Pentru prima oară după foarte mult timp, toţi liderii partidelor politice reprezentate în administraţia locală au ajuns la un consens. Scopul este unul măreţ – reabilitarea centrului municipiului.
Într-o conferinţă de presă desfăşurată ieri la sediul Primăriei, la care au participat Horia Tiseanu – preşedinte PDL şi primar, Ion Dragomir – preşedinte PSD şi viceprimar, Virgil Guran – preşedinte PNL, Luminiţa Dumitrescu – vicepreşedinte PIN şi consilier local, dar şi deputatul PDL Florin Anghel, s-au prezentat detaliile „celui mai important proiect pentru viitorul Câmpinei“, după cum a precizat Horia Tiseanu.
Modernizarea centrului se doreşte o investiţie de o mai mare anvergură, nu doar o reasfaltare a carosabilului şi montarea de borduri. În acest sens, s-a iniţiat un concurs de arhitectură şi există o colaborare cu Ordinul Arhitecţilor din România, fiind discutate mai multe variante: închiderea completă a traficului auto între străzile Srg. Mj. Grigore Nicolae şi Toma Ionescu; sens unic pe Bulevardul Carol între aceste străzi, pe direcţia Sinaia – Ploieşti; eliminarea circulaţiei auto între străzile Kogălniceanu şi Calea Doftanei. S-a efectuat un studiu de trafic, s-a discutat şi cu Poliţia Rutieră, apoi a avut loc o întâlnire cu toţi liderii partidelor reprezentate în Consiliul Local, iar soluţia finală a fost prezentată de Florin Anghel: „Ideea este că într-un viitor mai mult sau mai puţin îndepărtat, centrul trebuie să devină o zonă pietonală. Conform studiului de trafic, sensul unic nu ar fi o variantă foarte bună, pentru că străzile laterale nu ar putea prelua, în condiţii optime, traficul rutier. De aceea, singura soluţie este un pasaj subteran, pe sub actualul bulevard Carol I, între străzile Toma Ionescu şi Srg.Mj. Grigore Nicolae. Este o soluţie mult mai scumpă, care va fi realizată greu, dar va rezolva problema“.
În vreme ce reprezentanţii fiecărui partid prezent şi-au declarat susţinerea faţă de acest proiect, primarul Horia Tiseanu a mai spus că vor trebui găsite noi spaţii pentru locuri de parcare, două dintre variantele avute în vedere fiind o parcare supraterană, etajată, pe locul actualului bazar, precum şi o parcare subterană, aproximativ în zona parcului Milia, în această din urmă parcare accesul urmând a fi realizat din pasajul subteran.
Proiectul va fi unul de durată, cea mai mare problemă fiind cea a asigurării finanţării, care poate fi din fonduri europene, din parteneriate public-privat şi din emiterea de obligaţiuni municipale. Până atunci, lucrările premergătoare, cum ar fi mutarea reţelelor existente în zonă, se vor face cu bani din bugetul local.
Concursul de arhitectură va alege mai multe soluţii, dintre care prima va fi premiată cu 70.000 lei, dar verdictul definitiv va fi dat printr-o largă consultare populară.
ideea aceasta a fost lansata pentru prima data de mine in campania electorala din 2008,atunci mai multi din cei care o sustin acum erau
impotriva.oricum ma bucur ca ideea a carui parinte sunt a fost preluata si sper ca va fi pusa si in practica,pana la urma este bine cand se lasa laoparte disputele si se cauta interesul comun.
Cand a lansat ideea arghir, o fi vorbit si despre finantarea ei? Politicienilor cu chelie din Campina, si nu numai, tichie de margaritar le lipseste!