Un medic de familie din Câmpina le-a vorbit unor elevi de clasa a XII-a despre pandemie folosind termeni precum virus „fabricat de mâna criminală a omului şi folosit ca armă biologică”. Lecția s-a terminat cu o serie de anchete în Prahova.
Medicul de familie Dan Gavrilescu a fost invitat să le vorbească elevilor de clasa a XII-a din cadrul Colegiului Tehnic Forestier despre pandemie, într-o lecție online cuprinsă în programul „Săptămâna Altfel“.
Ce le-a spus medicul elevilor de liceu:
„Acest virus Sars-Cov-2 este fratele mai mic al lui Sars-Cov-1 care a bântuit acum câțiva ani. Sars-Cov-2 e un virus modificat în laborator de mâna criminală a omului și folosit ca armă biologică. (…) Problema care este? Acest virus se manifestă ca o răceală care trebuie luată din timp că altfel poate evolua năprasnic. Majoritatea oamenilor se vindecă, dar mulți dintre cei care au pierdut întrecerea cu virusul au luat-o prea ușor. El are parșivenia ca între a șaptea și a zecea zi să răbufnească.(…) Trebuie luate măsuri serioase, chiar la spital, pentru că începe o desaturare rapidă, o scădere a oxigenului în sânge. Virusul poate fi ținut sub control. Nenorocirea care este? El a fost folosit într-un război complicat, economic. Este o mare afacere în spatele acestei pandemii. Un război economic care să lovească în economiile puternice. Anul trecut toți au dat înapoi în afară de China, care s-a redresat repede și acum este cea mai mare putere economică. O afacere mare cu vaccinurile, în care s-a investit foarte mult și banii trebuie recuperați. Deci practic trăim într-o minciună indusă prin televizor. Atenție mare la toate emisiunile de știri. Mass-media a fost folosită puternic ca să îngrozească oamenii. Amintiți-vă că toți auziți vrând-nevrând tipul de informații care ni se dau: au murit nu știu câți, s-au infectat nu știu câți, fără să ni se mai vorbească de altă boală. Chestia asta e o teroare psihologică care dărâmă speranța, te bagă în depresie. Cel puțin eu la începutul anului trecut am epuizat stocul de antidepresive, pe oameni tineri. (…) Au început să apară testele, cu care putem să facem inclusiv pe suprafețe controlul dacă avem sau nu virusul, dar nu se bate monedă pe chestia asta, că virusul poate fi ținut sub control, ca să se facă campania de vaccinare.“
Apoi, medicul i-a invitat pe elevi să-i spună la ce se gândesc. Întrebat de un licean care a fost scopul virusului, dacă a fost făcut de om, că nu e OK să omori alți oameni, Gavrilescu i-a răspuns scurt: „Astea-s războaiele, dragă!“
Ulterior, Dan Gavrilescu a postat pe pagina sa de Facebook o filmare de cinci minute din această lecție mai „altfel“ cum o numește el, iar la scurt timp au apărut zeci de reacții. Unii l-au felicitat, iar alții l-au acuzat în mod vehement de fake news.
În acest moment, atât Inspectoratul Școlar Prahova, cât și Colegiul Medicilor fac cercetări cu privire la acest incident.
Ce are de spus medicul Dan Gavrilescu în urma incidentului?
Care este punctul dvs. de vedere vizavi de ceea ce s-a întâmplat?
Fiind vorba despre „Școala Altfel“, le-am propus elevilor o altfel de abordare a tematicii pandemiei, îndemnându-i să gândească și să-mi pună întrebări. Am prezentat, fără să fie o disertație științifică, punctul meu de vedere cu privire la acest virus și această pandemie.
Nu s-a înțeles că eu le-am vorbit copiilor mai mult decât alea 5 minute de filmare despre un război nevăzut care se poartă, nu doar la nivel economic, ci și religios, politic.
Regret doar două lucruri: faptul că m-au afișat pe filmare gras, cu mâinile în buzunar și faptul că am făcut victime colaterale. Mi se rupe sufletul de acei dascăli care sunt chemați la inspectorat să dea cu subsemnatul.
Ce măsuri de protecție s-au luat în școli, în afară de purtatul măștilor? În loc să bage lampe medicinale cu UV și ozon pentru dezinfectare, cum am și eu în cabinet.
Vi se pare corect să discutați în școală despre politică și să le spuneți elevilor opinia dvs. personală?
Acești elevi au votat anul trecut Parlamentul României! Cum să nu discutăm cu ei politică? Plus că la educație civică li se vorbește despre societatea civilă, se face educație sexuală sau li se spune că poluarea de la mașinile personale ucide delfini.
Problema școlii românești nu e ce se politizează, ci faptul că aceaste politici corecte ce se vehiculează sunt, de fapt, incorecte și față de copii, și față de toți cetățenii. Le-am spus copiilor că trebuie să aibă discernământ, să știe să aleagă între vaccinul Pfizer sau AstraZeneca. Prospectul vaccinului viu atenuat AstraZeneca spune că s-au folosit organisme modificate genetic și să persoanele trebuie supravegheate 12 luni.
Vă este teamă că vor exista repercusiuni în urma acestui incident?
Dacă libertatea de gândire și de expresie este scoasă din Constituție, atunci vor exista repercusiuni. Dar asta este o dovadă de abuz și sper să nu se ajungă aici.
Ați fost acuzat de „fake news“. Cum răspundeți?
Nimeni nu a venit la dialog. Când vorbești de „fake news“ vino cu contraargumente. Eu m-am documentat și ce le-am spus copiilor nu e „fake news“. O să pun documentația pe pagina mea de Facebook. A fost o discuție liberă în fața unor oameni liberi.
Ce reacții ați primit pe Facebook?
Am constatat cât de mulți prieteni adevărați am. Am avut multe mesaje de susținere, dar nu vă ascund că a trebuit să stau două ore în baie ca să spăl gălețile de lături.
Nu v-au deranjat părerile contra?
Dacă eu pledez pentru libertatea de exprimare cum să mă deranjeze opiniile altora!
De ce ați șters filmarea de pe pagina dvs. de Facebook?
La scurt timp după ce am postat-o, s-au făcut presiuni ca să o dau jos.
Ce spune familia dvs. despre acest incident?
Fata cea mare, care m-a invitat la această lecție, îmi ia apărarea, dar cea mică mă ceartă că i-am compromis familia și că cine știe ce repercusiuni vor fi. Iar soția mea, care este profesoară de fizică, e mereu de partea mea, chiar dacă mă mai ceartă uneori.
Concluzia mea e că am pus sare pe coadă neomarxiștilor corecți politic și acum mă tem de consecințele pentru profesori.
Care este poziția Colegiului Tehnic Forestier?
Vali Șerban, directorul Colegiului Tehnic Forestier, este profesor de geografie în cadrul liceului de 24 de ani. Acesta lucrează în învățământ de 38 de ani și în ultimii patru ani a ocupat poziția de conducere a instituției. În continuare, ne-a expus detaliat punctul de vedere oficial al liceului cu privire la acest incident.
Care este poziția Colegiului Tehnic Forestier cu privire la acest incident?
În perioada 8-12 februarie 2021, Colegiul Tehnic Forestier a desfășurat programul „Școala Altfel“ în care au fost incluse mai multe activități online. Pornind de la intenții bune, profesorii au propus diverse tururi virtuale, filme educative, dezbateri, inclusiv lecții susținute de invitați de marcă și personalități locale. Doamna dirigintă a propus o întâlnire cu un medic pentru a discuta generalități, dar dezbaterea a alunecat pe teme de COVID. Totul s-a desfășurat online, domnul doctor a vorbit de acasă și și-a exprimat părerile personale cu privire la virus. Din nefericire, doamna dirigintă nu a putut interveni să-l oprească, dar vrem să se înțeleagă că opiniile domnului doctor nu reprezintă opiniile noastre. Dumnealui și-a exprimat opiniile personale, dar noi facem tot ce putem pentru educarea elevilor în stoparea pandemiei. Am luat măsuri de prevenție și avem activități educative în acest sens. Dacă la nivel național procentul profesorilor care s-au înscris la vaccinare este de 50%, la mine este de 80%.
În concluzie, a fost o scăpare! Eu personal, ca profesor, nu sunt de acord cu expunerea unor opinii neștiințifice dacă nu sunt trecute printr-un anumit filtru.
Ce măsuri veți lua în urma acestui incident?
Acest eveniment s-a întâmplat pentru prima dată în școala noastră. O să dau pe site o dezmințire că părerea domnului doctor nu reprezintă opiniile liceului, ale conducerii sau ale cadrelor didactice. Sunt opiniile dumnealui personale, a profitat și le-a spus în fața elevilor. Este pusă în discuție dirigenția doamnei profesoare, s-ar putea să i-o retrag, deși ea are experiență și a făcut foarte multe lucruri bune, dar vă dați seama că această greșeală ne pătează imaginea. O să instruiesc profesorii și elevii să știe mai bine care sunt condițiile de luptă cu pandemia, să fie mai atenți când invită pe cineva la dezbateri. Asta nu înseamnă că vom renunța definitiv la astfel de activități. Sunt de acord ca, în continuare, persoane avizate medical să-și spună opiniile științifice. Dar le vom verifica mai întâi.
Și încă un lucru, medicul a vorbit în fața unor elevi majori, am vorbit cu ei și știu să discearnă, știu ce e o dezbatere.
Cel mai bun lucru este să cunoști omul care vine la o discuție cu elevii. Dar acum a fost un accident. Nu poți urmări chiar totul. Noi facem lucruri bune, nu facem derapaje.
Se derulează anchete cu privire la acest caz?
Am trimis o notă explicativă Inspectoratului Școlar în care am explicat ceea ce s-a întâmplat. Ni s-a reproșat că nu am fost atenți. Asta trebuie să facem. Eu îi respect părerile domnului doctor, dar nu așa, în fața elevilor.
Cine este Dan Gavrilescu?
Dan Gavrilescu are 65 de ani și este medic în Câmpina de aproape patru decenii, din 1982, având cabinetul de familie pe Calea Doftanei. S-a născut la Brăila, dar în 1979, pe vremea când încă era un student, s-a stabilit în orașul nostru după ce s-a căsătorit cu o câmpineancă. Are șase copii despre care spune că este foarte mândru, mai ales de sărbători când se adună toți acasă. Mezinele sale sunt eleve de liceu la Colegiul Tehnic Forestier din Câmpina, cea mare face parte chiar din clasa în fața căreia Gavrilescu a susținut lecția online.
Conform declarațiilor sale, acesta are mai multe diplome europene care îi pot conferi dreptul de a fi profesor. De asemenea, a scris cartea „Solitar sau solidar. Un medic între politică și biserică“ și acum pregătește o alta, „Război și pace în nevăzut“, declarându-se un adept al creștinismului.
(R.A.I.)
Dacă Bruno Giordano a avut dreptate, de ce biserica nu l-a declarat sfânt? Dar pe d-l doctor de ce să-l ardem de tot pe FB? Poate că d-l dr a fost stângaci în discursul sau. Și a fost. Dar această stângăcie trebuie discutata. Ar avea de învățat și elevii prezenți și „organele” cum se prezintă o teorie controversata în fata unei audiente. Cred ca acest aspect ar trebui discutat. Asa-i?
Analfabetism funcțional este o noțiune care se referă la persoanele care știu să citească, dar nu înțeleg ceea ce au citit. Mai precis, o persoană poate să reproducă verbal sau în scris un text, dar nu îl înțelege suficient pentru a-l folosi ca resursă în reușita unei acțiuni sau în performanță. Semnele grafice sunt recunoscute, dar conținutul de idei nu este înțeles decât, eventual, la un nivel foarte superficial.[1]
Mulțumesc echipei OGLINDA pentru tot ceea ce face pentru informarea corecta a cititorilor. Sper ca in scolile din Romania sa se faca eforturi pentru a se ajunge la un procent rezonabil de analfabeți funcționali. Elevii de clasa XII trebuie ajutati sa se pregateasca pentru BAC si sa nu fie intoxicati cu parerile personale ale unor persoane ASTFEL.