Știri

Directorii instituţiilor culturale câmpinene şi-au prezentat raportul în faţa comisiei de specialitate a Consiliului Local

Membrii Comisiei de Cultură, Învăţământ, Sport, Culte, Tineret, Turism şi Sănătate a Consiliului Local Câmpina s-au întâlnit, la mijlocul săptămânii trecute, cu directorii instituţiilor de cultură din municipiu. După cum ne-a precizat preşedintele comisiei, Marian Dulă, directorilor li s-a solicitat să prezinte activitatea din 2009, precum şi cheltuielile făcute comparativ cu sumele alocate de la bugetul local. Toţi şefii instituţiilor culturale s-au prezentat la discuţii, inclusiv directorul Muzeului „B.P. Hasdeu”, Jenica Tabacu, fost consilier local şi fost preşedinte chiar al acestei comisii. Prima care s-a prezentat în faţa comisiei a fost Liliana Oiştie, directorul interimar al Bibliotecii Muncipale. Aceasta a afirmat că au fost realizate toate activităţile stabilite anul trecut şi chiar s-au făcut mici economii în ceea ce priveşte sumele alocate. Pentru 2010, Liliana Oiştie a propus două noi activităţi – sărbătorirea a 170 de ani de la naşterea lui Titu Maiorescu şi a 160 de ani de la naşterea lui C. I. Istrati, patronul spiritual al bibliotecii. De asemenea, împreună cu Casa de Cultură, Biblioteca Municipală va edita un album – „Câmpina Culturală” şi va organiza un concurs de literatură pentru copii – „Geo Bogza”.Directorul Casei Tineretului, Florin Buda, a precizat că, în 2009, din suma totală alocată de 810.000 lei a cheltuit puţin peste 600.000, deşi unele activităţi au fost mari consumatoare de fonduri. Pentru 2010, Buda a propus o serie de activităţi cu sume de bani… în acord cu criza financiară, sume mai importante solicitând pentru Festivalul Serbările Toamnei şi pentru concertul de Revelion. În ceea ce priveşte activităţile noi care să fie organizate de Casa Tineretului, consilierii Daniel Telegescu şi Florin Marcu, membrii ai Comisiei de Cultură, au propus ca, pe perioada vacanţei de vară, la ştrand să aibă loc concursuri sportive dotate cu premii, finanţarea urmând să se facă atât de la bugetul local, cât şi din veniturile proprii ale Casei Tineretului. La rândul său, Marian Dulă a propus susţinerea financiară şi organizarea (sau co-organizarea, în unele situaţii) a Concursului internaţional de echitaţie, Memorialului „Mihai Pastor” la baschet, Memorialului „Luca Henegar” la atletism, Memorialului „Ştefan Stănescu” la handbal şi Cupei „Barbu Ştirbei” la fotbal. „La toate aceste activităţi sunt invitate echipe nu numai din unităţile de învăţământ, ci şi de la cluburile şi asociaţiile sportive private din municipiu”, după cum ne-a precizat Marian Dulă. S-a mai propus alocare de fonduri (destul de reduse, ce-i drept) pentru radio-amatorism, zborul cu motor, pescuit şi columbofilie. Consilierul Viorel Bondoc a propus să se aibă în vedere solicitarea de fonduri şi pentru alt gen de probleme, cum ar fi reparaţii şi igienizări, hidroizolaţii şi reţea încălzire la bazele sportive.A venit rândul Jenicăi Tabacu, aceasta precizând că, în 2009, la Muzeul Hasdeu au fost organizate trei acţiuni, iar pe parcursul întregului an instituţia a avut 20.449 de vizitatori. Muzeul a avut venituri de 69.700 lei din taxa de intrare şi de 17.041 lei din cota-parte din vânzarea cărţilor, ilustratelor şi suvenirurilor. Pentru 2010, Jenica Tabacu a propus aceleaşi activităţi la muzeu, dar cu bani mai puţini, în schimb a solicitat sume de bani pentru eliminarea infiltraţiilor de apă la luminator şi pentru contractul de service la centrala termică.Directorul Casei de Cultură, Florin Dochia, a cheltuit, anul trecut, 291.000 de lei pentru manifestări artistice subvenţionate de Consiliul Local. În ceea ce priveşte proiectele pentru 2010, s-a vorbit despre alocarea unei sume mai mari pentru spectacole de teatru şi operetă, dintre care unul de 8 Martie; un festival de teatru, în premieră la Câmpina; editarea caietului-album „Câmpina Culturală”. De asemenea, Florin Dochia a mai solicitat bani de la buget pentru repararea acoperişului, achiziţionarea unui pian de concert, reabilitarea instalaţiei electrice şi de sonorizare, eliminarea infiltraţiilor de apă.La finalul discuţiilor, preşedintele Comisiei de Cultură, Marian Dulă, ne-a precizat: „Sumele de bani care vor fi propuse de comisie pentru a fi aprobate de Consiluiul Local depind, în mare măsură, de bugetul propus de Direcţia Economică a Primăriei. Comisia se va întâlni trimestrial cu directorii instituţiilor de cultură, iar anual vom face o analiza, la sediul fiecărei instituţii, privind modul de cheltuire a sumelor alocate, întreţinerea clădirilor şi dotărilor, eventuale probleme de personal”.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare