Știri

Cu un nou Comitet de organizare, Târgul Mierii merge mai departe, având aceiași parteneri

La jumătatea acestei luni, apicultorii prahoveni constituiți în cea mai mare organizație de profil din județ (Asociația Apicolă „Valea Prahovei”) vor continua la Câmpina tradiția unui un eveniment foarte apreciat, care a împlinit anul acesta 12 ani: Târgul Mierii. De fapt, apicultura pe meleagurile câmpinene are o vechime (probată prin documente oficiale) de peste 500 de ani, de vreme ce prima atestare documentară a Câmpinei datează din 1503 și are legatură cu un apicultor localnic înregistrat în registrul de vamă al Cetății Brașovului cu o cantitate importantă de ceară de albine adusă spre comercializare. 
Ediția anterioară, măcinată de scandaluri
Evenimentul organizat de apicultorii prahoveni a fost anul trecut (dar și în cei precedenți) umbrit de scandaluri legate de finanțarea sa cu bani de la bugetul local. Din cauza unor carențe organizatorice care (în cel mai fericit caz) ocoleau legislația din domeniu, fostul președinte al Asociatiei Apicole „Valea Prahovei” (AAVP), Mihail Apostolescu (cel care a organizat, până anul trecut, dulcea manifestare dedicată mierii), nu a mai primit, la începutul anului trecut, banii solicitați din partea legislativului municipal. Gestul consilierilor câmpineni l-a determinat pe Apostolescu să anunțe suspendarea desfășurării Târgului pentru o scurtă perioadă de timp. Așa cum au subliniat în prima lor sedință din 2017 mai mulți consilieri municipali, dintre care s-a remarcat fostul viceprimar Ion Dragomir, motivul refuzului Consiliului Local Câmpina de a-i mai acorda finanțare lui Apostolescu avea legatură cu faptul că acesta din urmă, la fiecare editie a Târgului și fără acordul municipalității, închiria participanților suprafețe din domeniul public (primite în folosință gratuită), închirierea fiind mascată sub forma taxei de participare. 
Mai exact, Apostolescu închiria pe sume importante producătorilor participanți, pentru amenajarea standurilor proprii, suprafețe din foaierele Casei Tineretului, precum și din parcările din fața și spatele clădirii, spații pe care AAPH le primește de la legislativul municipal în folosință gratuită, în virtutea faptului că Târgul Mierii este organizat de Asociația Apicolă „Valea Prahovei” în parteneriat cu Primăria Câmpina, Consiliul Local și Casa Tineretului. Până la urmă, în urma unor discuții aprinse între Mihail Apostolescu și reprezentanți ai administrației publice locale, în cadrul ședinței comisiei de specialitate a Consiliului Local de la începutul lunii februarie 2017,  s-a ajuns la un compromis acceptat după negocieri dificile. Astfel, s-a încheiat o variantă de parteneriat agreată de ambele părți. Asociaţia „Valea Prahovei” urma să plătească o taxă specială (aprobata ulterior printr-o hotărâre extraordinara de Consiliu Local) pentru folosirea domeniului public, în cuantum de 8.000 lei, iar administraţia locală se obliga să asigure de la buget, prin intermediul Casei Tineretului, toate costurile  în valoare de 24.000 lei necesare promovării evenimentului. O înţelegere echitabilă, având în vedere că AAVP urma să plătească o sumă modică pentru o suprafaţă destul de mare din domeniul public, primind un important ajutor din partea comunităţii, iar Câmpina se alegea cu multă publicitate pozitivă la nivel naţional. S-a evitat astfel desființarea parteneriatului cu administrația publică locală sau repetarea situației ingrate întamplate în ediția din anul 2013, atunci când, nemulțumiți de lipsa de transparență în cheltuirea banilor publici alocați, dovedită de atâtea ori de Mihail Apostolescu, aleșii câmpinenilor au finanțat doar cu 7000 de lei manifestarea din acel an. Din cum se auzea la vremea respectivă, Apostolescu era hotărât să mute desfășurarea Târgului Mierii la Băicoi sau în alt oraș din apropierea Câmpinei.
AAPV are o nouă conducere 
Ediția din acest an a Târgului va fi ferită de scandaluri. La ultima ședință a Consiliului Local, desfășurată la finele lunii ianuarie 2018, un grup de membri ai AAVP s-a prezentat în fața consilierilor pentru a anunța că Asociația are o nouă conducere, în urma demisiei lui Mihail Apostolescu, pe care acesta o depusese cu câteva zile înainte, în cadrul unei adunări generale a apicultorilor prahoveni. 
Dintre cei trei, a vorbit Cristian Motoroiu, care, în numele apicultorilor pe care îi reprezenta, a solicitat legislativului municipal ca organizarea Târgului să fie acordată doar AAVP, nu și Asociației „Miere sinceră”, înființată în anii trecuți de către Mihail Apostolescu, și pe care acesta a încercat să o introducă, într-un mod insidios,  în organizarea ediției din 2018, așa cum reușise în precedenta ediție, însă fără acordul Adunării Generale a apicultorilor. După câteva discuții, consilierii municipali au decis să continue parteneriatul privind Târgul Mierii în exclusivitate cu AAVP. 
