Întrucât actuala zonificare a municipiului Câmpina, stabilită în anul 2006, avea la bază doar principiul centralității, poziționarea proprietăților în raport cu străzile și cartierele Câmpinei, fără a lua în calcul dezvoltarea localității și investițiile realizate, în anul 2019, Consiliul Local stabilea, prin HCL nr. 84/ iunie 2019, noi criterii pentru zonificarea hărții de impozitare a Câmpinei. Următorul pas a fost achiziția de către administrația locală a unor servicii de proiectare pentru întocmirea Hărții de zonificare și încadrare în clasele de impozitare a proprietăților din intravilanului municipiului Câmpina. Astfel că la data de 16 octombrie 2019 era semnat contractul cu INCD URBAN-INCERC, prin care Primăria Câmpina se obliga să achite contravaloarea serviciilor prestate după aprobarea documentației în Consiliul Local. Lucru care nu s-a mai întâmplat nici până azi.
Aplicarea noii hărți de impozitare a orașului a fost amânată de mai multe ori în ultimii ani, din motive lesne de înțeles, atât de vechea administrație condusă de Horia Tiseanu, cât și de actuala administrație, condusă de Alin Moldoveanu, primarul în exercițiu declarând public la începutul anului 2021, la scurtă vreme după alegerile locale, că va supune dezbaterii publice harta de impozitare stabilită în baza HCL nr. 84/ iunie 2019 de fostul Consiliu Local și că nu poate fi de acord ca trei sferturi din municipiul Câmpina să intre în zona A de impozitare, conform criteriilor stabilite în vechea legislatură.
În cadrul acelorași declarații, primarul Moldoveanu sublinia că, potrivit calculelor sale, impozitele pe clădiri pentru cei care locuiesc în zona B și ar urma să fie trecuți în zona A ar crește cu 8,34%, iar pentru terenuri cu 48%. În ceea ce privește trecerea de la zona C la zona A, primarul afirma că diferențele sunt și mai mari, respectiv cu 14% în cazul impozitelor pe clădiri și 135% pentru terenuri.
Potrivit unor surse, între Primăria Câmpina și societatea care a actualizat harta de impozitare în anul 2019 există un litigiu comercial ce nu poate fi stins fără ca documentația să fie mai întâi aprobată de către Consiliului Local, conform contractului, astfel că autoritățile se pregătesc să supună aprobării legislativului local harta de impozitare a orașului, aceeași hartă care trebuia supusă dezbaterii în Consiliu și consultării publice încă din urmă cu trei ani. În referatul de aprobare anexat proiectului de hotărâre inițiat de consilierii locali Valentin Crețu (USR), Roxana Gheorghe (Partidul Verde), Noemi Ionescu (Partidul Verde), Liviu Briciu (POL) și Horațiu Zăgan (PSD) se menționează faptul că „În anul 2021, la nivelul Primăriei Municipiului Câmpina s-a constituit un grup de lucru care a analizat criteriile aprobate prin HCL 84/ 27.06.2019 și a propus un nou set de criterii în vederea stabilirii zonelor de impozitare. De asemenea, au avut loc discuții cu reprezentanții prestatorului în care s-a convenit identificarea unei variante de realuare a contractului fără a implica penalități sau daune interese Primăriei”.
„Harta a fost realizată, dar nu a fost aprobată în ședință de consiliu, așa cum a fost specificat în contractul încheiat între primărie și prestator, probabil pentru că ajungeau în zona A de impozitare cea mai mare parte a străzilor din municipiu. În urma discuțiilor care au avut loc în Consiliul Local, dar și cu personalul din primărie, am considerat că trebuie cumva închisă situația generată de hotărârea din 2019 prin aprobarea hărții, hartă care a fost realizată în baza criteriilor adoptate și, în același timp, realizarea unor criterii noi actualizate și corecte” – explică Valentin Crețu, președintele Comisiei de Amenajarea Teritoriului, Urbanism, Ecologie și Protecția Mediului și unul dintre inițiatorii proiectului.
În același referat se specifică faptul că urmează să fie inițiat un proiect de hotărâre prin care să fie stabilite noi criterii actualizate de delimitare a zonelor. Așa se face că un alt proiect de hotărâre, inițiat de aceiași consilieri locali, urmează să intre în dezbaterea Consiliului Local. Noile criterii propuse indică faptul că cele mai multe dintre proprietăți s-ar putea încadra în zona A, cu punctaj maxim. Practic, noul set de criterii propus de legislativul actual este doar o variantă mai cosmetizată a vechilor criterii aprobate de Consiliul Local în anul 2019 și nu aduce modificări esențiale în grila de punctaj ce diferențiază încadrarea fiscală a proprietăților din intravilanul municipiului Câmpina.
Concluzia inițiatorilor, desprinsă din referatul de aprobare anexat proiectului de hotărâre, este următoarea: „Considerăm oportună aprobarea noilor criterii, deoarece acestea au fost revizuite ținând seama de investițiile privind modernizarea infrastructurii rutiere, extinderi sau modernizări ale rețelelor de alimentare cu utilități (alimentare cu apă, gaze naturale, canalizare menajeră sau pluvială), reglementările specifice zonelor conform PUG și RLU, precum și în funcție de poziția terenului față de centrul localității”.
„Intenția noastră este de a adopta noile criterii de stabilire a zonelor în aceeași ședință în care se va aproba și harta întocmită în anul 2019. În acest sens există un grup de lucru, format din consilieri din mai multe partide, care vor elabora și vor iniția aceste proiecte. Menționez faptul că ambele proiecte vor fi supuse procedurii de transparență decizională, conform prevederilor Legii 52/2003. Invit toate persoanele interesate să studieze proiectele și să ne trimită observațiile” – ne-a mai declarat Valentin Crețu.
Odată aprobate noile criterii și reactualizată harta de impozitare în baza acestora, impozitele vor intra în vigoare începând cu anul 2023.
Deci, timp de 2 ani nu s-a facut absolut nimic. Pariu ca primarul va mari impozitele?
Nu e posibil ca cei de la marginea localitatii,fara vecini in spatele casei,sa plateasca,sa fie incadrati, in aceeasi zona cu cei din buricul targului,cu toate ca si aceia sunt abuzati(nu li se respecta drepturile) în alte privințe.Dupa cum ,nu e corect ca cei care NU au canalizare sa plateasca impozite la fel ca ceilalti.În campaniile electorale candidatii ar trebui sa aibe în agenda problemele acestea si sa le discute la fata locului.
Au fost demarate proiecte de canalizare,de construire de statie de epurare,cu multi ani în urma,si o ancheta le-a oprit.Se mai stie ceva despre soarta lor?Administratia campineana nu are mari posibilitati in a gestiona aceasta problema a canalizarii,fiindca a fost obligata de regimul de finantare europeana sa cedeze retelele de apa si canalizare la Hidro Prahova,care nu prea este direct interesata(voturile de la Campina pentru Consiliul Judetean nu sunt hotaratoare în formarea majoritatii în acest consiliu)si intodeuna vor fi probleme pentru campineni in aceasta privinta.La apa,de ex.,avem se pare,desi barajul este aproape,unul din cel mai mare pret din tară.