„Luna de miere” între primarul independent al Câmpinei, Alin Moldoveanu și majoritatea constituită din reprezentanții partidelor reprezentate în Consiliul Local pare să se fi încheiat odată cu ședința de ieri, 27 mai, în cadrul căreia aleșii locali au respins, cu majoritate de voturi, două proiecte importante introduse pe ordinea de zi de edilul șef și anume înființarea Centrului Cultural și desființarea Serviciului Public de Administrare și Exploatare a Pieței Centrale Agroalimentare (SPAEPCA).
Cu 13 voturi împotrivă și 5 pentru la proiectul privind înființarea Centrului Cultural, respectiv 14 voturi împotrivă și 5 pentru desființarea SPAEPCA, primarul Moldoveanu s-a văzut nevoit să retragă un alt proiect important aflat pe ordinea de zi și anume cel privind modificarea Organigramei și a Statului de Funcții, conștient fiind că supunerea la vot a acestuia nu-și mai are rostul în forma gândită de el, având în vedere faptul că noua structură a organigramei includea reducerea multor posturi de la Piața Centrală și din cadrul instituțiilor culturale Casa Tineretului, Casa de Cultură „Geo Bogza” și Biblioteca Municipală „Dr. C.I. Istrati”, ce ar fi urmat să intre sub patronajul noului centru cultural.
În afară de cei doi membri POL (Liviu Briciu și Cosmin Raț), de cei ai Partidului Verde (Roxana Gheorghe și Noemi Ionescu) și a independentului Costel Filip, care au reprezentat în total cele 5 voturi în favoarea proiectelor amintite, reprezentații alianței PNL, PMP, USR-PLUS, Cezar Grama (Partidul Verde) și ai PSD s-au opus proiectelor ce vizau, potrivit explicațiilor din timpului ședinței ale primarului, „diminuarea cheltuielilor cu salariile și reașezarea pe criterii de performanță a personalului din administrația publică locală”.
Supărat în urma rezultatului nefavorabil al votului pentru cele două proiecte, primarul a ținut să sublinieze, înainte de a retrage proiectul privind modificarea organigramei, faptul că această reformă este absolut necesară în contextul în care administrația publică locală nu va mai avea în curând bani de salarii și că va reintroduce aceste proiecte pe ordinea de zi a Consiliului Local până când vor fi aprobate.
De cealaltă parte, partidele care au respins proiectele, (decizie previzibilă după semnalele publice transmise în ultima perioadă de liderii acestora), și-au motivat poziția nefavorabilă astfel:
„Nu a fost efectuată o evaluare a activității artistice (de conținut), manageriale și financiare, respectiv.
Nu s-a prezentat o analiză privind activitatea economico-financiară, din ultimii 5 ani (mai putin 2020 an pandemic), a instituțiilor ce vor fi reunite sub Centrul Cultural.
Nu s-a prezentat o evaluare a activității culturale a acestor instituții efectuată de oameni de cultură, având în vedere faptul că domeniul cultural este definit prin subiectivitate.
Actualii șefi de instituții nu au fost consultați și nu li s-au cerut soluții pentru îmbunătățirea activității culturale și redresare a situației financiare.
Înainte de prezentarea proiectului propus spre aprobare, nu ni s-a prezentat o analiză a eficienței și eficacității acestor trei instituții care se doresc a fi cuprinse in Centrul Cultural.
Activitatea bibliotecii este reglementata de legea 334/ 2002 (actualizata) care statuează in mod clar și neechivoc la art. 30 că bibliotecile municipale și orășenești sunt biblioteci de drept public cu personalitate juridică.
Prin aceelasi act normativ este reglementat și numărul de personal raportat la numărul de locuitori.
In obiectul de activitate al Casei Tineretului intră pe lânga activitățile culturale si sportive și activitatea hotelieră. Până în acest moment nu avem cunoștință să existe nicio HCL de scoatere a acestei activități din obiectul de activitate al Casei Tineretului.
Având in vedere că activitatea viitorului Centru Cultural se va desfășura în 3 locații, iar numai suprafețele Casei de Cultură și a Casei Tineretului însumează 7800 mp, ne întrebăm cum cei 4 îngrijitori și 3 muncitori calificați vor putea acoperi necesitățile și intervenție (care pot apărea simultan), subliniind faptul că un îngrijitor se normează la 900 mp”.
La rândul său, organizația PSD Câmpina emitea, încă de seara trecută, chiar în timpul ședinței, un comunicat de presă semnat de Ioan Mușat, președintele interimar al filialei locale, al cărui conținut îl redăm integral mai jos.
„În cursul zilei de 27 mai 2021 s-a desfășurat ședința Consiliului local Câmpina.
Printre proiectele inițiate de către domnul primar s-au aflat și desființarea S.P.A.E.P.C.A.– Piața Centrală Câmpina și trecerea acesteia în subordinea primarului, precum și înființarea Centrului Cultural, care ar fi însemnat dispariția Casei de cultura „Geo Bogza”, Casei Tineretului și Bibiliotecii municipale „Dr. C. Istrati”, instituții cu tradiție, izvoare de cultură pentru municipiu.
Pentru că transparența este una dintre caracteristicile Organizației municipale a Partidului Social Democrat Câmpina, va aducem la cunoștință motivele pentru care consilierii locali din cadrul Organizației noastre nu au votat cele două proiecte:
– Proiectul privind desființarea Pieței centrale Câmpina a fost fundamentat pe baza unui Raport al Direcției economice Câmpina, care făcea comparație financiară între anul 2019 și anul 2020, neținând cont de faptul că anul 2020 a fost un an dificil din cauza pandemiei. De asemenea, în cuprinsul Rapoartelor de specialitate se găseau nenumărate erori, care nu pot fi catalogate decât ca amatorism;
– Proiectul de hotărâre prin care se dorea înființarea Centrului cultural municipal în forma propusă de către inițiator este nelegal, deoarece, în cuprinsul Legii nr. 334/2002 privind bibliotecile, la art. 30, alin. 1, este stabilit că bibliotecile municipale au personalitate juridică, fiind astfel instituții de sine stătătoare, neputând funcționa altfel;
– Supărat probabil de faptul că cele două proiecte au fost respinse, domnul primar a retras de pe ordinea de zi un alt proiect foarte important, Organigrama primăriei, acuzându-i pe nedrept pe consilierii locali, printre care și membrii Partidului Social Democrat, că nu sunt de acord cu reducerile de cheltuieli de personal, dar la o simplă analiză făcută de către consilierii locali ai Organizației noastre, am constatat că se dorea înființarea mai multor funcții, printre care un post de consilier I A la Cabinetul Viceprmarului, un post de consilier jurdic I superior la Directia juridică, un post de consilier juridic I principal în cadrul Directiei de asistență socială ș.a.m.d., posturi care conform HCL 5/30.01.2020, Anexele 1 și 2 ar fi avut un impact asupra bugetului de peste 60.000 lei/lună în plus.
Aducem la cunoștința cetățenilor că atât timp cât Proiectele primarului vor fi legale, în folosul câmpinenilor și lipsite de amatorim, va avea un sprijin din partea consilierilor noștri”.
Tot respectul pentru cei care au votat impotriva proiectului ,pentru ceilalti multe acatiste …..