Prin urmare, începând cu acest an, Mihail Apostolescu nu mai are nicio legatură cu organizarea Târgului Mierii de la Câmpina. Asta nu-l împiedică să participe la ediția din acest an, prin închirierea unui stand în foaierul central al Casei Tineretului, unde să-și expună produsele stupinei sale. Și pentru că îl știm un tip religios care „și-a lăsat loc de bună-ziua”, nu este exclus să primească aceeași locație pe care a avut-o și în trecut: la intrarea principală, primul stand din dreapta. Noua conducere a AAVP, aleasă la mijlocul lunii trecute, este reprezentată de președintele Cezar Pavel și vicepreședintele Daniel Moise, la care se adaugă ceilalți membri din Consiliul Director. De remarcat, că fostul adjunct al lui Apostolescu, vicepreședintele Iosif, nu a mai fost ales în această funcție.
Cristian Motoroiu – președinte al Comitetului de organizare
Ediția din acest an a Târgului Mierii are numărul 13, iar acest număr se pare că a fost cu ghinion pentru Mihail Apostolescu, care și-a dat demisia în urma unor neînțelegeri cu aproape toți apicultorii din AAVP. Pentru că nu a mai putut să-și impună voința, așa cum a făcut-o până acum, Apostolescu s-a retras din fruntea asociației pe care a condus-o autoritar o duzină de ani. Totuși, pentru că trebuia să se ocupe cineva de organizarea Târgului după retragerea lui Apostolescu, Cristian Motoroiu, unul dintre puținii membri ai AAVP care îndrăzneau să îl critice pe fostul președinte atunci când greșea, a fost ales președintele Comitetului de organizare al Târgului Mierii. O sarcină dificilă, având în vedere că și-a asumat-o cu foarte puțin timp înainte de desfășurarea ediției 2018 și că a luat-o practic de la zero, fiind nevoit să refacă site-ul Târgului și contactele principalilor participanți de la edițiile trecute. Noul organizator al evenimentului este încrezător în forțele sale și consideră că nu are de ce să nu fie: „De vreme ce atația oameni mi-au arătat că au încredere în mine, eu de ce nu aș avea? A fost extrem de greu imediat după plecarea domnului Apostolescu, dar am reușit să o scot la capăt cu susţinerea celorlalți colegi din Comitetul de organizare, care m-au ajutat foarte mult. Avem aproape aceiași parteneri media ca și în trecut, așa că vom reuși o bună mediatizare a târgului în presa centrală și în cea județeană”.
Am dorit să aflăm de la Cristian Motoroiu şi câteva detalii cu privire la demisia lui Mihail Apostolescu.  „Mă întrebați de ce și-a dat demisia Mihail Apostolescu din fruntea AAVP? Cred că nu doar din cauza refuzului primit din partea apicultorilor noștri, ci și din pricina stresului acumulat de-a lungul timpului, din cele 12 ediții pe care le-a organizat temeinic. Aici trebuie să menționez că Târgul Mierii a fost organizat încă de la începuturile sale de către AAVP și Primăria Câmpina. Toți apicultorii noștri consideră că așa ar trebui să se întâmple și pe viitor, deci că nu este just să intre, drept un al doilea organizator, Asociația „Miere sinceră”, înființată de fostul președinte Mihail Apostolescu. În ședința din 11 ianuarie 2018, deci cu puțin timp înainte de ședinta Consiliului Local, dl. Apostolescu a solicitat pentru prima dată în fața Adunării Generale a apicultorilor, ca „Miere sinceră” să fie co-organizator al Târgului. Până anul acesta, în precedentele ediții ale Târgului, nu știu cum a ajuns „Miere sinceră” al doilea organizator al evenimentului. Probabil, prin acceptul tacit al Consiliului Director, cu toate că, din câte cunosc eu, nici membrii din fosta conducere nu erau de acord cu această organizare comună. În orice caz, se poate spune că introducerea asociației d-lui Apostolescu în organizarea Târgului s-a făcut fără încuviințarea apicultorilor noștri. În urma divergențelor apărute la Adunarea Generală din 11 ianuarie, din cauză că apicultorii i-au refuzat propunerea, dl. Apostolescu şi-a dat demisia din funcția de președinte al AAVP. Și-a scris demisia în timpul ședinței, după care a rămas în sala de ședință până la sfârșit”, ne-a declarat Cristian Motoroiu.  
Desfășurarea Târgului
Târgul Mierii 2018 va avea loc în perioada 16 – 18 februarie și se va desfășura, ca și la precedentele ediții, în incinta Casei Tineretului. În exteriorul clădirii vor fi amenajate standuri pentru producători apicoli, meșteri populari, pentru producători de utilaje apicole și accesorii pentru stupi, dar și pentru cei care vor veni cu produse alimentare, altele decât cele apicole. De asemenea, parcarea din spatele Casei Tineretului va fi rezervată vânzărilor din camioane, iar în zona aceasta vor fi prezenți producătorii de stupi și elemente din lemn, alături de firmele care prelucrează ceara și comercializează faguri. La parter, vor fi prezenți agenți economici cu activitate în domeniul apicol și membrii AAVP cu produse proprii. La etaj se vor amenaja două zone destinate producătorilor și comercianților de utilaje și echipamente apicole, precum și celor care se ocupă cu mesteșuguri tradiționale. Firmele participante la Târgul Mierii Câmpina în anii precedenți și care doresc să participe și la ediția 2018 vor avea în prima etapă rezervate spațiile pe care le-au ocupat în anii trecuti, trebuind doar să confirme acest lucru. În prima etapă (26.01.2018 – 02.02.2018) s-au putut rezerva spații pentru standuri, cu plata în contul RO48RNCB0208064828580001 Asociația Apicolă „Valea Prahovei”. A doua etapă (02.02.2018 -07.02.2018) o reprezintă disponibilizarea spaţiilor neachitate și rezervarea spațiilor rămase libere. Dacă și după etapa a II-a vor mai rămâne spații diponibile, acestea vor fi realocate.
Adrian BRAD

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare