În cadrul unei statistici recent efectuate de Eurostat în legătură cu abilităţile digitale ale tinerilor din ţările Uniunii Europene, reiese faptul că elevii români sunt cei mai slabi, clasându-se pe ultimul loc.
Situaţia este cu atât mai gravă în prezent, când, pe fondul pandemiei create de noul coronavirus, elevii au susţinut cursurile online. Ne întrebăm, în aceste condiţii, oare cum s-au descurcat acei tineri care deţin abilităţi slabe de gestionare a unui computer? Sondajul scoate la lumină faptul că în multe şcoli din România încă nu se pune accent pe întărirea acestor competenţe indispensabile oricărui tânăr după ce termină liceul.
Foto: Unsplash |
Potrivit Eurostat, în 2019, patru din cinci tineri (80%) cu vârste cuprinse între 16 și 24 de ani în Uniunea Europeană (UE) aveau abilități digitale de bază sau peste acestea. Cifra este cu 24 de puncte procentuale (pp) mai mare decât ponderea persoanelor cu vârste cuprinse între 16 și 74 de ani (56%).
Tinerii din România sunt pe ultimul loc în UE la acest capitol, doar 56% dintre ei având competenţe digitale de bază sau peste nivelul de bază, arată datele publicate de Eurostat.
În noiembrie 2014, Adunarea Generală a ONU a decis ca 15 iulie să fie ziua marcată ca fiind „Ziua mondiala a competenţelor tinerilor”. La ora actuală, la nivel global, sunt 1,2 miliarde de tineri cu vârste între 15 şi 24 de ani, ceea ce înseamnă 16 procente din populaţia globală.