De mai bine de doi ani, pe tronsonul de cale ferată Câmpina – Predeal se derulează ample lucrări de modernizare. Lucrurile se mişcă destul de încet, dar banii se cheltuiesc într-un ritm mult mai mare decât mersul… lucrărilor. Atât de lent încât au atras atenţia inclusiv a presei centrale, ziarul “Gândul” realizând un amplu material pe această temă. Conform sursei citate, compania austriacă PORR – realizatorul lucrării – a executat doar o zecime din lucrare, dar a primito treime din bani. Austriecii au încasat, până în acest moment, 42 milioane euro şi au realizat numai cinci kilometri din cei 48 ai tronsonului Câmpina – Predeal. Lucrările, care ar trebui finalizate în toamna lui 2010, sunt întârziate cu mai bine de un an de zile. Din iulie 2007 şi până în prezent, au fost înlocuite peroanele şi şinele din Gara Câmpina şi au început lucrări similare la Comarnic şi Buşteni. Pe unele porţiuni au fost scoase şinele vechi, care nu au fost, însă, înlocuite cu altele noi decât pe o porţiune de 5 km, între Câmpina şi Breaza. La finele anului trecut, austriecii încasaseră deja 176,8 milioane de lei din totalul de 549 milioane (130 milioane euro), la cât este proiectată investiţia, adică aproape o treime, potrivit fişei investiţiei, întocmită de Ministerul Transporturilor. În conformitate cu acelaşi document, citat de ziarul “Gândul”, pentru anul în curs este disponibilă o finanţare record pentru acest proiect, de 344,8 milioane de lei (82 milioane de euro), din care 340 milioane leidin fonduri externe nerambursabile. Singura companie care lucrează în grafic pe acest sector este societatea autohtonă Arcada, subcontractată de austrieci pentru modernizarea unor poduri. Mai mulţi oficiali CFR au comentat pentru sursa citată că gradul de dificultate al lucrării va creşte semnificativ atunci când se va ajunge în zona montană, astfel încât este de aşteptat ca termenul de finalizare a lucrării să fie mult întârziat.Proiectul de modernizare a tronsonului de cale ferată Câmpina – Predeal, situat pe traseul Coridorului paneuropean de transport IV, are ca obiectiv creşterea la 160 km/oră a vitezei maxime de circulaţie pentru trenurile de călători şi la 120 km/oră pentru cele de marfă. În plus, este prevăzută reabilitarea a şase gări şi şase halte aflate pe traseu.Din cauza lucrărilor care ar fi trebuit făcute, pe acest tronson au fost introduse restricţii de viteză, iar trenurile au nu de puţine ori întârziere. De asemenea, au fost anulate mai multe trenuri, astfel încât constructorul să aibă asigurat frontul de lucru şi să nu fie stânjenit de traficul feroviar prea intens. Constructorul nu a fost, însă, impresionat de condiţiile care i s-au asigurat, nelucrând în ritm susţinut. În acest caz, austriecii au dovedit că lucrează… româneşte!
Peste 8,5 milioane euro pentru fiecare kilometru de cale ferată şi o întârziere de peste un an
Redacția Oglinda încurajează un schimb de idei liber și deschis. Cu toate acestea, vă rugăm să evitați limbajul vulgar, atacurile la persoană, amenințările sau incitările la violență. Orice mesaj care conține injurii, amenințări sau discurs de ură bazat pe rasă, etnie, religie, orientare sexuală sau alte caracteristici personale va fi șters. Mulțumim pentru înțelegere!