Criza economică tot mai acută şi la noi pare a fi cauza tensiunilor crescânde existente între taximetrişti. Practic, între taximetriştii care reprezintă societăţile de profil din Câmpina şi cei care practică această meserie ca persoană fizică autorizată s-a iscat un adevărat scandal. Motivul? Ocuparea locurilor de staţionare! Persoanele fizice invocă o înţelegere anterioară prin care în staţii să poată accede şi unii şi alţii. Societăţile invocă respectarea ad litteram a legii, aducând maşini aproape de numărul maxim permis. De aici, o stare de tensiune mocnită… S-a trecut la ameninţări şi dispute verbale. Acesta a fost momentul în care reprezentanţii societăţilor Ravial, Riva Pan, Sunray şi Antaji au reclamat la Primăria Câmpina disputa verbală de care îi acuză pe PF Ionescu, Nichifor, Ciubotaru, Piuc şi Bănescu. Fără a verifica cele scrise în reclamaţie şi fără a cere şi punctul de vedere al celor vizaţi, reprezentanţii Primăriei le-au trimis o înştiinţarea persoanelor fizice autorizate vizate, ameninţându-le că, în cazul nerespectării normelor, sancţiunile pot merge până la suspendarea autorizaţiilor de taxi.
Vasile Ionescu este unul dintre taximetriştii reclamaţi.Ce aveţi de spus în legătură cu reclamaţia depusă la Primărie?Mda, am auzit… Pentru mine, lucrurile sunt clare şi ar trebui să ţină şi de bunul simţ al fiecăruia. Acum trei ani am stabilit între noi să nu mai fie atât de multe maşini ale unei singure societăţi în aceeaşi staţie, chiar dacă nu este vorba de monopol, în sensul legii. Şi asta pentru că patronii respectivelor societăţi mai au şi altceva de lucru, angajaţii lor mai au şi un alt loc de muncă, pe când noi ne ocupăm doar de această activitate. Atunci au fost şi ei de acord că nu e corect. Acum, lucrurile s-au mai schimbat din cauza crizei ăsteia, dar şi din cauza devierii microbuzelor, ceea ce face din staţia de la Peco una dintre cele mai profitabile.Care ar fi rezolvarea acestei situaţii?În primul rând, cred că autoritatea de control şi avizare, adică Primăria, ar fi trebuit să ne ceară şi nouă punctul de vedere, aşa cum prevede Legea taximetriei, la articolul 54. Şi să nu ne ameninţe cu suspendarea autorizaţiei. Să nu se mai încurajeze pirateria şi să fim controlaţi. În momentul de faţă, nu suntem controlaţi! Nici de Inspectoratul Teritorial de Muncă, nici de Garda Financiară, nici de autorităţile locale. Apoi, patronii ar trebui să-şi instruiască angajaţii în sensul respectării ordinii şi liniştii. Adică, să nu mai dea manele la maxim în staţii, să aibă o ţinută corepunzătoare, nu în maieu sau şlapi. Ar fi foarte multe de făcut…Se simte criza?Sunt perioade şi perioade. De exemplu, acum, de Sărbătorile Pascale, a mers foarte bine. În Săptămâna Mare s-a mers la 3-400 km pe zi, în prima şi a doua zi de Paşte chiar la peste 500 km pe zi. Şi asta spun eu ca persoană fizică autorizată, care nu stau decât opt, maxim zece ore. Vă daţi seama că o societate care lucrează, practic, 24 de ore din 24, ce profit a avut în această perioadă?