Știri

Bătălia pentru organigramă

Adevărata ţintă: funcţia de city-manager
Unul dintre proiectele care a suscitat cele mai multe comentarii s-a referit la suplimentarea organigramei cu 23 de posturi – 20 de funcţii publice de execuţie şi 3 de personal contractual, printre care şi funcţia de administrator public, una dintre monedele de schimb din campania electorală.Astfel, primarul Tiseanu le-a propus consilierilor locali să aprobe angajarea unui administrator public, un referent la cabinetul primarului, un post de cercetător ştiinţific la Muzeul „Hasdeu”, un referent la Direcţia Economică, un arhitect la Biroul de Urbanism şi 18 agenţi ai Poliţiei Comunitare. Discuţiile au fost extrem de animate. Pe tema celor 18 agenţi noi pentru Poliţia Comunitară, Tiseanu a punctat: „Dacă le vom da scutere sau autoturisme nu se vor mai da jos din ele, iar pe noi ne interesează să fie tot timpul printre oameni!” Curios, dar parcă acelaşi principiu s-ar potrivi şi pentru aleşii locali! Ion Dragomir a avut o poziţie ceva mai nuanţată promiţând să realizeze o analiză dacă nu ar fi mai ieftină angajarea unei firme de pază specializate… De urmărit! Dacă nu a reuşit să-şi impună punctul de vedere în privinţa numărului de agenţi pentru Poliţia Comunitară, Gheorghe Tudor a obţinut ca toţi şefii de servicii din Primărie să aibă studii superioare. În momentul de faţă, conform organigramei, există două persoane care nu îndeplinesc acest criteriu, este vorba de Eugen Drăgănoiu, şef Serviciu Administrativ, şi Cristian Enache, şef Serviciu Întreţinere Străzi.Adevărata ţintă a noii organigrame a fost, însă, funcţia de city-manager. Vizată – potrivit algoritmului electoral – de Jenica Tabacu, funcţia este creată parcă anume pentru directorul Muzeului Hasdeu. Unii consilieri au încercat să impună posibilitatea ca la concurs să participe un număr cât mai mare de persoane. Primul atac a venit din partea Monicăi Clinciu: „Casa de Cultură şi Casa Tineretului au directori de care nu s-a plâns nimeni. De ce să plătim un om care să coordoneze activitatea acestor directori, dacă lucrurile au mers bine până acum? Nu-s împotrivă, dar să-i dăm de lucru!” Situaţia ar putea fi extinsă şi la Muzeul „Hasdeu”, iar întrebarea şi-ar păstra valabilitatea. În privinţa comisiei pentru organizarea şi desfăşurarea concursului de city-manager, Arghir a insistat ca „măcar de dragul transparenţei” să facă parte din această comisie şi alţi consilieri, după ce Tiseanu îi propusese – alături de el – numai pe Dragomir, Paul Moldoveanu, Piţigoi şi Elena Albu. Astfel, au fost… aprobaţi Monica Clinciu şi Dragomir Enache. Apoi, consilierii au încercat să elimine unele dintre criterii. Unii au spus că nu este obligatoriu ca viitorii candidaţi să aibă studii postuniversitare sau masterate, alţii au solicitat studii superioare de lungă durată în management sau administraţie publică, până când Horaţiu Zăgan le-a spus colegilor săi că „nu ştiu de ce atâta agitaţie pentru că va candida un muzeograf”! Doar Gheorghe Sandu a reuşit să destindă feţele crispate ale celor mai mulţi dintre consilieri – atunci când Dragomir Enache a atras atenţia asupra unei inadvertenţe între necesitatea cunoştinţelor medii sau avansate de operare pe calculator pentru viitorul city-manager, Sandu a spus candid: „E avansat spre mediu!” Şi s-a râs, dar criteriile de înscriere la concurs pentru acest post au rămas cele care o avantajează cel mai mult pe Jenica Tabacu. „C-aşa-i în politică!”

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare