Autobuzele electrice i-au cam „curentat” pe reprezentanţii firmei Eliro
Vă informam într-unul din numerele trecute ale publicației noastre că municipalitatea câmpineană este preocupată să modernizeze transportul local cu fonduri europene. Acest lucru este posibil datorită faptului că, din 20 septembrie 2017, administrațiile locale pot depune cereri de finanțare în cadrul POR 2014 – 2020, Axa 3.2 – „Reducerea emisiilor de carbon în zonele urbane bazată pe planurile de mobilitate urbană durabilă”.
În cadrul acestei noi axe de finanțare, Câmpina ar putea accesa până la 10 milioane de euro, iar cofinanțarea de la bugetul local ar fi de doar 2% din valoarea proiectului. În vara anului trecut, la Câmpina a fost finalizat și adoptat Planul de Mobilitate Urbană, una dintre concluziile acestuia fiind că se impune realizarea unui serviciu public de transport local în locul externalizării acestui transport firmei private Eliro, cum se întâmplă de câțiva ani încoace. Accesarea fondurilor europene nerambursabile de către administrația publică locală (pentru modernizarea transportului local, amenajarea unor piste de biciclete și reabilitarea unor artere rutiere) a reprezentat tema unor discuţii aprinse în mai multe ședințe reunite ale două dintre comisiile Consiliului Local. Este vorba despre Comisia de urbanism (președinte: Monica Clinciu) și Comisia de cultură, sănătate şi sport (președinte: Florin Frățilă).
Zilele trecute a avut loc a patra ședință la care au fost invitaţi la discuţii și reprezentanții firmei Eliro. În precedenta ședință, mai mult sau mai puțin direct, reprezentanții Primăriei au dat de înțeles că ar dori continuarea actualului contract cu firma privată Eliro, spre deosebire de consilierii municipali prezenți, care erau pentru înființarea unui serviciu propriu de transport public. La ultima ședință, amintită ceva mai devreme, reprezentanții companiei Eliro s-au arătat refractari la propunerile venite din partea reprezentantului firmei de consultanță invitat de legislativul municipal la discuţii, care, printre altele, a propus ca, în baza proiectului de modernizare cu fonduri europene, în viitorul parteneriat public-privat dintre Consiliul Local Câmpina și Eliro, municipalitatea să pună la dispoziţie, gratuit, 10 autobuze electrice pentru modernizarea activității de transport public de persoane. Autobuzele electrice i-au cam „curentat” pe reprezentanții Eliro, care se făceau că nu înțeleg avantajele operării cu autobuze nepoluante, care circulă cu energie electrică de la rețeaua publică. Se pare că celor de la Eliro le este tot mai teamă de posibilitatea ca varianta înființării unui serviciu public de transport local să devină tot mai mult o certitudine.
Adrian BRAD