După cum știți, la sfârșitul săptămânii trecute, proprietarul Rafinăriei Steaua Română, ECOGEN POWER S.R.L, în colaborare cu Grupul de inițiativă „Rafinăria la prezent!” și Asociația Cartierelor Câmpinița și Muscel, au pregătit o surpriză cetățenilor municipiului Câmpina. Dar nu numai lor. Și anume evenimentul „Rafinăria Deschisă”, în cadrul căruia, timp de două zile, toți cei interesați să vadă ce a mai rămas, efectiv, din acest important obiectiv al localității noastre au fost invitați să pășească în incinta fostei rafinării.
În afara unor activități de informare, și a unui tur ghidat prin curtea Rafinăriei, organizatorii au mai pregătit momente artistice, precum și o zonă de relaxare cu burgeri, înghețată, cafea și ciocolată caldă, precum și proiecția filmului „România Sălbatică”, distins recent la Premiile GOPO cu titlul de cel mai bun documentar.
În total, în cele două zile, au trecut pragul fostei rafinării 3036 de persoane de toate vârstele, care au avut ocazia să participe la o tombolă, în baza unor chestionare înmânate la intrare de către organizatori. Prin intermediul acestora, proprietarul fostei rafinării câmpinene și-a dorit să consulte cetățenii cu privire la ce își doresc ei să se întâmple în acest perimetru generos situat în centrul urbei.
Astfel, potrivit unui comunicat remis presei de către ECOGEN POWER S.R.L, „din totalul de 3.036 vizitatori, au răspuns la chestionar un număr de 1.842 persoane. Din care 1.770 taloane au fost validate, iar un număr de 72 taloane au fost invalidate pe motiv de răspunsuri multiple la aceeaşi întrebare”.
La întrebarea Ce îmi doresc eu de la zona rafinăriei?, participanții au răspuns după cum urmează:
– parcuri și spații de recreere în aer liber: 13,93%
– muzee, spații expoziție, galerii de artă: 12,89%
– spații de învățământ superior (universități, centre de cercetare, școli de vară): 10,09%
– arenă dedicată sporturilor și evenimentelor mari (stadion, arenă sportivă, sală polivalentă): 9,68%
– spații pentru învățământ (creșe, grădinițe, școli, licee): 9,09%
– spații comerciale mici (băcănie, florărie, meșteșuguri): 7,58%
– spații de birouri pentru întreprinderi mici și startup-uri: 6,84%
– dezvoltare rezidențială mixtă (case și blocuri de apartamente) incluzând facilități (școală, grădinință, creșă, loc de joacă, dispendar, etc): 6,66%
– spații comerciale mari (supermarket, mall): 6,32%
– dezvoltarea rezidențiale cu densitate mică (locuințe unifamiliale izolate – case): 5,81%
– spații de birouri pentru corporații și firme mari: 5,73%
– dezvoltarea rezidențială cu densitate mare (blocuri de apartamente): 5,36%
După centralizarea voturilor, clasamentul participanților pe localități este următorul: Câmpina – 53,95%; București – 15,42%; Ploiești – 5,82%; Altele PH – 5,08%; Altele/ non PH – 4,46%; Nespecificat – 2,77%; Brebu – 2,71%; Telega – 2,49%; Bănești/ Urleta – 1,98%; Breaza – 1,75%; Poiana Câmpina – 1,69%; Cornu – 1,64%; Valea Doftanei/ Teșila/ Secăria – 0,23%.
Vă reamintim că vineri, 13 mai, în preambulul acestui eveniment fără precedent în istoria urbei, Ecogen Power SRL a organizat alături de grupul civic de inițiativă „Rafinăria în prezent” o conferință de presă, în cadrul căreia consultanții noului investitor, Nicolae Bucur – fost director general al Rafinăriei și Gheorghe Constantinescu – fost președinte OMV Petrom au răspuns presei la întrebări și au prezentat câteva dintre cele mai importante aspecte legate de istoria fostei societăți petroliere.
Gheorghe Constantinescu a expus și motivele pentru care investitorul a făcut acest binevenit exercițiu de transparență, care a fost totodată un bun prilej de consultare publică. „Abordarea [investitorului – n.r.] este una foarte serioasă, și din punct de vedere al pașilor care trebuie urmați, dar și din punct de vedere al viziunii pe care o are. Majoritatea sunteți câmpineni și aveți un exemplu palpabil în Câmpina de realizare a unui astfel de parc, Parcul Soceram, de care știu că sunteți mândri. Același lucru se dorește și aici pentru câmpineni. De altfel, obiectivul acestui eveniment, porți deschise, este să avem câmpineni cât mai mulți care să-și spună părerea cu privire la ce-și închipuie ei, ce și-ar dori, de exemplu, să fie aici“.
Potrivit reprezentanților companiei prezenți la conferința de presă, investitorul are în vedere organizarea unui concurs internațional în vederea alegerii unei firme de arhitectură care să reușească să prezerve și păstreze elementele de patrimoniu și să găsească cele mai bune soluții pentru realizarea unui concept arhitectural care să păstreze memoria locului.
„Presa” fiind reprezentata de ce publicatii/radio/tv?
Nu de alta, dar in feed-ul oficial de presa nu a aparut vreun commmmmununicat,o invitatie,nimic.
Nu cumva doar multele organe de presa campinene-doua si atata?
Despre industria mare nimic.Avem prea multa,d-aia.
Tineretul paraseste orasul,si nu numai,si noi ne gandim la orice,numai la ce trebuie nu.
Ce buna ar fi o fabrica de microcipuri sau de baterii pentru propulsie auto.Ca de pana mai ieri am fabricat aici „zeama”pentru propulsie.Asa ar fi corect si echitabil,ca fata de aceasta zona,sa se manifeste un pic de recunostinta,chiar daca este floare rara.Zicala ca bucurestenii dau buzna(Campina,sectorul 7 al Bucurestiului),nu mai este de actualitate.
Cred ca pentru a REdeveni atractiva aceasta zona trebuie sa se faca ceva cu scheletul hidos din beton de langa sinagoga.Nu stiu,macar sa-l inbrace cu ceva,cu panouri,cu sticla,daca nu-l demoleaza.Sa se intample ceva,ca are mai bine de un sfert de secol de cand urateste peisajul campinean,”legan”al marilor pictori ai Romaniei.
Au mai fost prezenți și reprezentanți ai presei din Ploiești, precum și ai radio-ului online local. Vorbiți să vă aflați în treabă, ca de obicei, de altfel.
Bine ca sunt si acestea doua , cu bunele si mai putin bunele lor.
Decit mult si fara rost , mai bine putin si … rima , o gasesti tu , Uimitule .