Spitalul Municipal a primit, săptămânile trecute, de la Comisia Naţională de Acreditare a Spitalelor, o acreditare de funcţionare conform normelor europene în vigoare. Până în prezent, este singurul spital din judeţ care a primit o astfel de acreditare. E drept, acreditarea pozitivă nu priveşte decât trei sferturi din activitatea celui de-al doilea spital prahovean, dar şi acest lucru trebuie salutat şi apreciat. Mai ales în condiţiile în care, acum trei ani, spitalul avea o situaţie financiară dezastruoasă, cu 10 milioane de lei datorii şi activitatea căpuşată de două firme cu care fosta conducere a unităţii din 2008 încheiase nişte contracte extrem de păguboase; unul privind furnizarea agentului termic, iar celălalt referitor la realizarea analizelor de laborator.
Spitalul a încheiat anul 2011 fără datorii, dar acest lucru nu înseamnă că au dispărut toate problemele sale. Anul trecut, au fost înregistrate aproape 14.700 de internări şi aproape 24.000 de intervenţii în cadrul Compartimentului Primiri-Urgenţe. S-au îmbunătăţit conditiile de spitalizare, mâncarea, dar până la a deveni un adevărat spital european, Spitalul Municipal mai are destul drum de parcurs. Cu 302 paturi şi gradul IV în clasificarea spitalelor municipale, unitatea are cu se lăuda, după cum are şi lucruri care trebuie remediate cât mai repede.
La începutul anului trecut, conducerea spitalului a plătit o taxă pentru acreditare, de câteva sute de milioane de lei vechi, solicitând un control din partea inspectorilor Comisiei Naţionale de Acreditare a Spitalelor, control care a fost efectuat în decembrie 2011. Pentru că angajarea unei firme de consultanţă care să controleze toate secţiile şi sectoarele de activitate ar fi costat foarte mult, Consiliul Director a renunţat la această variantă, încercând să realizeze şi să modernizeze cu forţe proprii toate circuitele, procedurile şi protocoalele cerute de Uniunea Europeană în funcţionarea unui spital de provincie. În mare parte, acest lucru s-a reuşit, astfel că, la controlul de la sfârşitul anului trecut, 70% din activitatea spitalului a întrunit cerinţele standardelor europene. Cu acest procent, spitalul a obţinut o acreditare de nivel mediu, acordată pentru îndeplinirea condiţiilor UE între 50 şi 85%. Spitalul care îndeplineşte mai puţin de 50% dintre criterii nu primeşte autorizaţie de funcţionare.
“Criteriile de acreditare sunt foarte stricte, aproape draconice, aş zice, şi este lesne de înţeles de ce se întâmplă aşa. Ca să te poţi numi spital european, trebuie să îndeplineşti condiţii extrem de exigente, de la internarea pacientului şi până la externarea sa. Trebuie să lucrăm peste tot pe protocoale, pe proceduri, astfel încât să obţinem optimizarea la maximum a actului medical. Pentru că am obţinut doar o acreditare de nivel mediu, care certifică faptul că 70% din serviciile medicale oferite sunt de calitate, va urma o nouă inspecţie peste doi ani. Dacă s-ar fi obţinut o acreditare pentru peste 85% din serviciile medicale ale spitalului nostru, următoarea inspecţie ar fi urmat abia după cinci ani. Dar şi această acreditare este un lucru pozitiv, mai ales că am îmbunătăţit calitatea actului medical prin forţe proprii, ajutaţi desigur şi de Consiliul Local şi Primărie. Până la următoarea inspecţie, va trebui să remediem toate neajunsurile semnalate de către inspectorii care ne-au controlat. Important este că ne-am descurcat bine în alcătuirea procedurilor, a circuitelor, fără a fi nevoie să apelăm la serviciile extrem de costisitoare ale unui consultant în domeniu”, ne-a declarat medicul Elena Dumitrescu, directorul medical şi purtătorul de cuvânt al Spitalului Municipal. (A.N)
Spitalul a încheiat anul 2011 fără datorii, dar acest lucru nu înseamnă că au dispărut toate problemele sale. Anul trecut, au fost înregistrate aproape 14.700 de internări şi aproape 24.000 de intervenţii în cadrul Compartimentului Primiri-Urgenţe. S-au îmbunătăţit conditiile de spitalizare, mâncarea, dar până la a deveni un adevărat spital european, Spitalul Municipal mai are destul drum de parcurs. Cu 302 paturi şi gradul IV în clasificarea spitalelor municipale, unitatea are cu se lăuda, după cum are şi lucruri care trebuie remediate cât mai repede.
La începutul anului trecut, conducerea spitalului a plătit o taxă pentru acreditare, de câteva sute de milioane de lei vechi, solicitând un control din partea inspectorilor Comisiei Naţionale de Acreditare a Spitalelor, control care a fost efectuat în decembrie 2011. Pentru că angajarea unei firme de consultanţă care să controleze toate secţiile şi sectoarele de activitate ar fi costat foarte mult, Consiliul Director a renunţat la această variantă, încercând să realizeze şi să modernizeze cu forţe proprii toate circuitele, procedurile şi protocoalele cerute de Uniunea Europeană în funcţionarea unui spital de provincie. În mare parte, acest lucru s-a reuşit, astfel că, la controlul de la sfârşitul anului trecut, 70% din activitatea spitalului a întrunit cerinţele standardelor europene. Cu acest procent, spitalul a obţinut o acreditare de nivel mediu, acordată pentru îndeplinirea condiţiilor UE între 50 şi 85%. Spitalul care îndeplineşte mai puţin de 50% dintre criterii nu primeşte autorizaţie de funcţionare.
“Criteriile de acreditare sunt foarte stricte, aproape draconice, aş zice, şi este lesne de înţeles de ce se întâmplă aşa. Ca să te poţi numi spital european, trebuie să îndeplineşti condiţii extrem de exigente, de la internarea pacientului şi până la externarea sa. Trebuie să lucrăm peste tot pe protocoale, pe proceduri, astfel încât să obţinem optimizarea la maximum a actului medical. Pentru că am obţinut doar o acreditare de nivel mediu, care certifică faptul că 70% din serviciile medicale oferite sunt de calitate, va urma o nouă inspecţie peste doi ani. Dacă s-ar fi obţinut o acreditare pentru peste 85% din serviciile medicale ale spitalului nostru, următoarea inspecţie ar fi urmat abia după cinci ani. Dar şi această acreditare este un lucru pozitiv, mai ales că am îmbunătăţit calitatea actului medical prin forţe proprii, ajutaţi desigur şi de Consiliul Local şi Primărie. Până la următoarea inspecţie, va trebui să remediem toate neajunsurile semnalate de către inspectorii care ne-au controlat. Important este că ne-am descurcat bine în alcătuirea procedurilor, a circuitelor, fără a fi nevoie să apelăm la serviciile extrem de costisitoare ale unui consultant în domeniu”, ne-a declarat medicul Elena Dumitrescu, directorul medical şi purtătorul de cuvânt al Spitalului Municipal. (A.N)
Dar medicii, unde sunt?????? Mor oamenii cu zile, cu toate standardele voastre, aici e problema…. avem cei mai slabi medici….vai de noi!!…