BREAKING NEWSȘtiri

Se îngroașă gluma! Primarul Câmpinei merge mai departe cu proiectul pasajului subteran din centrul civic

Dezbatere publică pe tema realizării pasajului programată pentru luni, 30 mai

Fie că sunt sau nu de acord, câmpinenii vor avea de suportat în următorii ani disconfortul creat de șantierul de mari proporții ce va fi organizat în zona centrului civic al orașului, pe Bulevardul Carol I, ca urmare a ceea ce primarul Alin Moldoveanu a declarat public, în numeroase ocazii, că va fi proiectul său de suflet și anume pasajul subteran și modernizarea spațiului pietonal din zona centrală a municipiului Câmpina.
Agenții economici ce își desfășoară activitatea în proximitatea ariei ce urmează a fi transformată într-un șantier ce ar putea fi comparat, la o scară mai mică, cu lucrările de la metroul bucureștean, au primit ieri informări oficiale cu privire la organizarea unei consultări publice cu tema „Etapa 3– propuneri preliminare PUZ”.
Într-un comunicat de presă, Primăria Câmpina anunță faptul că persoanele interesate să participe la dezbaterea publică sunt așteptate luni, 30 mai, la Casa Tineretului, începând cu ora 14.00, acolo unde vor fi prezenți reprezentanți din partea primăriei, dar și din partea echipei de specialiști (urbaniști, arhitecți, etc.) care au elaborat documentația de urbanism P.U.Z.
O dezbatere publică absolut necesară, în condițiile în care, în spațiul public și pe rețelele de socializare câmpinenii se declară net în defavoarea acestui proiect, care se anunță a fi cel mai complicat și costisitor proiect edilitar al orașului în ultimii 30 de ani.
Administrația locală a creat și o pagină de Facebook dedicată acestui proiect, CAMP10, unde cetățenii sunt încurajați să consulte propunerile privind reglementările urbanistice formulate în cadrul Etapei 3. Totodată, observațiile și propunerile acestora pot fi trimise pe adresa de e-mail:  consultarea_populatiei@primariacampina.ro sau pot fi depuse la registratura Primăriei Campina, cu mențiunea „Consultarea populatiei”.

Iată câteva dintre opiniile cetățenilor formulate pe rețelele sociale și chiar pe pagina de Facebook dedicată proiectului:
Ioana I.: „Cred ca este mai mult decat necesara o discutie publica, anuntata cu cel putin cateva saptamani inainte pentru ca locuitorii Campinei (inclusiv cei care nu citesc presa locala) interesati de subiect sa poata afla de ea, in care sa ne sustinem punctele de vedere. Personal NU am auzit o persoana care sa fie de acord cu acest proiect ce nu pare a-si avea rostul in Campina. Pentru o decizie rationala este necesar sa se stabileasca o motivatie corecta pentru acest proiect si-n acest moment (si-n altele trecute ca am inteles ca este un proiect mai vechi?!) cu atatea probleme de administratie mult mai presante pare mai degraba o extensie a expresiei cu tichia de margaritar”.
Dan T.: „Nebunilor distrugeti un oraș frumos si veti rămâne în memoria Campinei ca niste faraoni! Nu fac orașe ca Brașovul sau Clujul asa ceva si faceti voi!?”
Bogdan F.: „Salut, e un proiect super, se vede ca au muncit multi oameni la documentatie si proiectare daca e aprobat si toata lumea multumita, cand credeti ca demareaza in teren si mai ales cand estimati ca se termina?”
Florin P.: „Cu siguranță, asa va fi. Ne-a făcut praf o lucrare simpla, pe C. Doftanei. Realizați ce-o sa fie în centru? Mai ales ca lucrările vor fi date tot unor firme obscure, de „casa” care o vor lungi, cât vor putea, vor lucra de mântuială, ca doar vor avea spate și vor fi acoperite”.

Așadar, se îngroașă gluma! Încet încet, fără prea multă vâlvă, primarul Alin Moldoveanu își duce mai departe visul, fără să fi inițiat până acum o consultare publică serioasă în urma căreia să rezulte cât mai clar posibil în ce măsură câmpinenii își doresc realizarea acestui pasaj. Până în prezent au fost cheltuite sume importante pentru realizarea documentației aferente acestui proiect.
Pentru întocmirea documentaţiei de urbanism – P.U.Z. „Regenerare urbană, creşterea mobilităţii urbane nepoluante, prin investiţii de tip integrat în soluţii inteligente aferente unui coridor de mobilitate prin redirecţionarea circulaţiei rutiere printr-un pasaj subteran şi, extinderea, modernizarea și dotarea spațiului pietonal din zona centrală a Municipiului Câmpina” au fost cheltuiți 48.454 euro fără TVA.
Pentru servicii de elaborare/ actualizare a documentelor de planificare strategica pentru perioada 2021-2027: LOTUL NR. 1 –„PLANUL DE MOBILITATE URBANA DURABILA 2021-2027” in Municipiul Campina; LOTUL NR. 2 – „ACTUALIZAREA STUDIULUI DE TRAFIC LA NIVELUL MUNICIPIUL CÂMPINA”; LOTUL NR. 3 – „PLANUL DE ACTIUNE PENTRU ENERGIE DURABILA 2021-2027” in Municipiul Campina, LOTUL NR. 4 – „STRATEGIA SMART CITY” a Municipiului Campina – 82.153 euro fără TVA.
Pentru achiziția serviciilor privind întocmirea documentatiei tehnico-economice pentru obiectivele de investitii LOT 1 si 2 din cadrul proiectului – 134.144 euro fără TVA.

Dacă există o parte bună a acestui megaproiect de infrastructură edilitară, aceea ar putea fi faptul că peste mulți ani de aici înainte, pasajul subteran proictat ar putea face să dispară cel puțin trei zone semaforizate din centrul civic, iar parcările prevăzute a fi construite sub spațiul pietonal din zonă ar mai putea oferi soluții suplimentare unui parc auto aflat în continuă creștere la Câmpina.

Am selectat mai jos câteva dintre propunerile privind reglementările urbanistice formulate de către specialiști în cadrul acestei etape. Întreaga documentație poate fi consultată accesând link-urile următoare: https://drive.google.com/drive/folders/1oAK4hxhaUYO67eQjz0dFJb93rKv1QS_2 și https://drive.google.com/drive/folders/1ZgCSIN1VWDlXdp24CDaP0hmh0GaFrx0h.

Fragmente extrase din documentația realizată de KXL Studio, care stabilește regulile de ocupare a imobilelor în suprafață totală de aproximativ 35 de hectare din zona studiată. Zona studiată se referă la segmentul cuprins între intersecția străzilor Erupției și Orizontului cu B-dul Nicolae Bălcescu și intersecția străzii Frații Golești cu B-dul Carol I.

„În propunerea de amenajare a pasajului și a dalei pietonale de deasupra sa au fost luate în considerare idei din concursul de soluții “Modernizarea și reabilitarea zonei centrale a Mun. Câmpina, B-dul Carol I” din 2010, cu precădere din cele două soluții câștigătoare.
Având în vedere faptul că de-a lungul B-dului Carol, axul principal pe direcția Nord-Sud, se regăsesc concentrate majoritatea dotărilor publice din oraș și funcțiunile, caracteristice unei zone centrale, Primăria Municipiului Câmpina propune închiderea traficului auto la sol în zona centrală și trecerea acestuia în subteran, pe același traseu. În urma închiderii circulație pe Bulevardul Carol I, fluxurile de trafic auto vor fi reluate pe trasee ocolitoare.
– Se dorește realizarea unui pasaj subteran care să fluidizeze traficul în zona centrală a Municipiului Câmpina și care să direcționeze fluxul principal către exteriorul localității.
– Deasupra acestui pasaj se va amenaja un spațiu public, o dală urbană destinată pietonilor și bicicliștilor generând astfel o suprafață generoasă fără mașini și poluare cu noxe, amenajată peisager cu mobilier urban specific și vegetație bogată. Confortul urban va fi instant sporit și imaginea urbană îmbunătățită.
Pentru obținerea obiectivelor de mai sus, este nevoie de transformarea suprafeței actuale a Bd. Carol I și coborârea acesteia în subteran. Se propune ca pasajul subteran să aibă următoarele caracteristici acestea urmând a fi definitivate la următoarele faze de proiectare):
– Pe direcția nord-sud – Bd. Carol I:
▪ Două benzi pe sens (un profil de aproximativ 15,50 m);
▪ Rampe de acces de aproximativ 100 – 120 m lungime
▪ Pantă de aproximativ 5%
▪ Traseu carosabil subteran de aproximativ 400 m
▪ Înălțime de aproximativ 5,00 m
– Pe direcția vest-est – Spre Calea Doftanei:
▪ O bandă pe sens (un profil de aproximativ 8,00 m);
▪ Rampe de acces de aproximativ 100 m lungime
▪ Pantă de aproximativ 5%
▪ Traseu carosabil subteran de aproximativ 400 m
▪ Înălțime de aproximativ 5 m
– Adiacent pasajului, dinspre Strada Grivița, se propune, dimensionată orientativ, o parcare subterană. Aceasta se poate realiza pe câte un nivel sau două și poate asigura circa 100/200 locuri de parcare,  deservind zona centrală a municipiului
Modul de organizare a circulației carosabile în zona de studiu:
– Pasaj – dublu sens ;
– Inel perimetral de circulație un profil de min. 2 benzi în sens unic, cu pistă de biciclete și parcări adiacente acolo unde este posibil:
– B-dul Carol I – cu mențiunea că aici există o excepție la intersecția cu pasajul, porțiunea ce merge  paralel cu acesta reducând la o bană profilul inelului până la Str. Mihail Kogălniceanu;
– Str. Mihail Kogălniceanu;
– Str. Republicii – va asigura locuri de parcare pentru zona de Piață și va asigura accesul în parcarea propusă pentru această zonă;
– Calea Doftanei – va intersecta inelul cu ieșirea secundară din pasaj;
– Str. 1 Decembrie 1918 – unde se vor asigura locuri de parcare special amenajate pentru accesul la instituțiile publice din zonă;
– Str. Mărășești – gândită pentru preluarea fluxurilor ce trebuie să ajungă către spital;
– Str. Griviței – fiind alternativa la Bd. Carol pentru fluxurile ce merg dinspre nord către
sud;
– Str. Erupției;
– Str. Schelelor;

Inelul propus are 2 roluri:

– 1 – de a fluidiza traficul pe parcursul implementării pasajului, când circulația pe Bd. Carol I va fi restricționată pentru lucrări de construire și amenajare;
– 2 – de a deservi zona adiacentă pasajului și a dalei urbane după implementarea proiectului.
Pe traseul inelului se propun 2 puncte de inflexiune, marcate prin prezența a două sensuri giratorii:
– Unul între Bd. Carol I, Strada Orizontului și Strada Erupției, cu rolul de a dirija traficul greu generat de zonele industriale, direct către zona de sud a orașului, respective către DN1
– Unul între Bd. Carol I, Str. 1 Decembrie și Str. Mărășești, cu rolul de a asigura un loc de întoarcere pe traseul principalei artere ce străbate Municipiul Câmpina”.

Vă reamintim că ideea realizării unui astfel de proiect, un pasaj subteran cu spații de parcare în centrul Câmpinei și o zonă pietonală deasupra acestuia, a fost lansată în anul 2010 sub administrația condusă de Horia Tiseanu – preşedinte PDL şi primar, care a organizat și o conferință de presă în acest sens la care au fost invitați să participe Ion Dragomir (preşedinte PSD şi viceprimar), Virgil Guran (preşedinte PNL), Luminiţa Dumitrescu (vicepreşedinte PIN şi consilier local), dar şi deputatul PDL Florin Anghel. Soluția finală a fost prezentată de Florin Anghel, care concluziona la sfârșitul întâlnirii cu presa: „Ideea este că într-un viitor mai mult sau mai puţin îndepărtat, centrul trebuie să devină o zonă pietonală. Conform studiului de trafic, sensul unic nu ar fi o variantă foarte bună, pentru că străzile laterale nu ar putea prelua, în condiţii optime, traficul rutier. De aceea, singura soluţie este un pasaj subteran, pe sub actualul bulevard Carol I, între străzile Toma Ionescu şi Srg.Mj. Grigore Nicolae. Este o soluţie mult mai scumpă, care va fi realizată greu, dar va rezolva problema“.

