BREAKING NEWSȘtiri

Serbările Toamnei de la Câmpina, anulate: autoritățile, blocate de Ordonanța Austerității

Serbările Toamnei, eveniment de tradiție programat să aibă loc la Câmpina în weekendul 28-29 septembrie, a fost anulat și anul acesta. Autoritățile locale au omis să țină cont de implicațiile ordonanțeI de austeritate, care restrânge drastic bugetele pentru evenimente publice neesențiale.
Vă reamintim că, în ședința ordinară din 31 iulie, Consiliul Local a aprobat o suplimentare a fondurilor alocate pentru organizare, bugetul total ridicându-se la suma de 100.000 lei. Nu mai departe de vineri, 13 septembrie, un anunț publicat pe site-ul Primăriei îi informa pe cei intersați să participe cu produse sau servicii  că a fost aleasă și o asocație care să organizeze evenimentul ce ar fi inclus și târguri de produse tradiționale și activități variate. Anunțul a fost retras câteva ore mai târziu.
Astăzi, Casa Municipală de Cultură „Geo Bogza” informează cetățenii, printr-un comunicat de presă, că Serbările Toamnei au fost anulate, explicând că măsurile de austeritate impuse de guvern prin Ordonanța de Urgență nr. 107/ 2024 au dus la tăieri semnificative de buget, împiedicând desfășurarea manifestării.

Potrivit comunicatului de presă emis de Casa de Cultură „Geo Bogza”, organizatorii au încercat să identifice soluții alternative pentru a salva evenimentul, dar în urma consultărilor cu autoritățile locale, bugetul restrâns și prioritizarea cheltuielilor esențiale au făcut imposibilă continuarea planurilor inițiale. Ordonanța de Urgență nr. 107, adoptată pe 4 septembrie 2024, impune măsuri stricte de reducere a cheltuielilor publice, cu scopul de a controla deficitul bugetar național, afectând toate manifestările culturale și artistice finanțate din bani publici.
„Suntem profund dezamăgiți de această situație, dar credem că buna gestionare a resurselor financiare publice este prioritară în aceste circumstanțe. În continuare, vom face tot posibilul să căutăm soluții pentru a susține următoarele evenimente prevăzute în lista manifestărilor culturale, menținând viu spiritul cultural al Câmpinei” – transmite conducerea Casei de Cultură „Geo Bogza”.

Asociația Meșteșug Events îl acuză pentru blocarea evenimentului pe Cătălin Paraschiv, directorul Casei de Cultură „Geo Bogza”

Asociația Meșteșug Events, reprezentată de președinta sa, Antoanela Lazarus, a adresat astăzi o notificare oficială Primăriei Câmpina și mai multor instituții și persoane implicate în organizarea evenimentului. În documentul trimis și redacției noastre, Asociația informează că a fost desemnată să gestioneze partea comercială a evenimentului printr-o serie de referate și întâlniri cu oficialii locali.
„În data de 13 septembrie am participat la o ședință în cadrul Primăriei Municipiului Câmpina, pe probleme tehnice, rutiere, prin colega mea care se afla în sala de consiliu și eu care mă aflam pe Zoom. Pe ordinea de zi s-au aflat toate detaliile referitoare la amplasare, salubrizare, avize și autorizații, racordare la energie electrică, stabilirea unei echipe permanente de supraveghere a întregului târg și alte aspecte care să ducă la o organizare și desfășurare impecabilă a acestui eveniment mult așteptat atât de câmpineni, cât și de comercianți” – spune Antoanela Lazarus, care subliniază că evenimentul avea inclusiv acordul Comisiei de Circulație, prin care circulația urma să fie oprită de vineri, ora 17:30, până luni dimineața, la ora 6:00.

„După ce s-au stabilit absolut în detaliu toate amănuntele organizatorice, a luat cuvântul domnul Cătălin Paraschiv, care, cu o nonșalanță revoltătoare, a spus că el nu are bani și că evenimentul nu se va ține. Sigur că au urmat întrebări din partea colegilor, moment în care dl Paraschiv a afirmat că ar mai avea 36.870 lei, dar și din acestia ar mai fi de plătit facturi și ar mai avea nevoie de 50.000 lei pentru premierea olimpicilor din școli” – mai spune reprezentanta Asociației. Aceasta susține că a luat legătura anterior cu Cătălin Paraschiv, directorul Casei de Cultură „Geo Bogza”, care i-a comunicat că ar avea 60.000 lei disponibili, după care i-ar fi comunicat să trimită o propunere de program pentru un buget de 20.000 lei.
Asociația a propus soluții pentru a suplimenta bugetul artistic, inclusiv renunțarea la anumite costuri administrative și contribuirea cu fonduri proprii. Cu toate acestea, Cătălin Paraschiv a refuzat orice finanțare suplimentară pentru partea artistică. „Directorul economic a fost parțial de acord și a susținut partea legală a acestor variante, doar că dl Paraschiv până la terminarea ședinței nu a mai vrut să acorde niciun leu programului artistic, susținând că el are alte activități pe care să le plătească” – susține Antoanela Lazarus. „Nimeni nu a impus domnului Paraschiv cu cât să contribuie, ci doar să contribuie, dacă toată procedura de organizare era deja în derulare” – a mai explicat Lazarus.
Deși restul instituțiilor implicate, precum ADPP și Poliția Locală, și-au arătat susținerea, Asociația Meșteșug Events s-a confruntat cu lipsa de cooperare din partea directorului Casei de Cultură. Președinta Asociației Meșteșug Events spune că poate organiza Serbările Toamnei cu un buget redus, dacă ar exista bunăvoință: „Menționez că putem organiza acest eveniment cu aproape 15.000 euro, din care 7.500 euro să îi susținem noi, așa cum am propus (având inclusiv oferta de scenă cu ecran LED și sonorizare la o sumă mai mică cu 2.000 euro față de oferta dlui Paraschiv) și două nume mari de scenă, Iris și Pepe, și alte două de muzică populară, dar și program pentru copii cu teatru de păpuși cu actori de la Opera Comică din București”.
Asociația consideră că imaginea sa și a comercianților implicați a fost grav afectată și cere clarificări oficiale din partea Primăriei. În lipsa unui răspuns, Antoanela Lazarus amenință cu acțiuni legale prin care va cere despăgubiri în instanță.

3 Comentarii  

  1. Paraschiv ăsta să plece cât mai repede cu tăticu lui Moldoveanu. Ne-a mâncat sufletu 4 ani și acu speră să-i păcălească pe cei care vor veni că vezi doamne n-are bani săracu, l-a apucat acu economia să facă impresie bună … să vedem dacă noul primar și consilierii îl iau la puricat sau se vor face și ăștia că fac treabă?

  2. S au trezit cu 5 zile înainte să spună ca nu au bani. Pai până acum contractele trebuiau semnate, totul aranjat până să apară ordonanța cu cheltuielile. Sau nu s/au alocat bani suficienți ca să își tragă partea unii????

Redacția Oglinda încurajează un schimb de idei liber și deschis. Cu toate acestea, vă rugăm să evitați limbajul vulgar, atacurile la persoană, amenințările sau incitările la violență. Orice mesaj care conține injurii, amenințări sau discurs de ură bazat pe rasă, etnie, religie, orientare sexuală sau alte caracteristici personale va fi șters. Mulțumim pentru înțelegere!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare