Știri

CPGC şi HidroPrahova şi-au împărţit utilajele, birourile, mobila, paza şi… femeia de serviciu

Spre deosebire de şedinţa precedentă, când s-au certat teribil în faţa acţionarilor – consilieri locali, la AGA de miercurea trecută, cei doi directori ai Companiei Publice, Carmen Radu şi Adrian Dascălu, aproape că nu şi-au vorbit. Nici măcar n-au mai stat unul lângă celălalt. Din fericire, însă, în pofida tensiunii existente, s-a reuşit împărţirea bunurilor mobile şi imobile fără scandal. Şi personalul va fi împărţit fără probleme, astfel încât nimeni nu rămâne pe drumuri. Din cei 133 de salariaţi ai Companiei, 108,5 trec la HidroPrahova, iar 24,5 rămân la CPGC. “Jumătatea” este femeia de serviciu, care va lucra pentru ambele societăţi. Tot jumi-juma va fi plătită şi firma Roth Guard Security, cea care va asigura paza pentru spaţiile din strada Petrolistului. E bine că s-a ajuns la o înţelegere deplină în ceea ce priveşte personalul. Oamenii care vor pleca la Sucursala HidroPrahova vor avea aceleaşi salarii, cu excepţia directorului Carmen Radu, care va încasa cu mult sub ceea ce primea la conducerea Companiei Publice. “Dar e un risc pe care mi-l asum, fac în continuare ceea ce ştiu mai bine să fac şi mă bucur că toţi salariaţii rămân pe posturi ”, ne-a declarat Carmen Radu. Discuţii acide au existat, totuşi, dar au venit din partea unor consilieri. Nu se refereau la personal, ci la biroul directorului, la finanţarea promisă de Hidro şi la chiria pe care o va plăti sucursala.

Sucursala HidroPrahova Câmpina va cumpăra de la Compania Publică o serie de maşini şi utilaje cu care îşi va desfăşura activitatea în sectorul de apă şi canalizare. Pe baza listelor stabilite de Consiliul de Administraţie al Companiei Publice, acţionarii au stabilit cu exactitate care sunt mijloacele fixe care vor rămâne la CPGC şi care sunt cele ce vor fi achiziţionate de HidroPrahova.Sucursala va plăti fiecare utilaj la valoarea rămasă după amortizarea acestuia, pentru mobilier se va achita 60% din preţul de achiziţie, computerele noi vor fi plătite la valoarea cu care au fost cumpărate, iar cele mai vechi de doi ani – preţul de vânzare este de 60% din cel de achiziţie. Autovehiculele şi buldoexcavatorul se vând la preţul stabilit de un expert auto, în timp ce pentru autoturismul Volkswagen Polo se va plăti valoarea rămasă neamortizată şi va fi preluat contractul de leasing.În ceea ce priveşte spaţiile, practic, cele două societăţi vor funcţiona în acelaşi sediu de pe Calea Doftanei şi vor folosi la comun depozitele şi garajele din strada Petrolistului. Conform celor stabilite de Consiliul de Administraţie şi aprobate de AGA, HidroPrahova va utiliza birourile de la parterul sediului administrativ, CPGC va funcţiona la etaj, iar casieriile celor două societăţi vor fi la parter. Sucursala Hidro îşi va plăti utilităţile, dar şi o chirie egală cu valoarea taxelor şi impozitelor stabilite de Primărie, în funcţie de suprafaţa ocupată. Aici discuţiile au fost ceva mai aprinse, consilierul Elvis Arghir afirmând că “orice chiriaş plăteşte şi chirie, pe lângă utilităţi, pe lângă impozite. Practic, dăm pe degeaba spaţiile acelea. Asta ca să nu mai zic că s-ar putea să luăm plasă şi cu finanţarea promisă, despre care nu ni se spune când vine”. Au intervenit primarul şi viceprimarul municipiului, care i-au reamintit lui Arghir că nu e vorba despre o societate oarecare, ci una care asigură servicii publice şi la care Consiliul Local Câmpina se numără printre acţionari. “Dacă îi mai punem să plătească şi chirie pe lângă toate celelalte, acest lucru se va reflecta în preţul apei şi nu dorim acest lucru. Sunt servicii publice, servicii sociale, pentru oameni, nu se face comerţ sau altceva”, a afirmat primarul Tiseanu. De altfel, Arghir a ridicat şi un semn de întrebare privind legalitatea vânzării utilajelor fără licitaţie publică. A fost lămurit de secretarul Paul Moldoveanu, care i-a spus că CPGC şi HidroPrahova nu sunt doi comercianţi, ci două societăţi de interes public, la care municipalitatea este parte. Singura curiozitate a lui Elvis Arghir, rămasă fără răspuns, poate şi din cauza tonului cu care a fost adresată întrebarea a fost cea privind persoana care va ocupa fizic biroul directorului general.
„Bătălia” pe vidanjă
Un subiect îndelung discutat la şedinţa AGA a CPGC a fost cel al vidanjei. În momentul de faţă, în Câmpina există două vidanje. Una este a Primăriei, a fost concesionată Companiei Publice, este ceva mai veche şi are o capacitate de 7 mc. Cealaltă este ultramodernă, are o capacitate de numai 3 mc, dar şi vomă, şi aparţine Companiei, care a făcut un credit de 162.000 euro la BRD pentru a o putea achiziţiona. La acest cost s-a mai adăugat şi contravaloarea TVA, achitată separat de Companie ca avans. Pentru acest credit, CPGC plăteşte o rată lunară de 100 milioane lei vechi, în momentul de faţă mai rămânând de achitat aproximativ 90.000 euro. Veniturile aduse de cele două vidanje sunt de 300 milioane lei vechi lunar, în condiţiile în care costurile (inclusiv rata) nu depăşesc 130 milioane lei vechi! Acesta este şi principalul motiv pentru care Adrian Dascălu a insistat pentru ca vidanja să rămână la Companie, asigurând că HidroPrahova va avea prioritate în închirierea vidanjei de la Companie, dar şi un tarif preferenţial.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare