BREAKING NEWSȘtiri

CÂMPINA ÎN VIITOR?! Proiecte în valoare de 88 milioane € pentru modernizarea infrastructurii locale

După cum vă informam ieri, ne-am propus să publicăm în perioada următoare cele mai importante capitole cuprinse în Strategia de dezvoltare locală a Câmpinei pentru perioada 2021-2027, lansată de administrația locală spre dezbatere publică. După ce v-am prezentat propunerile administrației cuprinse în subcapitolul “Crearea unui sistem de transport public eficient și inteligent care să deservească locuitorii municipiului Câmpina și a zonei urbane funcționale”, continuăm astăzi cu propunerile de proiecte ce privesc infrastructura locală cuprinse în subcapitolul “Modernizarea infrastructurii rutiere, pietonale și asigurarea serviciilor de transport integrate, sustenabile și de calitate”.

În 2010, Primăria Câmpina decidea promovarea unui concurs pentru soluționarea modernizării centrului orașului. In imagine, una dintre soluțiile propuse de firma de arhitectura Dico&Țigănaș. Foto: www.dicositiganas.ro.

Subcapitolul conține 37 de proiecte (dintre care 17 se referă la modernizări de străzi pe care nu le mai enumerăm aici) în valoare estimată de 88,28 milioane de euro. Unul dintre proiecte, în valoare de 15 milioane de euro, se referă la realizarea unui pasaj subteran în zona centrală a municipiului Câmpina.

Ideea realizării unui astfel de pasaj nu este nouă. Vă reamintim că în anul 2010, liderii partidelor politice reprezentate atunci în administraţia locală ajunseseră pentru prima dată la un consens în scopul reabilitării centrului municipiului. În cadrul unei conferințe de presă, Horia Tiseanu  – pe atunci preşedinte al PDL şi primar, Ion Dragomir – preşedinte PSD şi viceprimar, Virgil Guran – preşedinte PNL, Luminiţa Dumitrescu – vicepreşedinte PIN şi consilier local, dar şi deputatul PDL Florin Anghel, prezentau detaliile „celui mai important proiect pentru viitorul Câmpinei“. O idee rămasă până astăzi doar la stadiul de proiect.

Vă prezentăm în continuare propunerile de proiecte pe care administrația locală le-a inclus în Strategia de dezvoltare durabilă 2021-2027 la subcapitolul “Modernizarea infrastructurii rutiere, pietonale și asigurarea serviciilor de transport integrate, sustenabile și de calitate”.

  • Centura de Est a municipiului Câmpina (Construirea unui drum ocolitor prin cartierul Slobozia paralel cu râul Doftana până la ieșirea din oraș către comuna Valea Doftanei în scopul descongestionării traficului pe străzile€ Calea Doftanei și Voila) – 20 milioane euro;
  • Construire nod rutier iesire/intrare din DN1 din/în str. N. Grigorescu și legătură cu Gara Câmpina – 20 milioane euro;
  • Implementare sistem de tarifare integrată transport local-transport județean – 0,9 milioane euro;
  • Net City Câmpina – Rețea subterană unică pentru comunicații, fibră optică și rețele electrice – 1 milion euro;
  • Crearea unui nou pod rutier și pietonal peste râul Doftana – 3 milioane euro;
  • Câmpina VeloCity – Sistem integrat de mobilitate alternativă de tip bike sharing – 0,9 milioane euro;
  • Crearea de noi spații pietonale, shared-space și agrement – 3 milioane euro;
  • Extinderea/ îmbunătăţirea accesului pietonal și cu bicicleta către Zona de agrement Voila – 5 milioane euro;
  • Retea de stații de Incărcare pentru autoturisme electrice – 1 milion euro;
  • Creșterea mobilității urbane nepoluante prin investiții de tip integrat în soluții inteligente aferente unui coridor de mobilitate și prin redirecționarea circulației rutiere printr-un pasaj subteran în zona centrală a Municipiului Câmpina – 15 milioane euro;
  • Extinderea, modernizarea și dotarea spațiului pietonal din zona centrală a municipiului Câmpina – 5 milioane euro;
  • Modernizarea aleilor de blocuri din Municipiul Câmpina – 0,3 milioane euro;
  • Îmbunătățirea sistemului de indicatoare rutiere – 0,1 milioane euro;
  • Realizarea unui sistem de smart-parking și implementarea unor soluții pentru parcarea autovehiculelor – 1,5 milioane euro;
  • Implementarea sistemului integrat de management al traficului (Subsistem de comunicații pe fibră optică, subsistem adaptiv, subsistem de supraveghere video trafic auto; integrare camere video în sistemul de eticketing, prioritizare transport public, extindere și la alte intersecții/străzi; dispecerat) – 1,5 milioane euro;
  • Integrarea sistemelor de management al traficului cu sistemele din ZUF – 1,5 milioane euro;
  • Proiect upgradare a sistemului de semaforizare pentru un numar de 5 intersectii in Municipiul Campina – 0,5 milioane euro;
  • Măsuri pentru reducerea vitezei de circulație în zonele vulnerabile – 0,2 milioane euro;
  • Dotarea cu sisteme de supraveghere video a locurilor publice cu infracționalitate ridicată și integrarea cu proiectul Câmpina Safe City – 0,9 milioane euro;
  • Sistem de supraveghere video in zonele vulnerabile din municipiu – 0,1 milioane euro.

Potrivit documentului, principala sursă de finanțare a acestor proiecte este Programul Operațional Regional (POR) 2021-2027 și fonduri de la Compania Națională de Investiții.

Vă reamintim că propunerile d-voastră de proiecte, sugestii, opinii cu valoare de recomandare privind proiectul de strategie supus consultării publice se pot depune până la data de 12.04.2021.

  1. prin poștă sau curier rapid la adresa: Bulevardul Culturii nr. 18, Municipiul Câmpina, Județul Prahova
  2. personal, la sediul primăriei: Bulevardul Culturii nr. 18, Municipiul Câmpina, Județul Prahova

Materialele supuse dezbaterii se găsesc publicate pe pe site-ul primăriei: http://www.primariacampina.ro

2 Comentarii  

  1. Se pot realiza dar sa speram ,nu ca pe noul parc – fostul ,,La soldat,, care i ies pavelele si curge apa dintre ele . Curg milioanele de euro pe hartie de te ia frica oare se duc unde trebuie ? Va iesi bine la sfarsit ce se doreste ? Ar trebui ca aceste programe de modernizare a transportului public si refacere a străzilor, sa poarte un singur nume . Nu o,, Marie cu multe palarii, probabil ca sunt multe persoane care îmbracă aceasta Marie ,fiecare cu palaria ce -i revine ” . Pe scurt: faceti ce trebuie ca de atatia bani chiar se poate construi orasul de la 0.

  2. Ma intreb de ce sunt unele preturi asa de umflate,luand ca referinta 1 km de autostrada care costa( in medie) 4 mil de E…Cum poate sa coste un drum de centura 20 mil E..?? la fel si iesirea in DN1 din str. N.Grigorescu….si ganditi-va ca e doar propunere pana la inceputul executiei preturile se vor dubla…macar sa fie banii dela UE..

Faci un comentariu sau dai un răspuns?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare