Știri

Pentru finanţele câmpinene, viitorul începe să nu mai fie atât de sumbru

Cu atâtea penalizări şi presiuni de care au avut parte finanţele publice câmpinene în ultimul an (corecţiile aplicate de inspectorii Ministerului Dezvoltării pentru suspiciuni de nereguli în realizarea pasajului rutier de la DN1, chemarea în instanţă a municipalităţii de către firma constructoare a pasajului, Cast SRL, aceasta solicitând, după închiderea proiectului, încă 10 milioane lei pentru lucrări executate în plus, precum şi cotizaţiile Primăriei către Fondul de Mediu, de 150.000 lei anual, pentru nediminuarea deşeurilor menajere colectate cu 15%, cantitate reprezentând deşeuri reciclabile colectate selectiv), se pare ca, în ultima lună, viitorul nu mai pare atât de sumbru pentru bugetul local. Procesul cu Cast, în buna tradiţie a tergiversărilor acţiunilor în justiţie de acest fel, se va întinde pe o perioadă îndelungată şi va trece multă vreme până la soluţionarea sa definitivă şi irevocabilă, aşa că, cel puţin în anul 2013, cheltuielile cu acest proces nu vor greva vistieria municipiului. În plus, printr-o recentă ordonanţă de guvern, cabinetul Ponta a decis să suporte de la bugetul de stat sumele pe care administraţiile publice locale trebuie să le cheltuiască în contul corecţiilor ce le-au fost aplicate pentru suspiciuni de nereguli în desfăşurarea unor proiecte cu finanţare europeană. Dacă guvernanţii de la Bucureşti vor înlătura şi inadvertenţele din legislaţia de mediu, în sensul că vor lua în considerare şi cantităţile de deşeuri reciclabile colectate de societăţile comerciale cu acest obiect de activitate, altele decât operatorul unic de salubritate al localităţii respective, în acest caz, la deşeurile colectate selectiv la europubelele Floricon Salub (prin depunerile acestor deşeuri refolosibile de către cetăţeni), se vor adăuga şi deşeurile reciclabile colectate de firmele câmpinene cu care Primăria nu are contract, astfel încât cantitatea totală a acestor deşeuri să reprezinte 15% din totalul deşeurilor menajere colectate de Floricon Salub în anul precedent. În acest fel, vom îndeplini standardele de mediu, iar municipalitatea nu va mai plăti penalităţi la Fondul de Mediu de 150.000 lei în fiecare an. Cu toate că, în timpul ultimei conferinţe de presă a PSD Câmpina, liderul organizaţiei, viceprimarul Ion Dragomir, se arăta extrem de îngrijorat de viitorul bugetului local, se pare că situaţia acestuia nu este chiar atât de neagră pe cât a fost ea prezentată cu acel prilej. Dragomir s-a arătat atunci foarte îngrijorat din cauza faptului că, spunea el, “colectările dezastruoase  fac ca veniturile proprii să fie realizate, aproape de jumătatea anului, abia în proporţie de circa 30%, spre deosebire de anul trecut, când, în aceeaşi perioadă, procentul colectărilor se ridica la aproape 50%. Nu regret deloc că nu ne-am apucat de unele investiţii, fiindcă nu am fi avut bani să le plătim. Nici persoanele fizice nu îşi mai plătesc la timp contribuţiile fiscale”. Pe de altă parte, directorul Direcţiei Economice, Gheorghe Ecaterinescu, ne-a declarat că “situaţia bugetului local nu este chiar atât de grea pe cât s-a afirmat. Pentru că multe dintre marile societăţi comerciale au intrat în insolvenţă, contribuţia lor la bugetul local a scăzut sensibil, deoarece cota aferentă din impozitul pe salarii care ne revenea înainte nu se mai colectează, de vreme ce sute de angajaţi au devenit şomeri. Dar contribuţia persoanelor fizice este bună. Avem însă mulţi bani de primit de la Ministerul Dezvoltării pentru lucrările din cadrul unor proiecte europene pe care municipalitatea le-a plătit de mult timp. De altfel, gradul total de colectare a veniturilor generale la bugetul local este sensibil influenţat negativ de gradul redus de recuperare a plăţilor realizate pentru lucrările derulate cu fonduri europene.” Din datele primite de la Direcţia Economică, la jumătatea anului, de la persoanele fizice s-au încasat peste 4,698 milioane lei, ceea ce reprezinta o pondere de 58,75% din totalul aferent anului 2013. La data de 30.06.2013, de la firmele locale s-au realizat încasări în valoare de 4,204 milioane lei, ceea ce reprezinta o pondere de 42,72% din totalul afferent anului 2013. A.N.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare