Începând de azi-noapte, traficul rutier pe DN1 a fost întrerupt timp de două zile în zona Câmpina, mai exact pe segmentul cuprins între kilometri 89+450 și 94+650, pentru a permite efectuarea lucrărilor de demolare a pasajului de cale ferată care traversează DN1 la kilometrul 93+120. După cum se poate observa în imaginile surprinse la fața locului, lucrările de demolare a podului avansează destul de rapid.


Din acest motiv, autoritățile au dispus redirecționarea traficului pe categorii de vehicule. Astfel, pentru autovehiculele cu masa mai mică de 3,5 tone, pentru sensul București – Brașov și retur, s-a ales varianta devierii traficului prin centrul municipiului Câmpina.

Pentru a veni în ajutorul șoferilor, Centrul Național de Informare și Promovare Turistică Câmpina (C.N.I.P.T.) a oferit detalii despre o rută alternativă, anunțând că, pe lângă traseele de ocolire indicate în comunicatele oficiale, există un traseu mai rapid și mai lejer, pentru ambele sensuri de deplasare, prin Florești și Poiana Câmpina.
Pe tot parcursul dimineții, aplicațiile GPS de trafic rutier în timp real au arătat faptul că timpii de parcurgere prin Câmpina sunt apropiați de cei prin Florești – Poiana Câmpina (variantă recomandată ieri de C.N.I.P.T., dar omisă în comunicatele oficiale), astfel că traficul relativ acceptabil din Câmpina se datorează probabil și faptului că aproape la fel de mulți șoferi folosesc alternativa prin Poiana Câmpina.

La ora 10.00, la Câmpina, traficul rutier pe artera principală ce traversează orașul (Calea Dacia – B-dul Nicolae Bălcescu – B-dul Carol I) se desfășura în condiții normale, deși la primele ore ale dimineții s-a circulat cu greutate.
Pe toată perioada închiderii circulației rutiere, 18 martie ora 00.00 – 20 martie, ora 24.00, traficul rutier se va desfășura după cum urmează:
La aceasta ora sunt deja demolate si concasate cele doua travee care se sprijineau pe pilonul din mijlocul DN1, deci putem spune ca deja scopul demolarii (punerea in siguranta a traficului de pe DN1) a fost indeplinit.
Din pacate este costisitoare si inutila demolarea ce va continua de acum incolo, a restului componentelor podului. Da, traveele de peste DN1 prezentau risc de prabusire, desi asta doar conform studiilor platite de CFR (deci chiar de beneficiar, nu de o entitate neutra). CFR se acopera evident de hartii ca sa fie totul legal, dar nu a verificat niciun expert neutru daca studiile reflecta perfect si realitatea in concluziile lor. „Riscul de prabusire” este invocat in studiile CFR inca din 2013 – deci a trecut mai bine de un deceniu, si se vede cu ochiul liber ca pilonul trebuia sa se mai afunde multe zeci de centimetri (deci inca foarte multi ani) pentru ca sa ajunga traveele asa de aplecate incat sa devina un risc iminent… Da, putem accepta ca riscul de prabusire era real, insa un geolog serios poate confirma ca era real poate doar la o catastrofa cu totul exceptionala (un cutremur foarte mare sau un potop lung ce ar fi antrenat o alunecare de mare amploare). Cum insa e vorba de securitatea circulatiei pe DN1 si de vieti omenesti, intr-adevar ERA necesara eliminarea celor 2 travee (de ce nu prin demontare, ca sa poata fi refolosite ulterior ?)
Dar era suficient atat ! Nu sa se arunce inutil 5 milioane din banii publici (ai nostri !) pentru a fi eliminate si celelalte travee si chiar si pilonii podului… Asta in timp ce la CFR infrastructura esentiala transportului este vai de capul ei, intarzierile trenurilor au ajuns o regula, si e atata nevoie de fonduri acolo unde chiar arde, ca sa putem avea un transport cat de cat decent !
Nu mai punem la socoteala faptul ca prin eliminarea componentelor fara risc ale podului, Ministerul Transporturilor pune o povara financiara imensa pe copiii nostri, care vor avea de reconstruit un pod intreg atunci cand vor dori sa refaca legatura feroviara pt dezvoltarea economiei zonei Campina-Telega-Brebu-Valea Doftanei (sau pt un tram-tren ori tramvai ce ar creste calitatea transportului si a vietii pentru multe zeci si sute de mii de oameni din zona)…
Aveti dreptate dar la ei nu primeaza decat buzunarele lor. Numai o revolutie ne mai salveaza de astia …