În mandatul trecut, Consiliul Local aproba o serie de hotărâri menite a pune bazele (re)cuceririi de către Câmpina a statutului de staţiune turistică. Către sfârşitul secolului al XIX-lea, Câmpina era cunoscută ca staţiune balneoclimaterică, pe platoul sudic al oraşului (nu departe de Capela Hernia), funcţionând nişte băi cu ape sărate şi sulfuroase apreciate de contemporanii epocii. După schimbarea foştilor guvernanţi şi plecarea Elenei Udrea din fruntea Ministerului Dezvoltării Regionale şi Turismului, nu credem că primarul Horia Tiseanu va mai insista pe tema Câmpina – staţiune turistică, aşa cum a făcut până în primăvara acestui an, la solicitarea influentei bombe sexi a PDL. Mai ales că sprijin în acest sens de la ministerul de resort nu va mai avea, căci numai fosta ministresă blondă şi bine dezvoltată (normal, că doar nu degeaba coordona dezvoltarea regională a României), era interesată de înfiintarea unor noi staţiuni turistice pe teritoriul ţării, pentru realizarea, se pare, în localităţile respective a unor centre de informare turistică de către firmele sale de partid, foste portocalii, vopsite mai recent în verde. Prin urmare, s-ar putea să treacă multă apă pe Prahova şi Doftana până când municipiul nostru va deveni un centru al turismului prahovean. Acest lucru nu înseamnă că trebuie să neglijăm infrastructura dinspre porţile oraşului, mai ales cea a unor posibile şi pitoreşti trasee turistice, printre care s-ar putea număra şi cel care străbate dealul Muscel, trece pe lângă Satul de vacanţă, pe lângă Spitalul Voila şi pădurea denumită Podul cu Tei, pentru a ajunge, în final, în comuna Şotrile. Este vorba despre DJ 102I, care aparţine de Consiliul Judeţean, ca toate drumurile judeţene, de altfel. Pe porţiunea care străbate municipiul nostru, DJ 102I este în administrarea Consiliului Local Câmpina, aşa cum se întâmplă cu tronsoanele din localităţi ale drumurilor judeţene. Până la Spitalul de Psihiatrie Voila, drumul este bun, dar după aceea, pe toată porţiunea până la ieşirea din Câmpina, urmată imediat de intrarea în comuna Şotrile, drumul este plin de gropi, majoritatea de dimensiuni considerabile, care ar provoca scrâşnete şi geamăte cumplite până şi marilor autoturisme de teren. Mai bine şi mai corect spus, drumul a fost plin de gropi, căci zilele trecute, firma Cast – care a câştigat selecţia de oferte privind repararea (plombarea) infrastructurii stradale a municipiului -, a reuşit, în sfârşit, “plombarea” tuturor gropilor din carosabil. Dacă gropile de pe carosabil au fost astupate, asta nu înseamnă că DJ 102I nu rămâne o arteră rutieră în mare suferinţă. Suntem aproape siguri că, după prima iarnă, craterele îşi vor arăta iar “goliciunea”, rânjind din nou ameninţător către planetarele şi suspensiile maşinilor, ca nişte monştri devoratori. Reprezentanţi ai Primăriei sunt de părere că de reabilitarea acestui drum judeţean, chiar dacă el este în administrarea municipalităţii câmpinene, trebuie să se ocupe Consiliul Judeţean; că doar este în domeniul legislativului judeţean. Aşa cum s-a întâmplat cu porţiunea drumului de la ieşirea din Câmpina până la marginea comunei Şotrile, tronson asfaltat, nu cu mult timp în urmă, de către Consiliul Judeţean şi pe care se circulă acum ca în palmă. Dacă vrea să arate câmpinenilor că a crezut sincer în ideea Câmpina – staţiune turistică, primarul Horia Tiseanu trebuie să îi convingă pe diriguitorii Consiliului Judeţean că modernizarea DJ 102I, în întregime, este o prioritate pentru imaginea Câmpinei, un oraş ce se vrea (sau numai s-a vrut?), a fi transformat într-o staţiune turistică. Indiferent dacă, la drept vorbind, de această modernizare beneficiază mai puţin câmpinenii, şi mai mult şotrilenii. (A.N.)