Știri

Preţul transportului în comun pe rutele interne rămâne neschimbat

Un proiect de hotărâre iniţiat, la începutul anului, de consilierul social-democrat Horaţiu Zăgan  a fost readus în dezbaterea Consiliului Local, după ce iniţiatorul său îl retrăsese în şedinta din ianuarie 2013 pentru a-l supune dezbaterii publice. Este vorba despre proiectul de majorare cu 50 de bani a preţului biletelor pentru traseele interne de  maxi-taxi, adică pe traseele Slobozia-centru, Muscel si Voila. creşterea tarifului fiind de la 2 lei la 2,5 lei. Zăgan a arătat că susţine proiectul, deoarece consideră că promovarea lui este necesară ca urmare a creşterii preţului carburanţilor de la 3,29 lei/litru, cât era în luna iunie 2009, dată la care a fost aprobată ultima majorare a tarifului la transportul public intern de persoane, la 6,05 lei/litru, în luna decembrie 2012, dar şi din cauza creşterii primelor de asigurare RCA de la 1400 lei/autobuz la 2800 lei/autobuz, a creşterii TVA de la 19% la 24%, precum şi a creşterii cheltuielilor privind întreţinerea autovehiculelor cu 60%. Iniţiatorul a subliniat că firma solicitantă, Eliro, nu a majorat salariile angajaţilor săi în ultimii ani. Proiectul a generat multe discuţii, iar în final, a fost retras, majoritatea consilierilor considerând că majorarea ar împovăra prea mult călătorii de pe traseele respective, mai ales că şi aşa, confortul oferit de microbuzele firmei transportatoare lasă de dorit. Primul care a expus adunării nemuţumirile călătorilor a fost Florin Frăţilă: “Oamenii spun că nu se respectă programul şi că maşinile sunt niste catarage. Programul de funcţionare al microbuzelor firmei Eliuro lasă şi ele de dorit, pentru că avem semnale de la cetăţeni că, uneori, maşinile vin chiar la interval de o oră.”  Consilierul Gena Preda a garantat că pe traseul Voila, pe care circulă zilnic, maşinile vin din 20 în 20 de minute, recunoscând că marile gropi formate pe carosabilul acestui traseu reprezintă un chin nu doar pentru şoferi, ci şi pentru călători. Unii consilieri au afirmat că, din informaţiile pe care le deţin, nu mereu s-ar da bilete călătorilor, iar alţii au susţinut că ar fi necesar ca preţul unui bilet pentru parcurgerea distanţei dintredouă staţii să nu fie identic cu cel standard. Astfel, Enache Dragomir a propus ca “să se ia în calcul posibilitatea unui bilet mai ieftin pentru cei care merg doar o staţie, pentru că firma ar atrage mai mulţi călători dacă preţul biletului ar fi accesibil pentru cât mai mulţi.” Cu toate că iniţiatorul proiectului a atras atenţia asupra pericolului ca firma transportatoare să intre în faliment (“Subliniez că firma nu a mărit salariile. Chiar dacă au crescut mult costurile. Nu e ca şi cum s-ar schimba regula în timpul jocului”), majoritatea a considerat că firma transportatoare, dacă nu mai poate rezista pe aceste trasee, ar fi bine să se retragă pentru a lăsa locul altor transportatori, mai puternici, care ar putea face aceeaşi treabă cu preţul de 2 lei/călătorie, cât este în prezent. Precizăm că, pe traseele din interiorul oraşului, circulă şi microbuzele firmei ce asigură transportul de călători pe ruta Băneşti – Gară, la care preţul unui bilet a fost majorat de mult la 2,50 lei. Acest preţ a fost aprobat de Consiliul Judeţean, deoarece traseul Băneşti-Gară este un traseu judeţean, făcând legătura dintre două localităţi, chiar dacă învecinate. A.N.

Redacția Oglinda încurajează un schimb de idei liber și deschis. Cu toate acestea, vă rugăm să evitați limbajul vulgar, atacurile la persoană, amenințările sau incitările la violență. Orice mesaj care conține injurii, amenințări sau discurs de ură bazat pe rasă, etnie, religie, orientare sexuală sau alte caracteristici personale va fi șters. Mulțumim pentru înțelegere!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare