Dacă alegerile locale ar avea loc anual, traiul câmpinenilor ar putea fi mult mai îmbelşugat. Măcar în promisiuni de mai bine şi în târguri numite pompos “cu bunătăţi”. Firma ploieşteană VELE Promotions (apropiată, zice-se, de PDL şi de primarul Horia Tiseanu), a adus de multe ori “Târgul cu Bunătăţi” la Câmpina, eveniment prin care edilul cel cumsecade al oraşului pare a încerca să sublinieze că, sub mandatul său, viaţa localnicilor e plină de bunătăţi. De teamă să nu plictisească lumea cu asemenea idee, ce ar putea fi alungată brusc din mentalul colectiv sastisit, firma organizatoare a “Târgului cu bunătăţi” a înlocuit acest eveniment cu “Târgul cu flori” (aceeaşi Mărie cu altă pălărie), care a fost organizat, la sfârşitul săptămânii trecute, tot pe porţiunea dintre Hotelul Muntenia şi Casa Cărţii a Bulevardului Carol I. În acelaşi loc, dar şi aproape în aceleaşi tonete în care se etalau altădată ofertele “tâgurilor cu bunătăţi.” Aşadar, la Câmpina, în ajunul alegerilor, florile au luat locul “bunătăţilor”. Deşi s-a numit “Târg cu flori”, la manifestarea organizată de Primăria Câmpina împreună cu firma amintită au existat doar patru standuri horticole. În rest, aceleaşi tonete cu brânzeturi, cârnaţi şi alte produse din carne de porc, preparate de casă realizate în gospodării ardeleneşti, piperate la gust şi la preţ, nelipsita terasă cu mici şi bere, a mulţime de gablonzuri şi pietre semipreţioase, vase moderne din sticlă şi ceramică, obiecte de mobilier din împletituri, expoziţii de tablouri, celebrii cozonaci secuieşti “kürtos kolacs”, tarabe cu legume şi zarzavaturi etc. Toneta cu gogoşi mai lipsea, în această perioadă gogoşile din aluat fiind eclipsate total de gogoşile din politică. Un ghiveci de produse şi exponate din care cu greu puteai înţelege că manifestarea este dedicată florilor. La capătul dinspre Casa Cărţii, animaţie mare, lume multă, părinţi, bunici, copii. De departe, se putea observa cum cei mici făcuseră cerc în jurul cuiva şi ţopăiau de zor, dovedind toţi o bună detentă. Când te apropiai, îţi dădeai seama că era vorba despre un număr distractiv, despre un exerciţiu de kangoo jumps, în cadrul căruia, cu ajutorul unor ghete speciale, cei mici săreau ca nişte canguri, coordonaţi şi încurajaţi de doi instructori. Clubul de limbi străine şi activităţi recreative „Frizzly”, dedicat copiilor câmpineni şi apărut acum cinci ani, reuşeşte să câştige tot mai multe simpatii printre cei mai mici localnici. Cei de la Frizzly le-au oferit gratuit copiilor nu doar jocul ghetuţelor săltăreţe (kangoo jumps), ci şi alte numere de coregrafie, precum şi acţiuni recreative, de creaţie (realizarea unor flori din hârtie), dans, pictură, programe interactive de limbă engleză etc. A fost pata de culoare şi punctul de mare atracţie al “Târgului cu flori”, care mai bine s-ar fi numit “Lumea copiilor” şi s-ar fi organizat în exclusivitate pentru copii. Ce dacă cei mici nu pot vota! Votează însoţitorii lor.
Redacția Oglinda încurajează un schimb de idei liber și deschis. Cu toate acestea, vă rugăm să evitați limbajul vulgar, atacurile la persoană, amenințările sau incitările la violență. Orice mesaj care conține injurii, amenințări sau discurs de ură bazat pe rasă, etnie, religie, orientare sexuală sau alte caracteristici personale va fi șters. Mulțumim pentru înțelegere!