Proiectul bretelelor de la DN 1 a fost cât pe-aci să se piardă
După ce a ţinut să menţioneze, de la începutul întrevederii, că USL funcţionează bine la Câmpina, Virgil Guran a tras un semnal de alarmă în legătură cu pericolul pe lângă care a trecut proiectul „Modernizare Calea Daciei”. Astfel, jurnaliştii au aflat că pierderea de către municipalitate a unui milion de lei din fondurile europene nerambursabile, din cauza unor suspiciuni de nereguli, nu a fost nimic pe lângă pericolul pierderii finanţării europene pentru întreaga investiţie. „Am pierdut un milion de lei din fondurile europene, pentru că primarul a tratat cu superficialitate încheierea caietului de sarcini şi organizarea licitaţiei, dar s-a vorbit, la un moment dat, la nivelul guvernului, despre pierderea celor şase milioane de euro, adică întreaga finanţare de la UE, ceea ce ar fi însemnat, valoric, bugetul Câmpinei pe doi ani şi, probabil, pierderea întregii investiţii”, a mai spus liderul liberal.
În continuare, liberalii au analizat situaţia financiară precară a Spitalului Municipal. „CJAS spune că nu mai are bani decât pentru vreo 500 de internări lunar. Asta înseamnă oare că pacientul cu numărul 501 va fi lăsat să moară?”, s-a întrebat retoric Virgil Guran. Totodată, Florin Frăţilă a ţinut să sublinieze că „s-a ajuns ca personalul angajat să fie în pericol de a nu-şi lua salariile şi pentru că fondurile spitalului au fost risipite pe lucrări de reparaţii realizate în baza unor contracte cu dedicaţie. Este vorba despre înlocuirea termopanelor şi realizarea izolaţiei termice a clădirii spitalului, despre zugrăvirea secţiei Recuperare (fosta secţie Boli Interne) şi altele.”
Se impune modernizarea intrărilor în oraş
„Aşa cum îţi dai seama că cineva este gospodar după cum arată gardul şi porţile proprietăţii sale, curtea interioară şi intrarea în casă, tot aşa nu vom putea atrage turiştii (că tot vrea primarul să ajungem staţiune), dacă nu vom moderniza corespunzător intrările în oraş, nu doar cea din sud, ci şi cea din nord”, a subliniat Dragomir Enache, singurul consilier municipal al PNL Câmpina, care a ţinut să mai adauge că turiştii nu vor cădea muţi de admiraţie la vederea „viaductului” cu pasajele supraterane de la DN 1 dacă intrarea propriu-zisă de la poarta sudică a municipiului nu va arăta foarte bine.
Virgil Guran se gândeşte şi la candidatura pentru un loc în Camera Deputaţilor
Preşedintele PNL Câmpina a subliniat, de mai multe ori, că nu sunt probleme în funcţionarea USL Câmpina. Chiar dacă, potrivit înţelegerilor dintre conducerile naţionale ale PSD şi PNL, candidatura USL la Primăria Câmpina revine liberalilor (întrucât candidaţii pentru Consiliul Judeţean şi Primăria Ploieşti sunt social-democraţi), Guran a declarat, încă o dată, că este gata să lase locul unui coleg de alianţă de la PSD, dacă sondajele de opinie din preajma alegerilor îl vor credita pe social-democratul respectiv cu mai multe şanse de câştig. PSD Câmpina este gata să-l arunce în lupta pentru câştigarea Primăriei pe medicul Călin Tiu, fostul manager al Spitalului Municipal, o persoană care se bucură de multă notorietate printre câmpineni. Deocamdată, cel puţin judecând după ultimele sondaje de opinie realizate de liberali şi social-democraţi, Guran şi Tiu au simpatii electorale de valori sensibil egale. Pentru prima dată, Virgil Guran a declarat public că, în cazul în care nu va mai candida la Primărie, va candida la un loc în Camera Deputaţilor.
Horia Tiseanu este cel care îi susţine pe Băsescu, Boc şi Udrea
Virgil Guran nu a lăsat să-i scape prilejul de a-l mai prezenta încă o dată (aşa cum ne-a obişnuit la mai toate toate conferinţele sale de presă) pe Horia Tiseanu ca fiind “cel care îi susţine pe Băsescu, Boc şi Udrea. Cetăţenii Câmpinei şi ai întregii ţări nu trebuie să uite acest lucru, mai ales atunci când vor intra în cabina de vot, la viitoarele alegeri locale.”
