BREAKING NEWSȘtiri

Rafinăria Steaua Română, vândută și revândută pe bucăți?

Mihai Cucu, președintele AUR Prahova: "Intențiile declarate ale cumpăratorului cu privire la rafinărie sunt de a valorifica terenurile prin revânzarea către retaileri și dezvoltatori imobiliari"

Rafinăria Steaua Română ar fi fost vândută către TDR Energy SRL în decembrie, anul trecut, împreună cu batalele și obligațiile de mediu aferente, scrie într-o postare pe pagina sa de Facebook, Mihai Cucu, candidatul AUR la Primăria Câmpina la alegerile locale de anul trecut și președinte al AUR Prahova.
Prezent la o întâlnire cu Bogdan Teodorescu, administrator și unic asociat al cumpărătorului, Mihai Cucu spune că intențiile declarate ale TDR Energy SRL sunt acelea de a valorifica terenurile prin vânzarea către retaileri și dezvoltatori imobiliari, respectiv să vândă instalațiile funcționale la fier vechi.
Publicăm mai jos conținutul integral al postării făcute astăzi de Mihai Cucu.
“Rafinăria Steaua Română a fost vândută către TDR ENERGY SRL la data de 14.12.2020, împreună cu batalele și obligațiile de mediu aferente. Despre revânzarea separată a batalelor către o firmă de construcții, pentru 3 euro s-a scris deja în presă, însă, nu înțelegem de ce s-a omis informația că au fost vândute și toate activele Rafinăriei Steaua Română. 
La data de 22.01.2021 această societate (TDR Energy SRL) a înregistrat la Registrul comerțului un punct de lucru la adresa rafinăriei, iar la data de 08.02.2021 au fost rechemați la muncă, 10 dintre foștii salariați ai societății.
Joi, 11.02.2021, am obținut informația prezentată mai sus, că Rafinăria Steaua Română a fost vândută, iar vineri 12.02.2021 am fost primiți la o discuție de către domnul Bogdan Teodorescu, cel care are calitatea de administrator și unic asociat al cumpăratorului, conform informațiilor obținute de la Registrul comerțului.
Din partea AUR au fost prezenți: deputatul de Prahova Adrian Axinia, scriitorul Alexandru Florian Săraru, naistul Nicolae Voiculeț, consilierii parlamentari Angi Mateescu și Camelia Boarcăș, respectiv subsemnatul, Cristian Enache și Dan Tabără (în fotografie, de la dreapta la stânga).
Scopul discuției a fost cu privire la necesitatea/ oportunitatea redeschiderii tronsonului de cale ferată Gara Câmpina – Gara Câmpinița (lângă rafinărie).
Intențiile declarate ale cumpăratorului cu privire la rafinărie sunt de a valorifica terenurile prin revânzarea către retaileri și dezvoltatori imobiliari, respectiv de vânzare a unor instalații funcționale, unele chiar noi, nepuse în funcțiune, și de extragere/ vânzare a unor cantități foarte mari de metale și aliaje aferente obiectivelor ce nu pot fi vândute ca un întreg.
La toate acestea se adaugă stocuri foarte mari de produse.
Singurele obiective care ar putea să nu fie demolate sunt rezervoarele care au o capacitate estimată între 54 de mii și 85 de mii de tone.
Pentru ca aceste rezervoare să nu fie dezafectate este necesară repararea căii ferate.
În mai multe rânduri, în cadrul discuției, am întrebat dacă există disponibilitate pentru proiecte culturale pentru a se păstra “urme” ale faptului că timp de aproape 150 de ani a existat o rafinărie la Câmpina. Răspunsul primit în mod constant a fost că nu poate impune cumpărătorilor asemenea clauze.
Ne-a mai fost menționat că o parte din clădirile adiacente străzii BP Hașdeu sunt deja vândute, iar la intersecția cu strada Doftanei (răcitor) se va construi un Carrefour market”.

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare