BREAKING NEWSȘtiri

Rămâne Câmpina fără transport public de călători?

Spre sfârșitul anului 2022, în luna noiembrie, Consiliul Local aproba proiectul privind înființarea, organizarea și funcționarea Serviciului public de transport local de persoane, inițiat de primarul Alin Moldoveanu. Un pas absolut necesar înaintea semnării contractului cu finanțare europeană prin PNRR, în valoare 5 milioane de euro, privind cumpărarea de autobuze electrice și amenajarea unor stații de încărcare pentru acestea.
Între timp, contractul încheiat de Primăria Câmpina cu societatea Eliro în anul 2015 a expirat, fiind inițial prelungit cu doi ani până la sfârșitul lunii octombrie 2022. Printr-o hotărâre a Consiliului Local, acesta a fost prelungit cu încă șase luni, până la data de 30 aprilie 2023. Așadar, până la această dată, Primăria trebuie să se asigure că a făcut toate demersurile legale pentru asigurarea continuității serviciului de transport public de persoane la nivelul municipiului, în condițiile în care contractul cu Eliro e foarte posibil să nu mai poată fi prelungit.
Următorul pas al administrației locale a fost acela de a delega gestiunea acestui serviciu, astfel că la jumătatea lunii ianuarie 2023 era lansată procedura de atribuire prin licitație publică a contractului pentru asigurarea serviciului de transport public de călători pe raza municipiului Câmpina.


Noul contract se încheie pe o perioadă de 48 de luni, cu posibilitatea de prelungire și are o valoare totală estimată de 6.806.111 lei fără TVA (aproximativ 1.381.601 euro).
Termenul limită de depunere a ofertelor în sistemul de achiziții publice a fost 16 februarie, procedura a fost însă anulată automat din cauza faptului că nu au existat ofertanți înscriși până la această dată.
Aparent, nu este nimeni interesat de această afacere care nu mai pare așa de profitabilă ca odinioară. Nici măcar Eliro, societatea de transport care s-a ocupat până acum cu acest lucru.
Cel puțin la Câmpina, transportul public nu mai reprezintă de mult o alternativă atractivă pentru cetățeni, un fenomen care se observă prin scăderea dramatică a numărului de bilete vândut, accentuată din 2010 până în prezent (v. foto). “Transportul public este utilizat în Municipiul Câmpina doar pentru aproximativ 5% din deplasările desfășurate de locuitorii orașului” – se arată într-un studiu de trafic comandat de autoritățile locale.


În aceste condiții, cine se va încumeta să preia gestiunea serviciului de transport public de călători la Câmpina?
“Nu avem cum să rămânem fără transport public, pentru că contractul cu această societate nu expiră acum. (…) pregătim tot ce trebuie în așa fel încât să putem scoate la licitație, în momentul în care expiră contractul cu societatea Eliro. Nu se pune problema să rămânem fără” – dădea asigurări primarul Alin Moldoveanu în cadrul ședinței Consiliului Local din martie 2022, cu aproape un an înainte de expirarea contractului cu Eliro.

5 Comentarii  

  1. Orgoliul prostesc, nemasurat, omniprezent si se pare ca, de care nu vom scapa niciodata, al autoritatilor Campinene, ne da lovitura dupa lovitura! Foarte clar este ca: pana cand FUNCTIONARUL PUBLIC (primar, consilier local, sef politie, portarul de la primarie etc,) nu conteaza cine-i ala, nu va platii cu varf si indesat pentru toate prostiile facute permanent cu foarte multa impertinenta si determinare, NU VOM SCAPA NICIODATA de aceste obiceiuri pacatoase ale fostei ”mici nomenclaturi”, scarboasa pata pe obrazul societatii noastre! RUSINE ”reprezentantilor nostri”, daca pot fi numiti asa!

    1. Ai dreptate dar cum știți multă ipocrizie și aroganta în toată structura orașului face sa fie o proasta administrație și interese obscure

  2. Fie ca vorbim de Eliro sau nu aceste firme de transport care au tranzitat Campina au avut si profit.Nu investesti in ceva sa pierzi.Atat patronii cat si soferii au stors cat s a putut.Valabil si pentru Rosabi,Geamila,Autogara Com,Ave Diana.Cine si a permis a luat cu un 5000 ron o masina din targ,dar cei putini care lucreaza schimbul 2 si nu au cu ce ajunge ca dupa anumite ore limitrof Campinei nu sunt masini,sa se roage patronii de firme de transport sa angajeze agentii economici macar 300 de angajati navetisti,sa isi roage colegii de partid care s au perindat la butoanele orasului sa atraga investitori dar sa ofere salarii,nu minim pe economie.A adus elvețiancă soferi si masini din Elvetia la Eliro?Ce cunostinte au domnii Zavoianu,fratii Bercaroiu profesori de sport,Manasia ce tangenta cu transportul ?Cate 2 firme pe fiecare traseu,sa dispara monopolul.Curatenia lasa de dorit,soferii nu au ecuson si tinuta,manele,miros de fum,ulei,jeg,limbajul explicit al soferilor …asta e investitia firmelor campinene de transport.Pe ce sa dai 5 lei sa mergi cu Eliro?

    1. Corect mestere asta e Nu mai umblati cu fofirlica ati uitat ca dom primar vine cu autobuze electrice sau nu stiu cum Eu zic ca scapam curand de astia si sa vezi trai pa vatrai. Apai sigur na va da si sibventie de la primarie mai mult de un leu doi nu cred ca ne ia pa bilet. Hai sa avem nitica rabdare ca daca a promis dom primar eeee.

  3. intrebari care ar trebui sa si le puna firmele Eliro -psd,Ave Diana -pnl,DST -psd,Autogara Com-pdl.
    1motiv sa circuli cu rablele lor,raport -calitate pret
    2.majoritatea au un autoturism fata de anii 90
    3.sictirul soferilor si limbajul colorat
    4.lipsa biletelor ca soferii ard patronii,si patronii scot cursele.
    5.traseele locale si limitrofe nu sunt trasee de maxi taxi,baga maxi de comoditate
    6.lipsa femeii de servici si a dispecerului cat si jegul masinilor.
    7.investitii pe hartie,in realitate uns mediul politic pentru a fi pe piata avand monopol

Redacția Oglinda încurajează un schimb de idei liber și deschis. Cu toate acestea, vă rugăm să evitați limbajul vulgar, atacurile la persoană, amenințările sau incitările la violență. Orice mesaj care conține injurii, amenințări sau discurs de ură bazat pe rasă, etnie, religie, orientare sexuală sau alte caracteristici personale va fi șters. Mulțumim pentru înțelegere!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare