Știri

Scandalul staţiilor desfiinţate se încinge

 Deciziile Consiliului Local de a desfiinţa staţia de pe strada Orizontului şi staţiile publice pentru traseele judeţene care trec prin Câmpina nu au rămas fără urmări. Operatorii de transport de pe raza municipiului Câmpina ne-au trimis zilele trecute la redacţie un comunicat de presă prin care îşi exprimă punctul de vedere faţă de cele două hotărâri aprobate de Consiliul Local. Spre o cât mai bună informare a cetăţenilor, publicăm în continuare întreg conţinutul acestui comunicat.

Conform unei practici deja împământenită în activitatea administraţiei publice locale, Consiliul Local a adoptat  pe “şest” două acte normative privind serviciul de transport public local în Câmpina: H.C.L nr .109/30.06.2011 privind aprobarea unor reglementări referitoare la transportul rutie public de persoane prin servicii regulate în trafic şi H.C.L nr.120/30.06.2011privind aprobarea desfiinţării staţiei de transport public de persoane, situată în Municipiul Câmpina, str. Orizontului. Cele două hotărâri de consiliu au fost adoptate cu eludarea Constituţiei, a Legii nr. 215/2001 a administraţiei publice locale, a legilor care reglementează activitatea de transport public local ca serviciu comunitar de utilitate publică ( Legea nr. 92/2007 a transportului public local, Legea nr. 109/2005 a transporturilor rutiere, Legea nr.51/2006  a serviciilor comunitare de utilităţi publice) şi a Legii nr.24/ 2000 privind normele de tehnică legislativă.
Potrivit ordinii de zi a şedinţei din data de 30.06.2011, publicată în mass-media locală şi pe site-ul primărei cu câteva zile înainte de data şedinţei, era în program adoptarea unei hotărâri de consiliu care viza desfiinţarea staţiei Orizontului, de pe sensul de mers spre Ploieşti.
Nici cei care utilizează frecvent această rută, nici transportatorii locali nu au ştiut despre această intenţie a administraţiei pentru că nici acest proiect, ca dea altfel nici altele, care privesc interesul public general, nu a fost adus la cunoştinţa publică printr-un anuţ, aşa cum prevede legea (Legea 52/2003 privind transparenta decizionala în administratia publica- Art. 6
(1) În cadrul procedurilor de elaborare a proiectelor de acte normative autoritatea administratiei publice are obligatia sa publice un anunt referitor la aceasta actiune în siteul propriu, sa-l afiseze la sediul propriu, într-un spatiu accesibil publicului, si sa-l transmita catre mass-media centrala sau locala, dupa caz. Autoritatea administratiei publice va transmite proiectele de acte normative tuturor persoanelor care au depus o cerere pentru primirea acestor informatii.
(2) Anuntul referitor la elaborarea unui proiect de act normativ va fi adus la cunostinta publicului, în conditiile alin. (1), cu cel putin 30 de zile înainte de supunerea spre analiza, avizare si adoptare de catre autoritatile publice. Anuntul va cuprinde o nota de fundamentare, o expunere de motive sau, dupa caz, un referat de aprobare privind necesitatea adoptarii actului normativ propus, textul complet al proiectului actului respectiv, precum si termenul limita, locul si modalitatea în care cei interesati pot trimite în scris propuneri, sugestii, opinii cu valoare de recomandare privind proiectul de act normativ.
(3) Anuntul referitor la elaborarea unui proiect de act normativ cu relevanta asupra mediului de afaceri se transmite de catre initiator asociatiilor de afaceri si altor asociatii legal constituite, pe domenii specifice de activitate, în termenul prevazut la alin. (2).
(4) La publicarea anuntului autoritatea administratiei publice va stabili o perioada de cel putin 10 zile pentru a primi în scris propuneri, sugestii sau opinii cu privire la proiectul de act normativ supus dezbaterii publice.
(6) Proiectul de act normativ se transmite spre analiza si avizare autoritatilor  publice interesate numai dupa definitivare, pe baza observatiilor si propunerilor formulate potrivit alin. (4).

Aflând de intenţia de a se desfiinţa staţia de transport de pe str. Orizontului, un număr de 4 transportatori autorizaţi au transmis Consiliului Local prin adresa înregistrată la Aparatul permanent al acestuia sub nr.60683/28.06.2011, solicitarea de amânare a aprobării acestei hotărâri, până la găsirea unei soluţii care să satisfacă deopotrivă atât interesele locatarilor din zonă, cât şi pe cele ale călătorilor care utilizează în mod curent această staţie( de ordinul sutelor de persoane), şi pe care măsura propusă a fi adoptată i-ar afecta neîndoielnic. Mai mult, în cuprinsul petiţiei adresată consilierilor locali, s-au arătat prevederile legale care ar fi încălcate dacă o asemenea măsură ar fi adoptată, în condiţiile în care nici cetăţenii, utilizatori ai serviciului public de transport local, nici asociaţiile reprezentative ale transportatorilor, nu au fost consultaţi în prealabil, condiţie obligatorie impusă expres în art.6 alin.(3) din Legea nr.52/2003 privind transparenţa decizională în administraţia publică locală, care consacră dreptul fundamental la informare prevăzut în art. 31 din Constituţie. Această dispoziţie imperativă prevede că, înainte de adoptarea unei măsuri cu impact asupra activităţii unor agenţi economici, respectivul proiect de act normativ trebuie transmis de către iniţiator cu cel puţin 30 de zile înainte de supunerea spre analiză, avizare şi adoptare, asociaţiilor reprezentative ale firmelor care pot fi afectate, pentru a le da acestora posibilitatea de a formula propuneri, sugestii sau opinii în legătură cu proiectul propus.
Nu numai că la această adresă Consiliul Local trebuia să răspundă în scris, înainte de supunerea spre aprobare a proiectului de hotărâre( art.11 alin.3 din Legea nr.52/2003: (3) Autoritatile administratiei publice prevazute la art. 4 sunt obligate sa justifice în scris nepreluarea recomandarilor formulate si înaintate în scris de cetateni si asociatiile legal constituite ale acestora. ) dar a mai fost introdus, cu caracter de urgenţă, un alt proiect pe ordinea de zi, H.C.L nr .109/30.06.2011, care vizează acelaşi domeniu al serviciilor publice de transport. Din textul acestei hotărâri, nu reiese exact ce modificări se vor face în traseele autobuzelor care circulă în Câmpina, dar din explicaţiile date în şedinţă de dl. primar Tiseanu, susţinătorul de forţă al ambelor proiecte, se pare că adminsitraţia locală doreşte să desfiinţeze toate staţiile publice pentru traseele judeţene care trec prin Câmpina.

Dincolo de aspectele evidente de nelegalitate ale celor două hotărâri adoptate în consiliu pe “picior”, cum s-ar zice, începând cu modul de formulare şi redactare a proiectelor de hotărâri, care nu respectă cerinţele legale impuse pentru actele normative, şi până la întocmirea rapoartelor comisiilor de specialitate, care trădează superficialitatea şi chiar lipsa de responsabilitate a consilierilor locali, dar şi o gravă incompetenţă a angajaţilor primăriei, care ar trebi să cunoască prevederile legale din domeniul dat în competenţa lor,  se ridică întrebarea firească, cui folosesc? Pentru că iniţiatorii acestor hotărâri, primarul şi consilierii care au votat, la comandă, aceste măsuri, ar fi trebuit să ştie că staţiile publice de pe un traseu judeţean şi care sunt cuprinse în programul judeţean, sunt aprobate prin hotărâre a Consiliului Judeţean, şi tot prin hotărâre a Consiliului judeţean acestea pot fi eliminate de pe un traseu, dar nu peste noapte, ci abia în anul viitor, când se va actualiza programul de transport judeţean- Staţia Orizontului este cuprinsă în programul actual de transport judeţean prin hotărârrea Consiliului judeţean Prahova nr. 65 din 15 mai 2009, la solicitarea Primăriei Câmpina. Până atunci, primăria ar fi trebuit să-şi îndeplinească propriile obligaţii faţă de utilizatorii serviciului de transport public de persoane şi să amenajeze corespunzător staţiile.
Asociaţiile patronale ale operatorilor de transport autorizaţi care efectuează curse pe raza localităţii Câmpina au decis sesizarea prefectului, a Consiliului  Judeţean şi contestarea în instanţă a celor două hotărâri nelegale ale Consiliului Local şi au anunţat că vor continua să oprească în toate staţiile publice care sunt cuprinse în programul de transport judeţean, conform traseelor atribuite şi caietelor de sarcini, pe care sunt obligaţi să le respecte în baza licenţelor de traseu emise de ARR şi aprobate de Consiliul Judeţean.
Operatorii de transport de pe raza municipiului Câmpina  care fac parte din
Confederatia Operatorilor si Transporatorilor Autorizati din Romania –  FILIALA PRAHOVA
şi Asociaţia Patronală a Transportatorilor Rutieri Muntenia Trans

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare