Știri

Consiliul Local s-a reunit în şedinţă extraordinară pe tema organizării Târgului Mierii

Finanţarea cu bani publici a ediţiei din acest an a Târgului Mierii rămâne un subiect de discuţii aprinse în legislativul local. După scandalul de la sfârşitul lunii trecute, în urma căruia consilierii locali au decis să retrimită la comisii, spre a fi reanalizat, proiectul de parteneriat între administraţia publică locală şi Asociaţia Apicolă „Valea Prahovei”, disputa a îmbrăcat noi forme la ultima întâlnire organizată la Primărie pe această temă. Mai exact, miercuri, 1 februarie, cu începere de la ora 15.00, comisia de specialitate a Consiliului Local a organizat o şedinţă la care au fost invitate toate părţile implicate în proiectul „Târgul Mierii” şi anume, pe de o parte reprezentanţii administraţiei publice locale (consilieri locali, primar, viceprimar, secretar) şi pe de altă parte reprezentanţii asociaţiei mai sus amintite. Discuţiile moderate de Florin Frăţilă, preşedintele comisiei, au fost cât se poate de transparente, având în vedere că la şedinţă a avut acces şi presa, edificatoare şi pe alocuri chiar în contradictoriu, din moment ce fiecare parte îşi susţinea cu tărie argumentele. După un tur de opinii, care a durat destul de mult timp, având în vedere că fiecare dintre cei prezenţi (25 la număr) au fost invitaţi să-şi spună punctul de vedere, s-a ajuns şi la o concluzie în urma căreia administraţia a promis că va susţine necondiţionat organizarea Târgului Mierii, atât din punct de vedere financiar, cât şi logistic, în condiţia în care Asociaţia „Valea Prahovei” va achita o taxă pentru folosirea domeniului public, aşa cum prevede legea şi nu cum nu s-a întâmplat în anii anteriori. Sigur că noile reglementări impuse de administraţia locală nu au fost deloc pe placul celor de la asociaţie, care au încercat să se apere argumentând că toate încasările înregistrate la târg (provenite, practic, exclusiv din închirierea domeniului public) sunt cheltuite pentru organizarea manifestării. 
După mai bine de două ore şi jumătate de „negocieri”, şedinţa de comisie s-a încheiat cu o variantă de parteneriat agreată, cu puţine excepţii , de toată lumea. Asociaţia „Valea Prahovei” va plăti o taxă specială instituită cât mai curând posibil printr-o hotărâre de Consiliu Local, pentru folosirea domeniului public, în cuantum de 8.000 RON, iar administraţia locală va asigura de la buget, prin intermediul Casei Tineretului, toate costurile  în valoare de 24.000 lei necesare promovării evenimentului. O înţelegere echitabilă  la prima vedere, având în vedere că Asociaţia va plăti o sumă modică pentru o suprafaţă destul de mare din domeniul public, primind un important ajutor din partea comunităţii, iar comunitatea se va alege cu mândria că acest târg va fi realizat în continuare la Câmpina şi cu multă publicitate la nivel naţional. 
Pentru a legifera cele prezentate mai sus, Consiliul Local s-a reunit ieri, 6 februarie, la ora 16.30, în şedinţă extraordinară, în urma căreia proiectul de hotărâre a fost adoptat.

Comunicat de presă – Târgul Mierii 2017 
Consiliul Director al Asociatiei Apicole Valea Prahovei, intrunit in urma
sedintei C.L. Campina din 06.02.2017, luand act de timpul foarte scurt ramas pana
la startul manifestarii Targul Mierii Campina, a supus la vot propunerea de
anulare a evenimentului. 

In urma votului, s-a decis cu 3 voturi pentru si doua
impotriva, ca in 2017 evenimentul sa se desfasoare.
Alocarea de buget cu doar doua saptamani inainte determina ca multe din
evenimentele care faceau Targul Mierii Campina o manifestare unica la nivel
national sa trebuiasca anulate.
Ne exprimam speranta ca, desi bugetul decis de Consiliul Local Campina
pentru promovarea manifestarii nu acopera decat 25-30% din ceea ce s-a realizat
anul trecut in acest sens, decizia prin care campania de promovare a
evenimentului va fi in totalitate in responsabilitatea Primariei municipiului si
Consiliul Local, va face manifestarea Targul Mierii mai vizibila la nivel national,
astfel incat numarul de vizitatori sa creasca. 

Este momentul sa ne unim si prin munca staruitoare sa continuam sa
cladim o imagine cat mai buna municipiului Campina.
Promovarea facuta Targului Mierii de Primarie si Consiliul Local, impreuna
cu organizarea evenimentului de catre asociatiile Valea Prahovei si Miere Sincera,
speram sa aduca mai mult dinamism manifestarii si o noua perspectiva.
Baza solida care s-a pus in urma acestei colaborari credem ca va fi utila si pe
viitor pentru dezvoltarea in comun a altor proiecte. 

Mihail Petru Apostolescu, 
Presedinte al Asociatiei Apicole Valea Prahovei

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare