Ministerul Transporturilor a emis în urmă cu trei zile autorizația de desființare a podului CFR pe DN1 în zona Câmpina – Câmpinița, după ce la sfârșitul anului trecut atribuia contractul privind dezafectarea podului asocierii de firme Infra System Proiect (fosta VIA CARPATIA PROIECT PRO S.R.L.) și BETARMEX SRL. Valoarea contractului este 5.1 milioane lei (peste un milion de euro).
Durata de execuție a lucrărilor este de 8 luni, din care 3 luni pentru proiectare și 5 luni pentru execuție, începând de la data emiterii ordinului de începere a lucrărilor. Autorizația are o valabilitate de 24 de luni de la data emiterii.
Caietul de sarcini precizează faptul că, pentru demolare, executantul va fi dotat exclusiv cu mijloace mecanizate și că nu se vor folosi materiale explozibile sau agenți chimici ce pot afecta mediul înconjurător.
La capitolul „Protecția patrimoniului cultural național”, contractul stipulează faptul că „toate fosilele, monedele, obiectele de valoare sau orice alte vestigii ori obiecte de interes arheologic descoperite pe amplasamentul lucrării sunt considerate ca fiind proprietatea absolută a achizitorului”, în acest caz fiind vorba de Compania Națională de Căi Ferate CFR SA.
Vă reamintim că podul se află în evidențe ca punct periculos de gradul I din anul 1995. Construit în anul 1974, podul ce face parte din linia ferată Câmpina – Telega a suferit în ultimii ani importante avarii, existând chiar riscul de prăbușire a grinzilor ce se sprijină pe pila nr. 5, peste DN1, după cum au constatat reprezentanții CFR.
Pentru o firmă cu 7 angajați dar al cărui patron este prieten cu ” cine trebuie” sau are, precis!, ochii albaștri. Lucrarea va fi subcontractată, ceea ce nu este legal, și va fi gata …prin 2345. România râmăne de departe cea mai săracă și coruptă țară din UE și nu numai.
Dar acest pod a deservit calea ferată veche de sute de ani(vorba vine).Inaintea lui a fost altul,de-o varsta probabil cu cel metalic de peste Doftana,alaturi de cel rutier,care,la fel și la cat de îngust este,e de pe vremea carutelor si tresurilor.Nici comunistii si nici postco,pardon,postdecembristii n-au reusit sa-l latească.Probabil din cauza fostei puscarii din apropiere😅,devenita monument de pelerinaj pentru pionierii patriei,in anii de glorie ai fostilor ei”locatari”.
Să lase marturie,cei care vor lucra efectiv la demolarea podului, macar un capăt,pentru generatiile viitoare,ca cel al lui Apolodor din Damasc😆.
Saracia si coruptia convituiesc,la noi, într-o cumetrie profetică,prezidentială.