De la începutul anului, în centrul orașului, lângă sediul BCR Câmpina, funcționează Centrul de Informare și Promovare Turistică, interfața turiștilor cu frumusețile acestor meleaguri. Clădirea care găzduiește sediul CIPT Câmpina a fost rodul unui proiect cu finanțare europeană, derulat prin Programul Operațional Regional 2007-2013, Axa prioritară 5 “Dezvoltare durabilă și promovarea turismului”, autoritatea de management fiind Ministerul Dezvoltării Regionale și Administrației Publice. CIPT al municipiului are o dublă subordonare: pe de o parte, este subordonat Consiliului Local și Primăriei Câmpina, al doilea for tutelar fiind Autoritatea Națională pentru Turism.
De la data inaugurării instituției, 24 februarie 2016, au trecut pragul Centrului un număr de aproximativ 1500 de turiști, dintre care 250 turiști străini. Carmen Găman, directorul CIPT Câmpina, ne face cunoscute obiectivele instituției care are menirea de a promova imaginea orașului în țară și în lumea largă: ”Ne propunem, printre altele, creșterea numărului de turiști în Câmpina, o mai bună popularizare a atracțiilor turistice din municipiul nostru prin crearea unei imagini pozitive privind oferta turistică a zonei, revigorarea turismului câmpinean printr-o promovare mai directă și mai penetrantă către publicul țintă. Țelul nostru suprem este promovarea orașului ca destinația unui turism activ – cultural, de odihnă, tratament și recreere, științific, de afaceri. De asemenea, avem în vedere promovarea turismului balnear, în special după deschiderea Centrului Medical SanConfind. CIPT este membru al APDT Prahova (Asociația Pentru Dezvoltarea Turismului), prin intermediul căreia participă la numeroase acțiuni: târguri de turism, conferințe pe teme turistice, implementari de proiecte etc. Acțiunile desfășurate până în prezent au constat în organizări de întâlniri cu grupuri de elevi din școlile cîmpinene, participarea la Târgul de Turism al județului Prahova, participarea la Conferința Organizației Mondiale a Turismului, însoțirea delegațiilor străine prezente în orașul nostru, întâlniri cu grupuri de profesori din diverse zone ale țării, rezervări și propuneri de trasee turistice pentru grupuri de elevi ai școlilor sportive din țară prezenți la competiții în zona noastră, întâlniri cu principalii agenți economici din industria hotelieră și a alimentației publice, cu reprezentanți ai marilor agenții de turism.”