Astăzi, 18 aprilie, în cadrul ședinței Comisiei Municipale pentru Siguranța Circulației Rutiere, convocată de primarul Alin Moldoveanu la Primăria Câmpina, au avut loc o serie de discuții între reprezentanții societății civile și autoritățile locale pe tema tragicului eveniment rutier din seara zilei de 7 aprilie, în urma căruia Paul Alexandru Dragomir, un adolescent în vârstă de numai 17 ani, și-a pierdut viața în timp ce traversa strada regulamentar pe trecerea de pietoni.
După 11 zile de tăcere din partea autorităților locale, un grup de cetățeni din Câmpina a înaintat Primăriei, Consiliului Local, Poliției Locale și Poliției Municipale un document ce conține o serie de măsuri concrete pentru evitarea pe viitor a unor astfel de tragedii.
Printre măsurile propuse în petiția ce poartă titulatura de ”#NEPĂSAREAucide” se numără și următoarele:
- solicitarea convocării de urgență a unei ședințe de Consiliu Local pentru adoptarea planului de măsuri privind siguranța cetățenilor, în special privind siguranța pietonilor și a conducătorilor auto;
- adoptarea unei Hotărâri de Consiliu Local în vederea diminuării limitei maxime de viteză la 30 km/ oră în zonele cu risc de accidente și în zonele rezidențiale și la 50 km/ oră în restul orașului; semnalizarea limitărilor prin marcaje vizibile. Publicarea acelor zone pe site-ul Primăriei, al Poliției Locale și Municipale, prin intermediul mass-media și al rețelelor de socializare;
- adoptarea unei Hotărâri de Consiliu Local privind obligativitatea funcționării semafoarelor între ora 5.00 și 24.00 zilnic, precum și amplasarea de limitatoare de viteză pe străzi;
- adoptarea unei Hotărâri de Consiliu Local privind monitorizarea video în toate intersecțiile, precum și în zonele cu risc de producere a accidentelor și risc infracțional.
Menționăm că din componența Comisiei mai sus amintite fac parte reprezentanții executivului Primăriei Câmpina, ai Poliției Locale, ai Poliției Municipale și ai serviciilor de specialitate din subordinea primarului.
Reprezentanții societății civile care au depus petiția sunt următorii: av. Carmen Bănescu, av. Adrian Onea, dr. Nicolae Herciu, înv. Doina Dumitrică, prof. Clara Leica, prof. Georgiana Moldoveanu, prof. Cristi Șendroiu, Simona Stoica – Câmpina Civică, Anca Huțu – președintele Asociației Părinților din CNNG, Corina Cerasela Tănase – manager, Cătălin Paraschiv – actor, Denisa Cerasela Zotoiu – asistent medical, Larisa Niță – IT Project Manager, Natalia Guiman – expert contabil, Laura Chiru – inginer și Liviu Stănescu.
Urmăriți mai jos un fragment din discuțiile purtate de către petiționari cu autoritățile locale, în special cu primarul Alin Moldoveanu și cu Iulian Stanciu, comandantul Poliției Municipale Câmpina.
Educatia rutiera cred ca trebue inceputa cu politistii, atata timp cat un politist de la politia rutiera Campina crede ca circulatia pe strada din fata politiei si a primariei se desfasoara, citez: „la mica intelegere”. Nu cred ca masinile parcate in fata Protoieriei zi de zi sunt parcate legal si nu creaza un pericol pentru trafic. Politistii trec zilnic pe langa masini parcate ilegal, blocand trotuarele, vad oameni mergand pe strada fiindca nu au loc pe trotuare la 300 metri de sediul lor imediat ce fac dreapta pe Grivitei si nu „vad”. Pe strada Plevnei de la intersectia cu strada Vasile Alecsandri spre intersectia cu Campineanu sunt masini parcate in curba, fara vizibilitate, blocand total trotuarul si politistii nu „vad”. Semnalizarea rutiera pe Bulevardul Culturii, in fata Primariei si a Politiei este deficitara. Soferii, inclusiv taximetristi, sustin ca au prioritate pe sensul spre strada Plevnei.
Cum primaria accepta in fata sediului „gluma” jalnica cu tevile infipte in asfalt in interiorul spatiului de parcare sau chiar pe linie? Toate sunt indoite, oare cum arate masinile oamenilor? Nimeni nu vede?
Strada Plevnei de la intersectia cu strada Vasile Alecsandri ar trebui numita strada Cascadelor. Asfaltul rupt, carosabilul lasat. Cat asfalt ar trebui sa se acopere trecerea la nivel cu calea ferata? O tona, doua tone. Dar e scump… Si toate acestea pe o raza de un kilometru in jurul primariei orasului. La ce ajuta camerele video in oras daca nu vedem ce este in nasul nostru, cui ii folosesc filmarile 24/7? Ce folos ca vedem nenorocirea dupa ce s-a intamplat? Educam copii de la gradinita ca poate ei ne asculta si nu pun intrebari, hai sa facem ceva cu bani europeni ca tot sunt degeaba dar nu miscam un pai.
Legea obliga administratiile locale sa faca,pe strazile fara canalizare,rigole de scurgere a apelor.Str.Plevnei era una din ele.Lucrarile de canalizare au fost blocate,cu multi ani in urma,pe aceasta strada,de arestarile care s-au facut atunci.HIDRO Prabova n-a mai intreprins nimic.
Cămpinenii pot să doarmă linistiți, autoritățile lucrează, lucrează, lucrează!😣
Politia este inexistenta, ei alearga dupa babele care vand patrunjel si nu-l vad pe van damme care sparge geamuri si ameninta femeile cu cutitul in piata, nu-i vad pe cei care fac liniute de la Etu la Omv, nu-i vad pe cei care tureaza masinile la fibec sau la kaufland. In alta ordine de idei, pasajul subteran este cea mai mare prostie care s-ar putea face in Campina!
Se tot insista cu acest pasaj.Avand in vedere adancirea creizei economice in care se scufunda,incet,incet Uniunea Europeana,riscul de a ramane cu groapa uriasa in centrul orasului,ani de zile,este foarte mare.
Nu ingropati orasul si la propriu,pentru ca este deja ingropat „in golul”marilor investitii industriale.Nu face Ploiestiul pasaje subterane si face Campina,un oras de aproape 10 ori mai mic!