Știri

Hipermarketul Kaufland Câmpina – un mare câştig pentru comerţul câmpinean

În ultimii ani, presa centrală a prezentat şi faţa neştiută a marilor retaileri din România. Astfel, firmele care au deschis super- şi hipermarketuri în mai toate oraşele importante ale ţării ne-au fost prezentate într-o lumină nouă, mai puţin plăcută. Mass-media de la Bucureşti a insistat pe numeroasele taxe pe care trebuie să le plătească producătorii dacă vor să-şi vadă mărfurile proprii expuse pe rafturile acestor mari complexuri comerciale. Una dintre cele mai cunoscute taxe este taxa de raft, a cărei valoare diferă în funcţie de poziţia produsului pe raftul respectiv (mai în faţă/mai în spate, mai sus/mai jos). Chiar dacă retailerii nu joacă mereu fair, orice s-ar spune, deschiderea unui hipermarket în Câmpina este un câştig pentru comerţul câmpinean, în sensul în care acesta se diversifică şi este animat de o concurenţă mai puternică, al cărei rezultat poate fi scăderea anumitor preţuri, din toate acestea cumpărătorii localnici neavând decât de câştigat. De aceea, se poate spune că deschiderea recentă a hipermarketului Kaufland a bucurat multă lume. Mai puţin concurenţa, bineînţeles. Din momentul cumpărării de către Kaufland România a terenului de la IRA SA Câmpina, în vederea ridicării aici a unui hipermarket, au trecut circa doi ani. Răstimp în care mai-marii diviziei din România a cunoscutului retailer german au avut numeroase discuţii în contradictoriu cu reprezentanţii municipalităţii câmpinene pe tema realizării pe Bulevardul Nicolae Bălcescu, la intrarea în curtea complexului comercial, a unui sens giratoriu. Administraţia câmpineană s-a ţinut tare şi nu a permis decât o bandă de preselecţie pe sensul spre Ploieşti. Până la urmă cele două părţi au căzut la pace convenind asupra benziid epreselecţie. Şi după cum arată sensul giratoriu de la Kaufland Ploieşti-Nord, edilii câmpineni au avut dreptate să-şi apere cu tărie punctual de vedere. Chiar dacă fusese anunţată darea în folosinţă pentru data de 15 decembrie, la ora 7.30, hipermarketul a fost deschis oficial cu o zi mai devreme, în faţa autorităţilor locale. Pe 14 decembrie, la ora 11.00, reprezentanţi ai Kaufland România au decis să taie panglica în faţa oficialităţilor câmpinene, iar câteva ore mai tâziu, s-a luat decizia ca uşile marelui complex să rămână deschise pentru orice cumpărător. Localnicii au fost luaţi un pic prin surprindere, pentru că cei mai mulţi ştiau că abia în ziua următoare puteau trece pragul Kaufland Câmpina. Spre seară, lumea a aflat şi a început să ia cu asalt rafturile cu produse din incinta complexului, dar un asalt ordonat, fără aglomerări şi cozi infernale. A doua zi, la prima oră a deschiderii complexului, foarte puţini cumpărători aşteptau la uşă. Promoţii cu tigăi la jumătate de preţ nu au fost (Kaufland nu practică astfel de campanii), nici îmbulzeli agresive de genul celor prezentate de televiziunile centrale cu ocazia “nopţilor albe” sau cu prilejul unor promoţii practicate de alte hipermarketuri. Aşadar, una peste alta, o deschidere liniştită a hipermarketului Kaufland Câmpina. Rivalele lui Kaufland (supermarketurile Carrefour Express şi Penny), nu au stat în pasivitate, ci au recurs la metode de “racolare” a potenţialilor clienţi cu atenţia îndreptată spre deschiderea hipermarketului german. Cei care şi-au lăsat maşinile în parcarea generoasă a hipermarketului, s-au trezit pe parbriz cu un  cupon prin care erau invitaţi să târguiască din Complexul Penny, pe data de 15 decembrie (nu întâmplător, data deschiderii Kaufland), ademeniţi fiind cu promisiunea că la cel puţin 50 de lei cheltuiţi, vor primi un bonus de 10 lei. Francezii de la Carrefour au răspândit pliante în care “ameninţau” cu preţuri şoc la multe produse, dar numai în noaptea dinaintea deschiderii anunţate, de pe 15 decembrie, a complexului Kaufland. Şoc este un cuvânt francez, dar oferta Carrefour, chiar dacă a ademenit destulă lume, a venit prea târziu şi prea în miez de noapte. Micii negustori de cartier au lansat deja curentul de opinie conform căruia “noi nu suntem europeni, căci în Uniunea Europeană hipermarketurile nu sunt permise în interiorul oraşelor, ci la marginea acestora, în afara lor”. În ciuda acestor nemulţumiri, Kaufland Câmpina merge mai departe, obligând concurenţa la o prestaţie mai bună, lucru care nu poate fi decât benefic pentru comunitatea câmpineană.

Un comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare