Din mulţimea de parteneriate şi înfrăţiri pe care municipalitatea câmpineană le-a încheiat, în ultimii 20 de ani, s-au realizat multe “lucruri”. Şi pentru că “lucrurile” acestea trebuiau să ia o formă, să poarte un nume (vorba poetului), ele au luat forma vizitelor. Şi s-au numit vizite de lucru. Aşa le-au botezat consilierii municipali, vorbind între ei. Vizite de lucru. De prietenie, de frăţie… mie, ţie şi iar mie. Protocolare, bilaterale, amicale…ale…ale. Numeroasele “lucruri” realizate în urma parteneriatelor administraţiei locale şi-au pus, bineînţeles, amprenta pe viata comunităţii; mai exact, pe bugetul acesteia. Bun, şi-atât!? Atâţ. Lăsaţi-o aşa! Aşa o lăsăm.
În urma parteneriatului educativ, cu valenţe umanitare şi culturale, desfăşurat în prima jumătate a lunii iulie 2012 între Şcoala Sanatorială de pe lângă Spitalul de Psihiatrie “Voila” din Câmpina şi Şcoala “Castelul Angliei” din Strasbourg (ambele instituţii de învăţământ instruind elevi cu probleme sociale), s-au realizat trei lucruri importante, palpabile, care chiar că vor înrâuri benefic viaţa elevilor şcolii câmpinene: amenajarea unui teren de sport cu covorul asfaltic turnat în prealabil (participanţii la parteneriat, elevi, instructori, profesori, au trasat terenul şi au vopsit gardul împrejmuitor), amenajarea unei grădini cu flori şi zarzavaturi în curtea şcolii şi realizarea unor fresce care să imortalizeze şi să marcheze pentru totdeauna evenimentul. Nemaivorbind de punţile prieteniei care au legat sufletele elevilor şi ale profesorilor francezi şi români participanţi ai proiectului. Din partea franceză, care a asigurat şi finanţarea proiectului, au participat o duzină de elevi şi mai mulţi profesori, delegaţia fiind condusă de Steeve Prada.
În urma parteneriatului educativ, cu valenţe umanitare şi culturale, desfăşurat în prima jumătate a lunii iulie 2012 între Şcoala Sanatorială de pe lângă Spitalul de Psihiatrie “Voila” din Câmpina şi Şcoala “Castelul Angliei” din Strasbourg (ambele instituţii de învăţământ instruind elevi cu probleme sociale), s-au realizat trei lucruri importante, palpabile, care chiar că vor înrâuri benefic viaţa elevilor şcolii câmpinene: amenajarea unui teren de sport cu covorul asfaltic turnat în prealabil (participanţii la parteneriat, elevi, instructori, profesori, au trasat terenul şi au vopsit gardul împrejmuitor), amenajarea unei grădini cu flori şi zarzavaturi în curtea şcolii şi realizarea unor fresce care să imortalizeze şi să marcheze pentru totdeauna evenimentul. Nemaivorbind de punţile prieteniei care au legat sufletele elevilor şi ale profesorilor francezi şi români participanţi ai proiectului. Din partea franceză, care a asigurat şi finanţarea proiectului, au participat o duzină de elevi şi mai mulţi profesori, delegaţia fiind condusă de Steeve Prada.
Pentru că toamna, după o vorbă din popor, se culeg roadele pământului, în această toamnă au cules roadele parteneriatului (într-un fel, şi ale pământului), şi conducerea Şcolii Sanatoriale dimpreună cu elevii săi. Evenimentul a avut loc ieri, în incinta şcolii, în prezenţa primarului Horia Tiseanu, a secretarului municipiului, Paul Moldoveanu, a consilierului municipal Marian Dulă, a verişoarei acestuia, Elena Bijiaoui-Dulă, o româncă stabilită de mult în Strasbourg, care a avut ideea acestui parteneriat şi care a şi făcut parte din delegaţia franceză participantă la proiectul româno-francez. Gazde au fost Felicia Turosu, directorul Şcolii generale “Alex. I. Cuza” (din structura căreia face parte Şcoala Sanatorială Voila), Magdalena Lascu, directorul Şcolii Sanatoriale, plus câţiva profesori ai acestei unităţi. Pentru că existenţa şcolii gimnaziale câmpinene cu specific medical nu ar fi posibilă fără spitalul pe lângă care funcţionează, la eveniment au mai participat, cum era şi firesc, conducerea Spitalului de Psihiatrie Voila (doctorul Gabriel Ţintărescu – manager-general, şi doctorul Elena Dinu – director medical), alături de care s-au aflat doctorii ce au sub îngrijire medicală copiii Şcolii Sanatoriale. Reprezentanţii spitalului, ca şi cei ai şcolii, au subliniat în discuţiile purtate faptul că parteneriatul cu şcoala din Strasbourg a fost un mare câştig pentru şcoala din Câmpina, mulţumind, de asemenea, pentru sprijinul oferit permanent de către Primărie şi Consiliul Local. În cadrul evenimentului “Să culegem roadele parteneriatului”, a fost prezentat, în sala de festivităţi, un scurt istoric al unităţii de învăţământ, fiind proiectate, de asemenea, imagini din timpul desfăşurării proiectului desfăşurat astă-vară. Apoi, a fost inaugurat terenul de sport printr-un meci desfăşurat între două echipe alcătuite din elevi de la Şcoala Sanatorială, Şcoala generală nr. 3 şi Şcoala generală nr. 8, ultima unitate având personalitate juridică şi înglobându-le în structura sa pe primele două. În afară de meciul de fotbal, cei mai mici elevi au fost antrenaţi şi în alte jocuri distractive: ştafeta, trasul frânghiei. La sfârşitul tuturor probelor, copiii au fost premiaţi. În continuare, a fost vizitată grădina de legume şi de flori, ale cărei roade au fost culese de elevi în două coşuri. Finalul evenimentului l-a reprezentat o expunere a metodelor folosite de partenerii francezi cu elevii. Cam aceasta ar fi cronica sumară a unui parteneriat cu rezultate reale şi binefăcătoare. Cam atât. (A.N.)