Fii student pentru o zi
la Fontys University of Applied Sciences din Olanda! Sub această tematică,
elevii de la trei licee din Câmpina au participat zilele trecute la o
activitate inedită organizată de o fostă elevă, acum studentă la Facultatea
Fontys, oraș Venlo din Olanda.
Grup de elevi în cadrul activităţii Marshmallow Challenge, susţinut de Ana Paponi, fostă elevă a Liceului Energetic din Câmpina |
Ana Paponi, absolventă a
Liceului Tehnologic Energetic, promoția
2019, a prezentat facultatea ei colegilor de la Energetic și
liceenilor de la Colegiul Național Nicolae Grigorescu și
Colegiul Tehnic Forestier din Câmpina. Studentă în anul I, cu funcția de
ambasador al Universității Fontys, Ana și-a
început prezentarea prin implicarea participanților
într-o activitate numită Marshmallow Challenge cu scopul de a le arăta elevilor
cum arată cursurile la Fontys.
Liceului Tehnologic Energetic, promoția
2019, a prezentat facultatea ei colegilor de la Energetic și
liceenilor de la Colegiul Național Nicolae Grigorescu și
Colegiul Tehnic Forestier din Câmpina. Studentă în anul I, cu funcția de
ambasador al Universității Fontys, Ana și-a
început prezentarea prin implicarea participanților
într-o activitate numită Marshmallow Challenge cu scopul de a le arăta elevilor
cum arată cursurile la Fontys.
Experiment cu spaghete,
sfoară, scotch și… o bezea
„Am vrut ca și
prietenii mei mai mici din liceu să vadă cum sunt orele de curs de la
facultate. În prima mea săptămână la cursul de Marketing
Skills: presentation and creativity, am fost surprinsă să văd că
profesorul universitar a folosit Marshmallow Challenge pentru a implica direct
studenții, pentru a experimenta teoria lucrului în echipă și a
rolurilor pe care nu le asumăm natural. Am fost împărțiți în
grupuri de câte 6 studenți, am primit 20 de spaghete, un metru de scotch un
metru de sfoară și o bezea. Ni s-a spus să folosim materialele date pentru a
realiza o construcție stabilă care, obligatoriu, să susțină
bezeaua. Timpul de lucru a fost de 18 minute, iar la final fiecare echipă a
spus rolul pe care a simțit că l-a avut. Așa am
aflat despre leadership, despre persoana care ia decizii pentru grup, cel
care dă sfaturi, cel care urmează sugestiile celorlalți și cel
care este indiferent. Profesorul ne-a pus teoria la dispoziție și
ne-a dat ca temă să descriem experiența și să
o postam pe portalul facultății.
prietenii mei mai mici din liceu să vadă cum sunt orele de curs de la
facultate. În prima mea săptămână la cursul de Marketing
Skills: presentation and creativity, am fost surprinsă să văd că
profesorul universitar a folosit Marshmallow Challenge pentru a implica direct
studenții, pentru a experimenta teoria lucrului în echipă și a
rolurilor pe care nu le asumăm natural. Am fost împărțiți în
grupuri de câte 6 studenți, am primit 20 de spaghete, un metru de scotch un
metru de sfoară și o bezea. Ni s-a spus să folosim materialele date pentru a
realiza o construcție stabilă care, obligatoriu, să susțină
bezeaua. Timpul de lucru a fost de 18 minute, iar la final fiecare echipă a
spus rolul pe care a simțit că l-a avut. Așa am
aflat despre leadership, despre persoana care ia decizii pentru grup, cel
care dă sfaturi, cel care urmează sugestiile celorlalți și cel
care este indiferent. Profesorul ne-a pus teoria la dispoziție și
ne-a dat ca temă să descriem experiența și să
o postam pe portalul facultății.
Pentru prima dată în viață nu
am simțit nevoia să lipsesc, m-am simțit
implicată și am mers la fiecare curs săptămânal. După ce am participat la
cursuri, am sunat-o pe profa de engleză din liceu să îi povestesc cât de
încântată am fost de curs și că mi-ar placea să le vorbesc elevilor de la
liceul meu despre asta“, detaliază Ana Paponi.
am simțit nevoia să lipsesc, m-am simțit
implicată și am mers la fiecare curs săptămânal. După ce am participat la
cursuri, am sunat-o pe profa de engleză din liceu să îi povestesc cât de
încântată am fost de curs și că mi-ar placea să le vorbesc elevilor de la
liceul meu despre asta“, detaliază Ana Paponi.
„Să fii contactat
de un fost elev doritor să prezinte experiența
de student, a fost o bucurie.
Elevii se ascultă și
învață foarte ușor unii de la alții.
Am organizat cu entuziasm prezentările în licee alături de Ana. Eu doar am
asistat la prezentări. Am constatat că s-a maturizat mult într-un interval de
câteva luni de când a terminat liceul. Să fii voluntar, să vorbești
semenilor de vârsta ta despre o activitate care ție îți
este utilă, pentru mine este foarte important. De aceea am încurajat-o pe Ana să
vină cu prezentarea facultății în liceele din Câmpina. Ea a organizat
atelierul de lucru, materialele, prezentarea. S-a întors în liceu în calitate
de invitat/ vorbitor/ profesor. Marshmallow challenge este o activitate foarte
interesantă, un exemplu de educație
non-formală pe care îl voi aplica la clasă. Multumesc, Ana, pentru activitatea
desfășurată și pentru că ai venit să ne povestești
despre cum sunt activitățile la facultate pentru tine”, a declarat și
Georgiana Moldoveanu, profesor de engleză.
învață foarte ușor unii de la alții.
Am organizat cu entuziasm prezentările în licee alături de Ana. Eu doar am
asistat la prezentări. Am constatat că s-a maturizat mult într-un interval de
câteva luni de când a terminat liceul. Să fii voluntar, să vorbești
semenilor de vârsta ta despre o activitate care ție îți
este utilă, pentru mine este foarte important. De aceea am încurajat-o pe Ana să
vină cu prezentarea facultății în liceele din Câmpina. Ea a organizat
atelierul de lucru, materialele, prezentarea. S-a întors în liceu în calitate
de invitat/ vorbitor/ profesor. Marshmallow challenge este o activitate foarte
interesantă, un exemplu de educație
non-formală pe care îl voi aplica la clasă. Multumesc, Ana, pentru activitatea
desfășurată și pentru că ai venit să ne povestești
despre cum sunt activitățile la facultate pentru tine”, a declarat și
Georgiana Moldoveanu, profesor de engleză.
Ana Paponi (dreapta) într-un selfie cu profesoara ei de limba engleză, Georgiana Moldoveanu |
Open Days în Olanda
pentru elevi, cazare inclusă
După experimentul Marshmallow
Challenge, Ana a prezentat facultatea, facilitățile,
orașul Venlo și procesul de admitere. Elevii prezenți au
pus întrebări, iar cei interesanți au
primit invitația de a participa la ziua porților
deschise în perioada 20-22 martie, costurile cazării și ale
activităților din campus fiind suportate de Facultatea Fontys, ei plătindu-și
doar costul de transport.
Challenge, Ana a prezentat facultatea, facilitățile,
orașul Venlo și procesul de admitere. Elevii prezenți au
pus întrebări, iar cei interesanți au
primit invitația de a participa la ziua porților
deschise în perioada 20-22 martie, costurile cazării și ale
activităților din campus fiind suportate de Facultatea Fontys, ei plătindu-și
doar costul de transport.
Astfel, cei care doresc sa
participe la Open days la Fontys pot trimite un e-mail la adresa
a.paponi@student.fontys.nl până pe data de 1 martie.
participe la Open days la Fontys pot trimite un e-mail la adresa
a.paponi@student.fontys.nl până pe data de 1 martie.
Marshmallow challenge
link:
link:
( R.A.I.)