Se ştie că, pentru anul 2011, administraţia Tiseanu a mărit taxele şi impozitele locale cu 20%. Liberalii au criticat vehement măsura, pe care au considerat-o încă o frână la încercările mediului privat de revigorare a economiei localităţii. PNL Câmpina a reuşit o campanie de strângere a 5000 de semnături ale câmpinenilor nemulţumiţi de această măsură. Listele cu semnăturile câmpinenilor revoltaţi nu au reuşit sa-l determine pe primar să revină la valoarea iniţială, cea din 2010, a taxelor şi impozitelor locale. Dragomir Enache a prezentat jurnaliştilor amendamentele la proiectul privind taxele şi impozitele locale pentru anul 2012, care va fi dezbătut în următoarea şedinţă a Consiliului Local. Cel mai important este cel referitor la scăderea cu 20% a valorilor actuale şi implicit revenirea taxelor şi impozitelor locale la valoarea din 2010. Celelalte trei amendamente sunt: acordarea bonificaţiei de 10% pentru plata integrală a impozitului pe teren şi clădiri până în martie nu doar pentru persoanele fizice (cum se procedează în prezent), ci şi pentru persoanele juridice; scutirea de la plata impozitului pe teren şi clădiri a persoanelor care deţin un singur imobil şi au un venit net lunar sub 450 lei; scutirea de impozitul pe clădiri a persoanelor fizice care şi-au reabilitat termic locuinţele pe cheltuială proprie. Liberalii nu au transmis conducerii Primăriei aceste propuneri, considerând că este mai bine să le susţină în plenul legislativului câmpinean, prin reprezentantul lor, Dragomir Enache.
Vă prezentăm în continuare amendamentele propuse de PNL:
AMENDAMENTE
la Proiectul de Hotarâre privind stabilirea impozitelor şi taxelor locale pentru anul 2012
Amendament la art.1lit.a)
Propun ca valorile impozabile pentru cladiri si terenuri apartinand persoanelor fizice, prevazute la Capitolele I-IV din Anexa 1 la prezentul proiect de hotarare, sa fie cele stabilite la nivelul anului 2010( conform cap.I-IV din anexa 1 la H.C.L. nr.166/9.11.2009)
Potrivit art.287 din Codul Fiscal, consiliile locale pot majora anual impozitele şi taxele prevăzute de Codul fiscal, în funcţie de condiţiile specifice zonei, ţinând cont de necesităţile locale şi de gradul de suportabilitate. Aceasta presupune ca in hotararile adoptate de consiliile locale prin care se stabilesc impozitele locale sa se respecte principiile fundamentale in materia impozitarii, prevazute de Constitutie si de Codul fiscal:
– principiul asezarii juste a sarcinilor fiscale( art. 56 alin. 2 din Constitutia Romaniei- (2) Sistemul legal de impuneri trebuie sa asigure asezarea justa a sarcinilor fiscale)
– principiul echitatii fiscale(art. 3 lit.c din Codul fiscal- echitatea fiscala la nivelul persoanelor fizice, prin impunerea diferita a veniturilor, în functie de marimea acestora).
– principiul neutralitatii masurilor fiscale(art. 3 lit.a din Codul fiscal -neutralitatea masurilor fiscale în raport cu diferitele categorii de investitori si capitaluri, cu forma de proprietate, asigurând conditii egale investitorilor, capitalului român si strain);
Justa asezare a sarcinii fiscale presupune stabilirea unor impozite in mod echitabil, astfel incat persoanele care au circumstanţe echivalente sa fie tratati la fel(persoanele cu aceeasi avutie si acelasi venit sa plateasca acelasi impozit) iar in situatia unor circumstante diferite (veniturile şi avuţia), impozitele trebuiesc stabilite diferentiat, raportat la veniturile si averea fiecaruia. Prin introducerea coeficientilor de corectie a nivelului de impozitare a proprietatii in functie de rangul localitatii legiuitorul a avut in vedere tocmai reflectarea principiilor enuntate mai sus, principii de care nu s-a tinut cont atunci cand au fost marite impozitele cu 20% in Campina.
Nerespectarea acestor principii de catre consiliul local in modalitatea de stabilire a impozitelor pe cladiri si terenuri apartinand persoanelor fizice a condus la situatia absurda si inechitabila ca in Campina impozitele pe locuinta sa fie mai mari decat in Bucuresti, desi un campinean nu are in medie aceleasi venituri iar valoarea proprietatilor este incomparabil mai mica fata de cea a caselor si terenurilor din Bucuresti. Cu titlu de exemplu, pentru o locuinta intr- o clădire cu cadre din beton armat sau cu pereti exteriori din caramida arsa, situata in centrul Bucurestiului( zona A), valoarea de impozitare este de 2095,6 lei/mp in timp ce, pentru acelasi tip de locuinta in centrul Campinei( zona A), valoarea de impozitare este de 2320lei/mp, cu 20% mai mare.
Din raportările privind exerciţiul financiar-bugetar al anului 2010 a rezultat că la nivelul de impozitare din anul 2010 colectarea impozitelor si taxelor locale s-a realizat in procent de 94,26%, conformarea cetatenilor fiind mult mai ridicata anul trecut fata de anul acesta, cand impozitele au fost mai mari( la 30 septembrie 2011 gradul de colecatre a impozitelor de la persoanele fizice au fost in procent de 65% din totalul estimat, cu 10% mai mic fata de aceeasi perioada in 2010).
Avand in vedere ca veniturile populatiei sunt in scadere si nu se preconizeaza o evolutie favorabila in anul urmator, locurile de munca fiind din ce in ce mai putine datorita dificultatilor economice ale firmelor din zona, este de asteptat ca cetatenii sa nu-si poata plati impozitele locale daca acestea raman la nivelul din acest an, astfel incat o scadere a fiscalitatii va avea un impact pozitiv asupra bugetului local, prin cresterea gradului de colectare a impozitelor.
Amendament la art. 2
Propunem acordarea bonificatiei de 10% pentru plata cu anticipatie a impozitului datorat pe întregul an până la data de 31.03.2012 inclusiv si persoanelor juridice, in calitatea acestora de contribuabili la bugetul local.
Masura propusa are drept scop :
– cresterea gradului de conformare a agentilor economici la plata impozitelor la bugetul local
– respectarea echitatii intre categoriile de contribuabili(persoane fizice si persoane juridice)- acolo unde legea nu distinge, nu ar trebui facute distinctii care ar putea constitui discriminari in raport de statutul juridic al persoanei impozabile
– acordarea bonificatiei pentru plata anticipata a impozitului poate avea un efect pozitiv in sensul scaderii presiunii fiscale asupra agentilor economici care au dificultati in asigurarea lichiditatilor curente
– in ultimii ani, agentii economici din Campina nu au beneficiat de niciun sprijin real din partea autoritatilor publice locale desi acestia contribuie prin taxe si impozite la sustinerea vietii economice a localitatii, si implicit a bugetului local.
Amendament la art. 4
Propun introducerea de doua noi subpuncte.
1. Se acorda scutire de plata impozitului pe cladiri si a impozitului pe teren aferent locuintei de domiciliu persoanele care detin in propietate un singur imobil ale caror venituri nete lunare sunt mai mici de 450 lei ( inclusiv celor fara venituri sau care constau în exclusivitate din indemnizatie de somaj sau ajutor social), in limita sumei de 450 lei, cu conditia achitarii debitului restant.
2. Se acorda scutire de la plata impozitului pe cladiri persoanelor fizice care care au finalizat in anul 2011 lucrari de interventie pe cheltuiala proprie pentru cresterea performantei energetice a cladirilor si pentru cresterea calitatii arhitectural-ambientale a cladirilor, in conditiile Legii nr.158/2011 si ale Legii nr. 153/2011. Scutirea se acorda la solicitarea contribuabililor, conform criteriilor şi procedurii care va fi aprobată prin hotărâre a consiliului local.
Vă rog să asiguraţi comunicarea amendamentelor formulate domnului Primar, Comisiei buget-finanţe şi tuturor consilierilor pentru a fi puse în dezbatere în şedinţa Consiliului Local din data de 24 noiembrie 2011.
Cu stimă, Enache Dragomir