Știri

Lichidarea Companiei mai are de aşteptat cel puţin un an!

Procesul de lichidare a Companiei Publice de Gospodărie Comunală a început acum aproape un an şi se dovedeşte a fu un lucru greu de realizat.În cadrul şedinţei Consiliului Local din ianuarie anul curent, lichidatorul desemnat de administraţia locală, Paul Tifigiu, arăta exact problemele cele mai delicate care trebuiau rezolvate. Compania a rămas cu o datorie de 1,876 miliarde lei vechi, din care 475 milioane numai către firma care a asigurat paza. De asemenea, datoria către furnizori a ajuns la 747 milioane. “Dacă nu plătim măcar furnizorii, ajungem la probleme mai neplăcute. Se poate declanşa falimentul cu toate consecinţele care decurg de aici”, a atenţionat Paul Tifigiu în ianuarie 2009. La momentul despărţirii dintre Compania Publică şi Hidro Prahova, prima avea pe stoc materiale de peste 500 milioane lei vechi. S-a pus problema ca aceste materiale să le ia Hidro Prahova. Deşi fuseseră estimate la 216 milioane lei, Hidro Prahova le-a facturat la… 70. “A fost o eroare de calcul”, a spus senină Carmen Radu, directorul Hidro Prahova. Administraţia locală nu poate lua în calcul nici varianta de a prelua Compania cu active şi pasive, pentru că la radierea firmei se solicită certificat fiscal, care nu se acordă dacă societatea are datorii.Pe la mijlocul lunii februarie a acestui an, în şedinţă extraordinară, Consiliul Local a aprobat alocarea sumei de 192.736 lei pentru acoperirea datoriilor CPGC. Problema de fond este o mai veche dispută dintre conducerile succesive ale CPGC şi Primăria Câmpina. Un ultim control al inspectorilor Direcţiei Generale a Finanţelor Publice Prahova a stabilit unele obligaţii la impozitul pe profit şi TVA. Întreaga situaţie a ajuns pe rolul Tribunalului Prahova, existând posibilitatea ca administraţia câmpineană, prin CPGC, să fie obligată prin mijloace specifice (popriri pe conturi, sechestru etc) pentru a achita suma de 447.000 lei. “Nu cred că se pune problema sechestrului, ci doar a popririi pe conturile CPGC”, a afirmat primarul Horia Tiseanu în cadrul şedinţei Consiliului Local de la finele lunii mai a acestui an, atunci când s-a rediscutat subiectul lichidării CPGC.Inclusiv Curtea de Conturi a avut o serie de concluzii la controlul periodic efectuat acum câţiva ani. Printre altele, raportul Curţii de Conturi arată că: “CPGC a calculat, a înregistrat în contabilitate şi a plătit nejustificat directorilor generali din perioada 2003 – 2006 premieri în suma de 40.545 lei ca urmare a luării în calcul la stabilirea indicatorilor de performanţă a altor date decât cele raportate la DGFP prin dările de seama contabile; s-au recalculat şi obligaţiile aferente către bugete plătite în plus în suma de 13.161 lei şi s-au calculat dobânzi în suma de 9.204 lei. Inspectorii Curţii de Conturi au mai reţinut în sarcina CPGC că nu a plătit o redevenţă de 164.490 lei datorată în baza contractului de concesionare a serviciilor publice de gospodărie comunală şi a bunurilor aferente aparţinând domeniului public şi privat al municipiului Câmpina, întrucât societatea nu a putut justifica faptul că aceste sume au fost utilizate în lucrări de natura investiţiilor publice conform contractului de concesionare. De asemenea, CPGC a înregistrat pe costurile de exploatare suma totală de 104.036 lei reprezentând contravaloarea unor cantităţi de carburanţi pentru care consumul nu a fost justificat cu documente legale”.Ce se întâmplă în acest moment cu procesul de lichidare voluntară a Companiei Publice? S-a ajuns în instanţă din cauza mult contestatei cote de dezvoltare, cotă care reprezintă 8% din tarif şi care trebuia folosită pentru investiţii pe domeniul public. Povestea e veche… În perioada 2001-2006, CPGC a realizat investiţii pe domeniul public de aproape 1,4 milioane lei din cota de dezvoltare. Curtea de Conturi a cerut Primăriei să-i deconteze Companiei taxa pe valoarea adăugată aferentă investiţiilor şi e vorba de 447.000 lei. Pornind de la această problemă, lichidatorul Paul Tifigiu a solicitat o expertiză financiară, iar expertul a dat acelaşi verdict ca şi Curtea de Conturi. Ulterior, Tifigiu a contestat în instanţă expertiza financiară, primul termen al procesului fiind stabilit la 12 ianuarie 2010. Probabil că procesul va dura luni bune, aşa cum se întâmplă în astfel de cazuri. Şi toate costurile vor fi suportate de la bugetul local. Acelaşi buget din care s-au plătit şi datoriile CPGC, acelaşi buget din care este plătit şi lichidatorul.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare