rugăm să evitați limbajul vulgar, atacurile la persoană, amenințările sau incitările la violență. Orice mesaj care conține injurii, amenințări sau discurs de ură bazat pe rasă, etnie, religie, orientare sexuală sau alte caracteristici personale va fi șters. Mulțumim pentru înțelegere!