Marius Vişan, noul director al Poliţiei Locale Câmpina (foto), intenţionează să eficientizeze activitatea instituţiei pe care o conduce de câteva luni. O intenţie lăudabilă, pentru realizarea căreia ar trebui să primească tot sprijinul municipalităţii. Dacă tot nu mai duduie ca altădată economia locală, măcar liniştea publică să nu ne-o pierdem. Câmpina e cunoscută îndeobşte ca o aşezare liniştită, infracţionalitatea la nivelul oraşului situându-se, mai mereu, la cote rezonabile. Şi ar fi foarte bine ca lucrurile să nu se schimbe în această privinţă, iar sirenele amuţite ale multor fabrici şi uzine închise pe fondul prăbuşirii economiei naţionale să nu fie înlocuite de sirenele maşinilor de poliţie gonind după infractori.
Printre noutăţile pe care Marius Vişan vrea să le aducă activităţii subordonaţilor săi se numără o mai bună colaborare cu Poliţia Naţională, o mai mare patrulare pedestră a echipajelor poliţiştilor locali de ordine publică (pentru ca poliţistul local să acţioneze mai eficient, să fie mai aproape de cetăţean şi de nevoile lui), un site interactiv care să oglindească, dar să şi optimizeze acţiunile pentru asigurarea ordinii şi liniştii publice. La ultima şedinţă a Consiliului Local, aleşii au primit o informare cu privire la activităţile propuse a fi desfăşurate în cadrul Direcţiei Poliţia Locală, în perioada septembrie-decembrie 2015, precum şi propuneri pentru documentaţia obligatorie în vederea desfăşurării activităţii în conformitate cu prevederile legale: un nou “Plan de ordine şi siguranţă publică”, actualizarea “Regulamentului de organizare şi funcţionare”, implementarea unui sistem de control intern managerial, implementarea unei aplicaţii informatice. În cadrul compartimentului de ordine şi linişte publică, privitor la activitatea de patrulare – elementul cel mai important al prevenirii faptelor antisociale şi al asigurarii siguranţei cetăţeanului -, a fost întocmit un grafic de patrulare ce va fi actualizat şi îmbunătăţit, grafic corelat permanent la situaţiile întâlnite în cadrul operativ. Patrularea se desfăşoară cu două patrule, în trei schimburi. Patrularea se va desfăşura preponderent pedestru în zonele importante, deplasarea între aceste zone efectuându-se cu autoturismele din dotare. Având în vedere efectivul numeric redus, acţiunile vor fi prioritizate zilnic, raportat la importanţa acestora, conform situaţiei operative.
Teritoriul municipiului a fost împărţit pe 10 zone de competenţă, ţinând cont şi de zonarea întocmită de către Poliţia Naţională (a municipiului Câmpina), pentru ca, pe viitor, să se poată corela activităţile celor două Poliţii, în baza protocoalelor de colaborare existente (ce vor fi actualizate). În cadrul fiecărei zone a fost întocmit graficul orar pentru patrulare (atât pedestră, cât şi auto), prin rotaţie, conform instructajului zilnic, raportat la personalul existent.
Modul de ocupare a personalului Direcţiei Poliţia Locală din organigrama Primăriei Câmpina evidenţiază imposibilitatea alcătuirii, în cadrul Compartimentului de ordine publică, a mai mult de două patrule, de multe ori existând o patrulă cu un singur poliţist. Astfel, Poliţia Locală Câmpina funcţionează cu 42 de angajaţi, repartizaţi după cum urmează: Director executiv – 1; Dispecerat – 5; Serviciul Control – 8 poliţişti locali, din care 3 poliţişti la circulaţie, 1 poliţist pentru disciplina în construcţii, 1 poliţist la controlul comercial, 1 poliţist la protecţia mediului, 1 poliţist pentru evidenţa populaţiei, plus şeful de serviciu; „Pază obiective” – 8 poliţişti locali, dintre care 5 poliţişti la Primăria Câmpina şi 3 poliţişti la Muzeul „Iulia Hasdeu”; Ordine publică – 20 de poliţişti locali, care asigură şi concediile/liberele personalului din Dispecerat şi de la „Pază obiective”.
În vederea creşterii randamentului compartimentului Ordine publică, cei din compartimentul Control, pe timpul desfăşurării activităţii conform fişei postului, vor avea şi misiunea de a semnala orice eveniment ce ţine de compartimentul Ordine publică, pentru a se putea interveni în timp util. O sinteză statistică arată că, în perioada 10.04.2015 – 24.09.2015, au fost emise 586 de procese-verbale de constatare a unor contravenţii şi, de asemenea, au fost identificate/verificate în baza de date 186 persoane, respectiv 127 de autovehicule. Totodată, au fost înregistrate 133 de sesizări scrise şi 820 de sesizări telefonice, toate repartizate şi transmise spre soluţionare instituţiilor competente. A.N.
Redacția Oglinda încurajează un schimb de idei liber și deschis. Cu toate acestea, vă rugăm să evitați limbajul vulgar, atacurile la persoană, amenințările sau incitările la violență. Orice mesaj care conține injurii, amenințări sau discurs de ură bazat pe rasă, etnie, religie, orientare sexuală sau alte caracteristici personale va fi șters. Mulțumim pentru înțelegere!