Știri

Lucrările la Autostrada Comarnic-Braşov ar putea reduce sensibil şomajul în rândurile câmpinenilor

La recenta conferinţă de presă a PSD, senatorul Georgică Severin a vorbit şi despre relansarea lucrărilor la Autostrada Comarnic – Braşov, pe care senatorul de Valea Prahovei o consideră ca fiind meritul premierului Victor Ponta, neuitând să amintească (electoratului din colegiul său, probabil), că această investiţie foarte importantă, strategică am putea spune, a fost singura sa promisiune electorală în alegerile parlamentare din 2012. Istoria controversată a acestei autostrăzi a avut multe puncte de cotitură, meandrele concretului nostru balcanic dovedindu-se, pentru a nu ştiu câta oară, mai ameţitoare decât meandrele concretului occidental. Recent, CNADNR a selectat consorţiul Vinci (Franţa) – Strabag (Austria) – Aktor (Grecia) pentru construcţia în concesiune a tronsonului de autostradă Comarnic – Braşov, cu o lungime de 58 de kilometri. Asocierea Vinci şi Aktor şi-a adjudecat acest proiect şi în 2009, renunţând ulterior la contract, întrucât statul român nu a acceptat anumite clauze. Limita de viteză va fi de 130 km/oră, iar taxarea autostrăzii ar putea fi facută la tariful de 3 euro/100 de kilometri, întrucât statul nu va veni în acest proiect, primul de acest fel din România, cu nicio finanţare. Finanţarea va fi asigurată în întregime de constructor, care va avea la dispozitie 25 de ani pentru a-și recupera investiţia prin taxa de autostradă. 
“Lucrările pentru construcţia tronsonului de autostradă Comarnic-Braşov vor începe în primăvara acestui an şi se vor finaliza în 2017. Este cea mai importantă investiţie din ţară în acest moment şi mă bucur că se va derula, în cea mai mare parte, în colegiul senatorial pe care îl reprezint. Se vor crea minimum 10.000 locuri de muncă, din care eu sper ca măcar 1.000 să fie pentru Câmpina, deoarece aici este forţa de muncă cea mai calificată. Este un câştig enorm din punct de vedere economic pentru zona noastră. Nu vreau să spun că am eu vreun merit în această lucrare, singura mea promisiune electorală, de altfel. Meritul pentru demararea construcţiei tronsonului Comarnic-Braşov este al USL, iar dacă ar fi să vorbim despre o persoană, meritul este al lui Victor Ponta”, a ţinut să sublinieze senatorul Georgică Severin, care a prezentat şi câteva elemente de detaliu ale acestei mari investiţii realizate în parteneriat public-privat (PPP): “Se va lucra pe două segmente, iar eu sper ca, până în 2016, autostrada să fie gata până la Predeal. Unul dintre motivele întârzierii lucrărilor a fost şi faptul că, pe lângă cei 2,8 km de tuneluri prevazute iniţial, s-au mai adaugat şi alte tuneluri lungi, care să străbată staţiunile, tocmai pentru a nu deranja traficul la suprafaţă”.  
Proiectul de construcţie în PPP a Autostrăzii Comarnic-Brasov a fost lansat iniţial, în 2002, de guvernul Adrian Nastase, cand s-a vorbit pentru prima data despre un parteneriat public-privat în realizarea acestui obiectiv. Considerat permanent o prioritate, proiectul nu s-a materializat nici în ziua de astăzi, însă de data aceasta guvernarea USL pare mai decisă ca niciodată să demareze lucrările. Grupul francez Vinci se află la a treia încercare, după ce a mai fost de două ori desemnat drept titular al contractului. Costul autostrăzii este estimat la circa 5,5 miliarde de lei. A.N.

Un comentariu

  1. Autostrada este absolut necesara.Ma indoiesc ca lucrarile vor incepe in aceasta primavara si daca totusi da,cu siguranta nu se va respecta termenul finalizarii.Avem experienta celorlalte autostrazi.Mi se pare cam mare taxa pe aceasta viitoare autostrada,raportat la veniturile noastre.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare