Pe adresa Consiliului Local, dar şi a mai multor publicaţii locale a fost expediată o scrisoare deschisă, foarte interesantă. Documentul este semnat de Sevastian Zăvoianu, unul dintre acţionarii firmei de transport local Eliro şi administrator al acesteia la momentul semnării contractului pentru traseul Pram – Voila. Iată conţinutul scrisorii deschise:
„Subsemnatul Sevastian Ion Zăvoianu, în calitate de asociat al SC Eliro, vă aduc la cunoştinţă următoarele:
SC Eliro a obţinut, prin contractul încheiat cu Consiliul Local Câmpina la data de 27 ianuarie 2008, delegarea gestiunii serviciului de transport public local de persoane prin curse regulate. Părţile au avut în vedere şi indicatorii de performanţă pentru executarea transportului public local de persoane prin curse regulate, precum şi tarifele de transport şi graficele de circulaţie. Anexe la contract, care sunt parte integrantă a acestuia. Prin acest contract de delegare a gestiunii, firma şi-a luat obligaţia asigurării transportului de persoane prin curse regulate pe traseul Câmpina – Voila cu un număr de 6 autovehicule pentru care s-au emis licenţe de traseu însoţite de caietul de sarcini, cu respectarea obligaţiilor ce-i revin din Legea nr. 9272007. De asemenea, a mai încheiat contractul de delegare a gestiunii serviciului de transport public persoane şi pe traseul Slobozia – Muscel cu un singur autovehicul, autobuz ISUZU, cu număr de înmatriculare B-82-DJK, pentru care s-a eliberat licenţa de traseu însoţită de caietul de sarcini.
Pe traseul judeţean numărul de cod 097, Poiana Câmpina – Gară – Câmpina – Băneşti, firma a licitat cu 8 autovehicule pentru care s-au emis licenţe de traseu însoţite de caietele de sarcini. Din totalul de 8 autovehicule care figurează pe acest traseu, administratorul actual al firmei a vândut un autobuz ISUZU cu numărul de înmatriculare B-79-LBS, fără a avea acordul tuturor acţionarilor firmei. Pentru a nu pierde acest traseu, nemaiavând numărul necesar de mijloace de transport (8 autovehicule), acelaşi administrator a considerat de cuviinţă, fără a avea acordul tuturor acţionarilor, să mute autobuzul B-82-DJK de pe traseul Slobozia – Muscel pe traseul Poiana Câmpina – Gară – Câmpina – Băneşti.
Din momentul trecerii autovehiculului pe traseul Poiana Câmpina – Gară – Câmpina – Băneşti, contractul de delegare a gestiunii se reziliază de drept! Articolul 6 din Contractul de delegare a gestiunii prevede rezilierea de drept a contractului în cazul nerespectării clauzelor acestuia şi îndeosebi a celor din articolul 4 referitor la drepturile şi obligaţiile părţilor prevăzute în Legea 92/ 2007. Articolul 13 din contract prevede expres că modificarea clauzelor acestuia poate fi făcută cu acordul părţilor, conform legii, acord care nu a fost cerut şi Primăriei în legătură cu modificările făcute.
Amintesc că atribuirea licenţei de traseu s-a făcut pe baza unor criterii comensurabile prin puncte ce se acordă fiecărui criteriu. Criteriile în baza cărora s-au atribuit puncte şi metodologia de punctare nu mai sunt îndeplinite.
Condiţia de bază materială prin dovada că firma nu mai deţine mijlocul de transport nu mai este îndeplinită. Condiţia de probitate morală a persoanei desemnate, care conduce activitatea de transport, nu mai este îndeplinită. Menţionez că la semnarea contractului de delegare a gestiunii serviciului de transport local prin curse regulate s-au avut în vedere şi indicatorii de performanţă, precum şi tarifele de transport anexe la contract.
Condiţiile asigurării graficului de circulaţie pe traseul Slobozia – Muscel: zilele în care aveam obligaţia să lucrăm: de luni până duminică, intervalul de succedere fiind de 30 minute, între orele 4.45 şi 23.30. Zilele în care se lucrează: de luni până vineri, intervalul de succedere fiind de 30 minute, între orele 6.00 şi 17.00. Concluzia: autovehiculul nu a lucrat niciodată sâmbăta şi duminica, nu a asigurat transportul între orele 4.45 şi 6.00, respectiv 17.00 – 23.30. Din totalul de 589 curse planificate lunar, s-au realizat 176. Menţionez că transportul s-a făcut cu diverse autovehicule.
Condiţiile asigurării graficului de circulaţie pe traseul Câmpina – Voila: 6 mijloace de transport, intervalul de succedere – 5 minute, respectiv 10 minute. În realitate: 5 mijloace de transport, intervalul de succedere – 10, respectiv 15 minute, sâmbătă – 20 minute, duminica – 30 minute. Menţionez că un autovehicul care trebuia să ruleze pe ruta Câmpina – Voila lucrează pe traseul judeţean Câmpina – Băicoi. Nemaiavând numărul de autovehicule de 6, graficul de circulaţie nu se mai poate respecta.
Referitor la tariful de transport – preţul biletelor de călătorie este unic, 2 lei, indiferent de numărul de kilometri, în loc să fie diferenţiat. Indiferent că mergi o staţie sau de la un capăt la altul al traseului, plăteşti aceeaşi sumă, iar tariful nu se calculează în lei per călător înmulţit cu numărul de kilometri.
Am ţinut să aduc la cunoştinţa consilierilor locali şi a publicului larg toate aceste aspecte, pentru ca, în momentul în care va trebui să luaţi o decizie, domnilor consilieri, să fiţi în deplină cunoştinţă de cauză. Sevastian Zăvoianu.