10 Comentarii  

    1. Staruinta excesiva a acestui primar,de parca ar fi vorba de construirea unei fabrici ecologice de 2000 de locuri de munca,in plina criza economica,ma face sa cred ca „succesul”pe care l-a avut la Poiana Campina,sprijinit de oameni cu bani si cu influenta,a avut acest scop:contractul,de milioane,pentru construirea pasajului rutier subteran.
      Avand in vedere conditiile care se pun,stat de drept,termene ferme,criza economica,criza de forta de munca,incertitudinea generata de razboi,inclusiv in privinta alocarii fondurilor de la UE(banii se vor duce pe asigurarea cu resurse noi energetice),ce garantii avem ca nu riscam sa stam cu groapa uriasa,in centrul orasului,foarte multi ani de zile?!

  1. Primarul chiar vrea sa distruga cu orice pret orasul asta???? Dupa ce ca ne rupem rotile in gropile de pe voila, orizontului, in spate la kaufland, pe toate strazile de langa casa de cultura si acum a mai pus si cele mai ieftine relantisoare in TOT orasul (!!!!) vrea sa mai distruga si centrul???? Cei care l-ati votat, bravo, felicitari!

  2. Cum în primăria asta tembelismul este la el acasă,nu ar fi mai bine ca jegul ăla de magazin Carrefour și piata centrala să le mutați pe terenurile din jurul autogarii(teren destul pentru parcări)in loc să facă pasajul (lu’ pește prăjit)subteran?Că este visul primarului …e treaba sa personală…pe noi ne frământă banii noștri ai tuturor aruncați în vânt pentru visul său himeric.Speram că nu va fi ca ideea cu colaci de cauciuc și flori in jurul stâlpilor pe B-dul.Carol…

  3. Nu se compara,va fi mult mai rau! Asa ar trebui,sa umblam la cauzele aglomeratiei,nu la efectele ei.Supermarketul este mult mai usor,mai ieftin si mai rapid de mutat,fiindca blocajul rutier aici se face si nu intre „ABC”si „Orizontului”,pe unde vrea sa se faca pasajul rutier,unic cred ca in lume,raportat la marimea orasului.A,daca pe aici treceau si autovehiculele de pe DN1,era altceva,asa cum se intampla in alte orase.

  4. O prostie mai mare nici că se putea pune la cale!😣Cămpina parcă e blestemată…După 16 ani ani de ” domnie” Tiseanu , timp și bani pierduți, dosare de mită, corupție…,am dat acum peste acest individ care chiar vrea să distrugă orașul.Îi ” felicit” pe cămpininenii care l-au votat!😣

    1. Va fi greu, de durată, disconfort imens , toate datorită faptului că suntem români!!!
      Dacă eram alta nație ar fi durat mult mai puțin.
      Dar sunt sigur ca va fi frumos, practic și prietenos cu mediul înconjurător.
      M-as bucura pentru viitorul orașului, pentru copiii noștri și nepoți.
      Sunt sigur ca cetățenii nu doresc realizarea proiectului pe motiv de disconfort imens, poate ar trebui ca edilii orașului sa pună mare accent pe acest aspect.
      Stiu ca dacă toți am dormi o noapte iar dimineața totul ar fi gata , ne-ar place iar apoi am fi mândri de orașul nostru.

    2. Eu NU as fi de acord, domnule Daniel. Aceasta idee este o comanda politica pentru o deturnare/delapidare masiva de fonduri care NU are nimic de-a face cu Campina.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare