În urmă cu câţiva ani, firma locală de transport Eliro câştiga licitaţia organizată de executivul câmpinean pentru delegarea gestiunii serviciului comunitar de transport public (traseele interne). Eliro a venit atunci cu nişte oferte incredibile, dintre care se distingea costul de 0.90 lei al biletului de călătorie, în condiţiile în care celelalte două firme participante la licitaţie susţinuseră un preţ de 2 lei pentru acelaşi bilet. Ofertele suspect de generoase ale firmei câştigătoare (care opera, de mai mulţi ani, şi pe traseul extern Gară – Băneşti), l-au făcut, atunci, pe viceprimarul Ion Dragomir să declare că are “suspiciuni că această firmă va face toate lucrurile promise la licitaţie şi în baza cărora a primit punctajul câştigător. Cred că au trecut tot ce se putea în ofertă numai pentru a câştiga.” Avertismentul viceprimarului s-a dovedit a fi întemeiat. La scurt timp după câştigarea licitaţiei, cei de la Eliro au solicitat şi au obţinut un tarif de 2 lei. La începutul acestui an, după ce au încercat fără succes să obţină de la Consiliul Judeţean un preţ de 2,5 lei al biletului de călătorie pe ruta Gara Câmpina – Băneşti (traseul este considerat unul judeţean, căci leagă două localităţi), Eliro a cerut municipalităţii câmpinene să aprobe majorarea tarifelor de transport pe traseul intern Voila. Majorarea biletului pe acest traseu de la 2 lei la 2,5 lei era prin scumpirea carburanţilor, majorarea tarifelor la asigurările RCA şi CASCO, creşterea cheltuielilor cu întreţinerea maşinilor (service, ulei, anvelope, piese de schimb), de la ultima ajustare de preţ a biletelor, care a avut loc în iunie 2009. Ambele legislative, atât cel prahovean, cât şi cel câmpinean, au refuzat atunci solicitările celor de la Eliro. La ultima şedinţă a miniparlamentului local, conducerea Eliro şi-a reînnoit solicitarea, dar din nou a fost refuzată de majoritatea aleşilor câmpinenilor, care numai de o nouă scumpire nu mai au nevoie în încercarea de a-şi atrage simpatiile electoratului câmpinean, în perspectiva alegerilor locale din iunie 2012. S-a respins atât majorarea preţului de la 2 lei la 2,5 lei, cât şi reducerea numărului de microbuze pe traseele interne (Voila şi Muscel). Motivele consilierilor au fost aceleaşi ca şi la începutul anului, la şedinţa din februarie a Consiliului Local: Eliro trebuie să respecte condiţiile pe care şi le-a asumat atunci când a câştigat licitaţia pentru traseele interne din Câmpina cu un preţ al biletului dubios de mic (0,9 lei, majorat apoi la 2 lei), cu un program şi nişte condiţii de transport care sfidau orice concurenţă.
Articole similare
Crimă înfiorătoare la Câmpina: o femeie de 33 de ani, ucisă cu 26 de lovituri de cuțit!
15 ianuarie 2025
Orașul Bușteni vrea să scape de Hidro Prahova și inițiază retragerea din ADI Apă PH
14 ianuarie 2025