– crede Gheorghe Ecaterinescu, directorul Direcţiei Economice
Efectele mult anunţatei crize economice încep deja să se vadă şi în ţara noastră şi chiar prin zona Câmpinei. Pornind de la această realitate, l-am întrebat pe directorul Direcţiei Economice din cadrul Primăriei municipiului Câmpina, Gheorghe Ecaterinescu, dacă şi în ce fel va fi afectat bugetul local de consecinţele acestei crize economice.
Estimarea arată că vor fi 450 de angajaţi mai puţini în Câmpina
Gheorghe Ecaterinescu a răspuns: “Bugetul local al municipiului Câmpina este compus din 25% impozite locale, 37% impozitul pe salarii şi 37% cotele defalcate din taxa pe valoarea adăugată. În aceste condiţii, am realizat şi noi o estimare a bugetului local pentru anul 2009. Dacă printre efectele crizei se vor afla şi scăderea producţiei marfă şi cifrele de afaceri ale agenţilor economici, aşa cum este foarte probabil, atunci şi bugetul local va avea de suferit. În schimb, nu cred că va fi afectată cota pe care o primim din TVA, pentru că scăderea cifrei de afaceri va fi pusă în balanţă cu o foarte probabilă creştere a preţurilor. În privinţa impozitului pe salarii, am făcut o estimare. Am contactat cele mai importante firme din Câmpina şi am aflat că şi ei au în vedere o scădere a numărului de salariaţi cu aproximativ 450. Această scădere, raportată la nivelul bugetului local de anul trecut, înseamnă o scădere cu şapte – opt miliarde, ceea ce nu este semnificativ la un buget de 600-700 miliarde”.
91,67% procent de colectare în 2008
O problemă importantă va fi aceea dacă populaţia va reuşi să se achite de obligaţiile fiscale către bugetul local. În anul 2008, nivelul de colectare a taxelor şi impozitelor locale a fost unul foarte bun, de91,67%, ceea ce ne situează pe un loc fruntaş nu numai în judeţul Prahova. Agenţii economici au avut un procent ceva mai bun, în vreme ce persoanele fizice şi-au achitat obligaţiile fiscale către bugetul local într-un procent de 89%. “Dacă vom reuşi să menţinem aceste procente şi în anul 2009, atunci bugetul local al municipiului Câmpina nu va avea de suferit. În acelaşi sens, încă din 5 ianuarie acest an a apărut o ordonanţă de urgenţă a Guvernului prin care se instituie obligativitatea tuturor bugetelor locale de a reduce cheltuielile materiale pentru anul 2009 cu 15% faţă de anul 2008. Anul trecut, aceste cheltuieli materiale, la nivelul municipiului Câmpina, au fost de 125 miliarde lei vechi. Cheltuielile materiale includ foarte multe lucruri – de la consumabilele de birou, la benzină, la leasinguri, la contravaloarea contractelor pentru întreţinerea şi funcţionarea aparaturii din Primărie. Sunt foarte multe lucruri… Oricum, nu cred că trebuie să ne facem foarte multe probleme pentru bugetul local. Până la aprobarea sa, avem un fond de rulment de 38 miliarde lei vechi, care ne va asigura buna funcţionare, astfel încât se poate spune că preonizata criză nu va afecta prea mult bugetul local al municipiului Câmpina”, a mai spus directorul Direcţiei Economice din cadrul Primăriei municipiului Câmpina, Gheorghe Ecaterinescu.
Estimarea arată că vor fi 450 de angajaţi mai puţini în Câmpina
Gheorghe Ecaterinescu a răspuns: “Bugetul local al municipiului Câmpina este compus din 25% impozite locale, 37% impozitul pe salarii şi 37% cotele defalcate din taxa pe valoarea adăugată. În aceste condiţii, am realizat şi noi o estimare a bugetului local pentru anul 2009. Dacă printre efectele crizei se vor afla şi scăderea producţiei marfă şi cifrele de afaceri ale agenţilor economici, aşa cum este foarte probabil, atunci şi bugetul local va avea de suferit. În schimb, nu cred că va fi afectată cota pe care o primim din TVA, pentru că scăderea cifrei de afaceri va fi pusă în balanţă cu o foarte probabilă creştere a preţurilor. În privinţa impozitului pe salarii, am făcut o estimare. Am contactat cele mai importante firme din Câmpina şi am aflat că şi ei au în vedere o scădere a numărului de salariaţi cu aproximativ 450. Această scădere, raportată la nivelul bugetului local de anul trecut, înseamnă o scădere cu şapte – opt miliarde, ceea ce nu este semnificativ la un buget de 600-700 miliarde”.
91,67% procent de colectare în 2008
O problemă importantă va fi aceea dacă populaţia va reuşi să se achite de obligaţiile fiscale către bugetul local. În anul 2008, nivelul de colectare a taxelor şi impozitelor locale a fost unul foarte bun, de91,67%, ceea ce ne situează pe un loc fruntaş nu numai în judeţul Prahova. Agenţii economici au avut un procent ceva mai bun, în vreme ce persoanele fizice şi-au achitat obligaţiile fiscale către bugetul local într-un procent de 89%. “Dacă vom reuşi să menţinem aceste procente şi în anul 2009, atunci bugetul local al municipiului Câmpina nu va avea de suferit. În acelaşi sens, încă din 5 ianuarie acest an a apărut o ordonanţă de urgenţă a Guvernului prin care se instituie obligativitatea tuturor bugetelor locale de a reduce cheltuielile materiale pentru anul 2009 cu 15% faţă de anul 2008. Anul trecut, aceste cheltuieli materiale, la nivelul municipiului Câmpina, au fost de 125 miliarde lei vechi. Cheltuielile materiale includ foarte multe lucruri – de la consumabilele de birou, la benzină, la leasinguri, la contravaloarea contractelor pentru întreţinerea şi funcţionarea aparaturii din Primărie. Sunt foarte multe lucruri… Oricum, nu cred că trebuie să ne facem foarte multe probleme pentru bugetul local. Până la aprobarea sa, avem un fond de rulment de 38 miliarde lei vechi, care ne va asigura buna funcţionare, astfel încât se poate spune că preonizata criză nu va afecta prea mult bugetul local al municipiului Câmpina”, a mai spus directorul Direcţiei Economice din cadrul Primăriei municipiului Câmpina, Gheorghe Ecaterinescu.
“Probabil va fi o reducere a bugetului, dar nu foarte mare. Noi avem deja lucrări pentru care s-au realizat licitaţiile şi care trebuie demarate îndată ce condiţiile meteo o vor permite. Bugetul local va putea fi aprobat de-abia pe la jumătatea lunii martie, astfel încât voi propune, chiar în şedinţa Consiliului Local de la sfârşitul lunii ianuarie, ca fondul de rulment să poată fi cheltuit şi pe lucrări de investiţii, inclusiv pe cele aflate în derulare, printre care străzile Privighetorii, În Luncă, Rezervoarelor. Tot din fondul de rulment voi propune Consiliului Local să avem fondurile necesare pentru cofinanţarea unor proiecte cu finanţare externă – alimentare cu apă a zonei de nord a localităţii şi modernizarea Căii Dacia”, a ţinut să adauge primarul Horia Tiseanu, în completarea spuselor directorului Direcţiei Economice, Gheorghe Ecaterinescu.