O “mână de ajutor” dă şi Primăria?
Am relatat, în urmă cu mai multe săptămâni, despre situaţia traseului spre Voila, asigurat de firma Eliro. Aceasta solicitase administraţiei locale încetarea, pe cale amiabilă, a contractului pentru acest traseu, având în vedere că pierderile sale sunt de 200 milioane lei vechi în fiecare lună numai din diferenţa de curs valutar la plata maşinilor achiziţionate în leasing.Se părea că s-a găsit înţelegerea necesară, iar pe ordinea de zi au figurat mai multe puncte pentru rezolvarea acestei situaţii. Numai că, surpriză! Iniţiatorul proiectelor, Viorel Bondoc, a anunţat retragerea acestora de pe ordinea de zi, după ce firma Eliro a renunţat la solicitarea de reziliere a contractului.Ce s-a întâmplat, de fapt? Primăria a transmis către firma Eliro unele semnale percepute de aceasta ca fiind o dorinţă de reziliere a contractului din vina… firmei. În acest caz, Eliro nu ar mai fi avut dreptul să participe niciodată la vreo licitaţie organizată de Primăria Câmpina! Aşa că a preferat această variantă, care se va solda, foarte probabil, că încetarea contractului în scurtă vreme, deoarece firmaa acumulat deja datorii destul de mari către societatea de leasing.Întrebat de ce nu a dorit administraţia rezilierea contractului pe cale amiabilă, Horia Tiseanu a spus: “Urma să se hotărască în Consiliu acest lcuru, dar mie mi s-a părut de la bun început că oferta firmei a fost una mult prea optimistă”. Viceprimarul Ion Dragomir precizat, la rândul său: “Eu cred că se putea găsi o formulă prin care să nu se încheie acest contract din vina firmei, dar ei au greşit că nu au mai vrut dezbatere în Consiliul Local”.Cei doi edili au fost de acord că oferta prezentată de firma Eliro, cu care a şi câştigat licitaţia pentru traseul Voila, a fost una “curajoasă” sau “mult prea optimistă”. Dar aşa cum pentru politicienii care au promis marea cu sarea este valabilă scuza crizei, de ce nu este valabilă ea şi în cazul unei firme? Nu ne-a putut răspunde nici unul dintre reprezentanţii Executivului…